Finanční část projektu Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (rozpočet grantových projektů) (seminář pro žadatele.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Program rozvoje venkova na období OBECNÉ PODMÍNKY PRO 1. KOLO PŘÍJMU ŽÁDOSTÍ Ing. Josef Tabery ředitel odboru Řídicí orgán PRV.
Advertisements

Seminář pro žadatele o finanční podporu Finanční řízení Jiří Vícha 1.
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
1 TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Operační program Vzdělávání.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční řízení projektů
Dokladování výdajů projektu Jiří Vícha 1. Obsah 2 nejdůležitější pravidla při čerpání rozpočtu kap. 1 – osobní náklady – stručné opakování kap. 1 – vzory.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost FINANČNÍ ČÁST IP Obecné informace CZ.1.07/1.1.00/ (seminář pro partnery)
Finanční řízení Lenka Geržová. 2 Rozpočet Rozpočet* 3 *Pro OSS jsou platné pouze kapitoly 1.1. a 1.3.
Seminář pro žadatele o finanční podporu Finanční řízení Martina Čapková, DiS. 1.
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář pro žadatele k výzvě OP LZZ č. C7 - Projektová kancelář Metodický výklad výzvy C7 Mgr.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (seminář pro příjemce – 2. výzva, 3.2)
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu Rozpočet projektu Seminář pro žadatele – 4. výzva oblast podpory
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Aneta Marková Finanční rámec grantových projektů z OP VK pro prioritní osy 1 a 3, oblasti podpory 1.1, 1.2, 1.3 a 3.2 ORR, Krajský úřad Kraje Vysočina.
Nákup služeb kapitola rozpočtu 5 Jiří Haken 1.
Alena Zítková Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Obsah  Hlavní zásady financování projektu  Finanční řízení (účetnictví, BÚ)  Způsobilost nákladů/výdajů  Struktura EFRR projektu  Kategorie způsobilých.
Projekty SOVA 21 a INZA – Finanční část Jana Švarzbergerová1 Projekty SOVA 21 a INZA Finanční část Jana Švarzbergerová
Setkání partnerů projektu Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Dne 23.září 2013 Ústí nad Labem.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Seminář pro příjemce 3. výzva PO 3.2 Finanční část projektu Finanční část projektu
1 Finanční řízení Ing. Lenka Nováková. Obsah Rozpočet projektu Nepřímé náklady Nezpůsobilé výdaje 2.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Kotlíkové dotace - úvod Mgr. Vanda Pánková. Obecné informace V programovacím období možnost výměny kotlů v domácnostech v rámci operačního programu.
Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, Most DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
1 Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 2. výzva – oblasti podpory 1.1 a 1.2 a a 8. dubna 2009KrÚ JMK.
Cestovní náklady podnikatele a zaměstnance. Paušální cestovní výdaje  Podnikatel si může do nákladů započítat paušální odpočet 5000 Kč/měs. na jedno.
1 Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 2. výzva – oblasti podpory 1.1 a 1.2 a a 8. dubna 2009KrÚ JMK.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Petra Němcová INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (seminář pro příjemce – 1. výzva 2 GG PO 1)
Tvorba projektu OP VK – Benefit 7 Mgr. Bc. David Póč, Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra veřejné ekonomie.
Implementace Fondu mikroprojektů v období Ostrava,
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
09/04/2015 Rizika při realizaci projektů v závěrečném období ROP SČ.
Interreg V-A Česká republika – PolskoSpolečný sekretariát, Hálkova 2, Olomouc Kontrola přijatelnosti Nejčastější chyby.
Seminář k výzvě č „Sociální ekonomika“ Oblast podpory 3.1 Podpora sociální integrace a sociálních služeb Operační program lidské zdroje a zaměstnanost.
Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část (Obecné informace) 3. výzva listopadu 2011 Ústí nad Labem.
1 Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Finanční část projektu Rozpočet projektu Operační.
Finanční řízení Lenka Geržová. Rozpočet Sestavování rozpočtu do žádosti o podporu.
VYÚČTOVÁNÍ KULTURNÍCH AKCÍ A PROJEKTŮ PODPOROVANÝCH MO STŘEKOV Platné od
24. října 2008Ing. Helena Viktorie Barbořáková I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Rozpočet.
Vnitřní předpisy účetní jednotky Porada odboru veřejné správy, dozoru a kontroly Ing. Tomáš Sluka Ministerstvo financí odbor Regulace a metodika účetnictví.
Romana Bendová Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Finanční řízení Lenka Geržová.
Seminář pro příjemce OPVK
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Financování členských a pobočných spolků FAČR pro rok 2018
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Financování členských a pobočných spolků FAČR pro rok 2018
Seminář pro žadatele výzvy č. 79 a 80 IROP
Finanční plán stavební zakázky
Obsah Kontrola plnění podmínek smlouvy o poskytnutí dotace
Fond pro bilaterální vztahy První otevřená výzva
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Fond malých projektů Školení pro Konečné uživatele Zlín
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

