Procenta: složení roztoků. Roztok homogenní směs dvou a více látek rozpouštědlo a rozpuštěné látky –kapalné (voda se štávou) –pevné (slitiny) –plynné.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ROZTOKY.
Advertisements

CHEMIE ROZTOKY - CVIČENÍ.
III. SLOŽENÍ VÍCESLOŽKOVÝCH SOUSTAV
RoztokyRoztoky Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
složení roztoků, hmotnostní zlomek, procentová koncentrace
Udávání hmotností a počtu částic v chemii
AUTOR: Ing. Ladislava Semerádová ANOTACE: Výukový materiál je určen pro studenty 1.ročníku SŠ. Může být použit při výkladu základních chemických výpočtů.
Chemické výpočty II.
Výpočet hmotnostního zlomku
Základní škola Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Složení roztoků – 8. ročník Mgr.Jitka Říhová.
Odměrná analýza – volumetrie určení množství analytu na základě spotřeby titračního činidla je nutné znát stechiometrické poměry v reakci v bodě ekvivalence.
Směsi Chemie 8. ročník. SMĚSI Jsou to látky, ze kterých můžeme oddělit fyzikálními metodami jednodušší látky- složky směsi. Třídění směsí a) RŮZNORODÉ.
VY_32_INOVACE_ _DOSTALOVA Hmotnostní a objemový zlomek Anotace Prezentace má za cíl seznámit žáky s pojmy hmotnostní zlomek a objemový zlomek látky.
Hmotnostní zlomek kontrola úkolu. K 31/3 Kolik gramů 5% roztoku CuSO 4 můžeme připravit z 25 g CuSO 4.5H 2 O. Kolik g vody na přípravu tohoto roztoku.
Prvky a směsi Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_ Dělící metody Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem.
Slovní úlohy Procenta těžšíjednodušší
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Směsi Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
Urči druh směsi OPAKOVÁNÍ. ROZTOKY Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč. Název materiálu VY_32_INOVACE_11_Vlastnosti a použití hydroxidů Autor Melicharová.
 Objemový zlomek  vyjadřuje poměr objemu rozpuštěné látky V (A) a objemu celého roztoku V . Pokuste se formulovat definici objemového zlomku: Napište.
VY_32_INOVACE_O3_20_Výpočet hmotnostního zlomku
Rovnice ve slovních úlohách IV.
Roztoky.
Hmotností zlomek.
Výpočet procentové koncentrace roztoku
Výpočet hmotnostního zlomku
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-02
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_C8-005 HMOTNOSTNÍ ZLOMEK Název školy
Molekulová fyzika 4. prezentace.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-14
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
„Svět se skládá z atomů“
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Hmotnostní zlomek převáděný na %
Lékařská chemie Podzimní semestr 2014/2015.
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Výpočty hmotnostní zlomek HRA
Jak vznikají soli Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Směsi.
Obecná a anorganická chemie
2. Základní chemické pojmy Obecná a anorganická chemie
celková hmotnost roztoku
VY_52_INOVACE_11 Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod cz. 1.07/1.4.00/ „Blíže k přírodním vědám“ Mgr. Markéta Ulrychová Hmotnostní.
Autor: Stejskalová Hana
Lékařská chemie Podzimní semestr 2011/2012.
VY_32_INOVACE_Pel_II_17 Soustavy rovnic – slovní úlohy5
Autor: Stejskalová Hana
Procenta v „autařské“ praxi
„Svět se skládá z atomů“
Výpočty z chemických vzorců
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Výpočet procentové koncentrace roztoku
výpočty „kádinkovou“ metodou
výpočty „kádinkovou“ metodou
DIGITÁLNÍDIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Pevná a volná kladka - příklady
Halogenidy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Roztoky Acidobazické děje
Výpočty ze vzorců Matulová, Plačková.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
Základní chemické veličiny
M-Ji-CU055-Slovni_ulohy_na_smesi
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Významné chemické veličiny Mgr. Petr Štěpánek
Molekulová fyzika 4. prezentace.
Základní pojmy.
Transkript prezentace:

Procenta: složení roztoků

Roztok homogenní směs dvou a více látek rozpouštědlo a rozpuštěné látky –kapalné (voda se štávou) –pevné (slitiny) –plynné (vzduch)

Roztok síla roztoku –molární (látková) koncentrace –hmotnostní zlomek Např.: 40% roztok cukru ve vodě 40 % hmotnosti roztoku tvoří cukr 60 % hmotnosti roztoku tvoří voda

Příklad 1 Kolik gramů kuchyňské soli je rozpuštěno v 400g jejího 20% vodného roztoku? Ve 400 g 20% rozotoku je rozpuštěno 80 g soli. 100 %……………. 20 · 4 = 80 g 1 %……………. 400 g 400 : 100 = 4 g Rychleji: 0,2 · 400 = 80 g 20 %…………..

Příklad 2 Kolika procentní bude vodný roztok hydroxidu sodného, který vznikne rozpuštěním 20g hydroxidu ve 100g vody? Roztok NaOH bude 16,7%. 100 %……………. x = 20 : 1,2 = 16,7% 1 %…………… = 120 g 120 : 100 = 1,2 g x %………….. 20 g

Příklad 3 Fyziologický roztok, který má hmostnost 500 g, vznikl rozpuštěním 4,5 g NaCl ve vodě. Vypočítej kolik procent NaCl je v tomto roztoku. Ve fyziologickém roztoku je 0,9 % chloridu sodného.

Příklad 4 Kolik gramů solí (NaCl, KCl) je obsaženo v 1 kg vody z Mrtvého moře, když jeho salinita činí 33,7 %? V 1 kg vody z Mrtvého moře je 337 g solí.

Příklad 5 Vypočítej hmotnost 25% roztoku bromidu stříbrného, když víš, že k jeho přípravě bylo použito 50 g AgBr. 25% roztok AgBr má hmotnost 200 g.

Příklad 6 Kolik gramů vody a kolik gramů cukru je třeba k přípravě 500g 10% roztoku cukru? K přípravě 10% roztoku je třeba 50 g cukru a 450 g vody.

Další příklady…

Příklad 6 Kolik korun původně stála televize, když po zlevnění o 24 % stála 6536 Kč? Televize stála původně 8600 Kč.

Příklad 7 Účinnost benzínového motoru v typickém autě je přibližně 28%, jeho typická průměrná dlouhodobá spotřeba je 7,3 litru na 100 km. Jak by se spotřeba změnila, kdyby motor dosahoval alespoň 55 % účinnosti? Motor s 55% účinností by spotřeboval 3,7 litru benzínu na 100 km.