Finanční část projektu Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (rozpočet grantových projektů) (seminář pro žadatele – 2. výzva prioritní osa 1, 2. GG)

Rozpočet projektu Přímé výdaje - přiřaditelné ke konkrétní aktivitě projektu - jsou obsaženy v Rozpočtu projektu Nepřímé náklady - nesmí být zahrnuty do Rozpočtu projektu - nejsou přiřaditelné ke konkrétní aktivitě projektu

Souhrn kapitol rozpočtu grantového projektu zahrnuje tzv. přímé náklady 01 Osobní náklady 02 Služební cesty zahraniční 03 Zařízení (limit 25% CV – celkových výdajů projektu) 04 Místní kancelář – nepřímé náklady 05 Nákup služeb (limit 49% CV projektu) 06 Stavební úpravy 07 Přímá podpora (limit 20% CV projektu) 08 Náklady vyplývající přímo ze smlouvy

01 kapitola – Osobní náklady I. Doporučení % CZV rozpočtu projektu.

01 kapitola – Osobní náklady II. do rozpočtu uvést: a) položkově jednotlivé pracovní pozice b) hrubou mzdu k jednotlivým pracovním pozicím (pozn. jednotkové mzdy budou po celou dobu realizace závazné – nelze navyšovat!) c) pozor na zvolenou jednotku: např. pracovní sml. nebo DPČ = měsíc; DPP a DPČ = hodina

 v benefitové žádosti se do části “realizační tým“ k jednotlivým pracovním pozicím uvádí HRUBÉ mzdy:  pracovní smlouvy - úvazek formou např. 100 nebo 50 a sazba odpovídající výši úvazku,  u DPP a DPČ počet hodin na projektu celkem a sazba za hodinu,  sociální (25 %) a zdravotní pojištění (9 %) hrazené zaměstnavatelem má dvě samostatné položky v benefitu - automaticky se vypočtou náklady za celou dobu realizace projektu  projektech-op-vk Metodický dopis 4.2 (příloha č Obvyklé mzdy/platy pro realizaci projektů na území Ústeckého kraje v rámci OP VK

02 kapitola – Služební cesty zahraniční

Zahraniční cestovné -pouze cestovní náhrady pracovníků projektu, kteří mají v rámci projektu uzavřen pracovně právní vztah! -pravidla jsou dána zákonem č. 262/2006 Sb., zákoník práce (příp. vyhláškou č. 451/2008) + interními předpisy organizace. -lze čerpat pouze v případě, že je schváleno v projektové žádosti a není možné navyšovat!!

03 kapitola – Zařízení I. Limit 40 % CZV projektu včetně křížového financování. Výdaje na opravu a údržbu 3.7 = Nepřímé náklady (nevyplňujeme do žádosti)

Nehmotný majetek do Kč -nákup majetku do Kč za kus -př. software, licence, studijní programy, know-how Dlouhodobý nehmotný majetek -celková úhrada za nákup majetku nad Kč za kus -jedná se o investiční majetek – nezahrnut do křížového financování!! -př. licence, software, studijní programy, know-how Drobný hmotný majetek -do Kč -např. i nákup výukového a spotřebního materiálu s pořizovací cenou do 3 tis. Kč (určeného pro CS). Nájem zařízení, operativní leasing -použité pro cílovou skupinu, v opačném případě = nepřímé náklady Výdaje na opravy a údržbu = nepřímé náklady

03 kapitola – Zařízení II. Křížové financování (KF) Podíl KF na celkových způsobilých výdajích projektu Oblast podpory: 1.1 – 15 % z CV 1.2 – 10 % z CV 1.3 – 5 % z CV

Křížové financování (KF) I. 1) Investiční část Nábytek a vybavení s dobou použitelnosti nad 1 rok a cenou nad 40 tis. Kč/ ks pozn.: textilní doplňky, podlahové krytiny, koberce, záclony a závěsy – nejsou nábytkem lze zahrnout pouze do drobného hmot. majetku do 40 tis. Kč stavební úpravy které v úhrnu převýší ve zdaňovacím období 40 tis. Kč Interaktivní tabule musí být soubor movitých věcí v případě, že interaktivní tabule + software + dataprojektor + PC přesahují 40 tis. Kč Jedná se o investici, nutno hradit z investičních prostředků.

Křížové financování (KF) II. 2) Neinvestiční část nábytek nebo vestavěné skříně do 40 tis. Kč  vybavení a nábytek lze financovat pouze v případě, že je pořízen pro potřebu cílové skupiny  v případě pořízení zařízení a nábytku z KF pro realizační tým je možný v max. výši 15 tis.Kč na 1 přepočtený pracovní úvazek

04 Místní kancelář – nepřímé náklady Tuto položku není možné v rozpočtu vyplnit, jedná se o nepřímé náklady. Kapitola zahrnuje všechny výdaje související s provozem kanceláře projektu: nájem kanceláře, nákup vody, paliv, energie, internet, telefon, fax, poštovné, spotřební materiál, úklid a údržbu. vk Metodika a doporučení pro režijní náklady OP VK

05 kapitola – Nákup služeb Limit 49 % CZV projektu.

1) Publikace/školicí materiály/manuály -vytvořené dodavatelem na zakázku! tj. vývoj a vytváření nových publikací, školících materiálů nebo multimediálních pomůcek 2) Odborné služby/Studie a výzkum -nákup duševního vlastnictví (zpracování analýz, sběr dat a výzkum) 3) Náklady na konference/kurzy -zapojení cílové skupiny, hostujících účastníků a širší veřejnosti -např. pronájem prostor a konferenční techniky pro cílovou skupinu

4) Podpora účastníků (stravné, ubytování) občerstvení a ubytování – na základě fakturace od dodavatele !!!! stravné max. 300,- Kč na den a osobu (celodenní akce=8 běžných hodin) jinak je nutné stravné krátit!!! ubytování max ,- Kč na den a osobu ubytování lze hradit pouze účastníkům cílové skupiny stravné lze hradit cílové skupině i dalším účastníkům akce - pokud souvisí s projektem Dodavatelem služeb v rámci projektu nemůže být osoba, která má uzavřen pracovně právní vztah s příjemcem/partnerem a výdaje na něj jsou hrazeny v rámci kapitoly rozpočtu 1.

06 kapitola – Stavební úpravy 1)Drobné staveb.úpravy nesmí přesáhnout částku za všechny dokončené stavební úpravy v jednom zdaňovacím období v úhrnu 40 tis. Kč (pořizovací cena) na každou jednotlivou účetní položku majetku 2) Stavební úpravy v rámci křížového financování nad 40 tis. Kč, které jsou rekonstrukcí nebo modernizací (NE opravy) pouze na majetku příjemce příp. partnerů (NE na majetku v pronájmu) - jedná se o investici, nutno hradit z investičních prostředků Stavební úprava musí být provedena v souvislosti s úpravou pracovního místa nebo úpravou přístupu pro osoby se zdravotním postižením nebo úpravy výukových, tréninkových nebo pracovních prostor používaných na realizaci aktivit s cílovou skupinou.

07 kapitola – Přímá podpora Limit 20 % CZV projektu. Cestovné, ubytování a stravné -ubytování, cestovné a stravné spojené s realizací praxí a stáží = jednotlivé jízdenky účastníků -cenové limity: ubytování v ČR max ,- Kč za osobu a noc celodenní stravování max. 300,- Kč za osobu/ 8 hod

Doprovodné aktivity -vstupné Kapitola zahrnuje pouze náklady týkající se cílové skupiny projektu (např. realizované praxe, stáže a jednorázové ubytování, cestovné, stravné).

08 kapitola – Náklady vyplývající přímo ze smlouvy Audit -musí být proveden autorizovaným auditorem (zapsaným v Komoře auditorů ČR) -nejpozději 6 měsíců před ukončením projektu je nutné uzavřít smlouvu s auditorem a doložit tuto smlouvu v nejbližší MZ -v případě, že rozpočet projektu je roven Kč nebo vyšší

Rozpočet projektu

Investiční výdaje = položky ( ) Neinvestiční výdaje = kapitoly ( ) - položky ( ) Křížové financování = položky ( ) Nepřímé náklady = se v Benefitu sčítají se pod tabulkou rozpočtu

Nepřímé náklady  Do rozpočtu nesmí být nepřímé náklady vůbec zahrnuty!  Do rozpočtu nesmí být nepřímé náklady vůbec zahrnuty! Přesná specifikace v PpŽ str. 39, kapitola Podrobnější informace o NN v PpP verze 5 Rozpočet projektu vytvořený v Benefitu musí obsahovat pouze přímé náklady.  mohou být pouze neinvestičního charakteru  zahrnují zejména náklady spojené s administrací projektu  jsou prokazovány % vůči způsobilým přímým nákladům bez křížového financování – dle konkrétní výzvy!!

nepřímé náklady se nedokládají a neprokazují jednotlivými účetními doklady NN nejsou poskytovatelem kontrolovány,i přesto musí být využity pro projekt a musí odpovídat pravidlům způsobilého výdaje veškeré doklady mohou být kontrolovány finančním úřadem Nedodržení procenta nepřímých nákladů uvedeného ve výzvě, ve vztahu k přímým nákladům bez křížového financování, je důvodem k vyřazení projektu z hodnocení.

Příklady Nepřímých nákladů (viz. PpP) vedení účetnictví zajištění publicity správa počítačových sítí a internetových stránek kopírování tisk pro administraci projektu a pro publicitu cestovní náhrady tuzemské náklady na nákup papírů, psacích potřeb bez ohledu na to, zda jsou nebytné pro administraci či pro cílovou skupinu

webové stránky projektu – informativní charakter (e-learning pro CS = přímé náklady!!) nájemné kanceláře a dalších prostor pro realizační tým (pronájem prostor pro cílovou skupinu patří mezi přímé náklady) spotřeba paliv, energie v prostorech využívaných k realizaci projektu internetové a telefonní poplatky právní poradenství bankovní poplatky administrace výběrových/zadávacích řízení nezbytných pro projekt

Benefit 7+ Záložka „Rozpočet projektu“ -praktická ukázka tvorby rozpočtu v ostré verzi Benefit 7+ Záložka „Harmonogram čerpání“ -v této záložce žadatel uvádí předpokládanou výši vynaložených způsobilých výdajů za každé monitorovací období realizace projektu -součet všech položek harmonogramu čerpání je roven celkovým způsobilým výdajům projektu

Datum předložení žádosti o platbu -termín předložení první a dalších žádostí o platbu -interval v souladu s délkou monit.období Předpokládaná požadovaná částka -předpokládaná částka způsobilých výdajů za uváděné časové období Datum první žádosti o platbu se uvádí 3 měsíce od podpisu Smlouvy o realizace GP

Děkuji za pozornost Bc. Romana Friedlová ,