M ístní A kční P lán rozvoje vzdělávání v ORP Valašské Meziříčí Ustavující jednání Řídícího výboru MAP Velká zasedací místnost MěÚ Valašské Meziříčí 4.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Advertisements

Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Místní akční plán vzdělávání na území OPR Blansko Ustavující setkání Řídícího výboru Partnerství MAP,
Místní Akční Plány rozvoje vzdělávání Ustavující setkání Partnerství MAP v rámci Prahy 15.
Místní akční plán na Otrokovicku CZ /0.0/0.0/15_005/
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK. Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji CZ /0.0/0.0/15_002/
I. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ 25. Ledna 2016.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
1. Jednání řídícího výboru MAP ORP Prachatice , MěÚ Prachatice.
MAP Místní akční plány rozvoje vzdělávání MAS Říčansko a Město Říčany
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Strana 1 První zasedání Řídícího výboru k projektu ZPRACOVNÍNÍ MÍSTNÍHO AKČNÍHO PLÁNU PRO ORP ODRY 27. dubna 2016 Datum:
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro ORP Veselí nad Moravou Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
MAP Trutnovsko Základní informace , Havlovice MAP Trutnovsko.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
1. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA 30. BŘEZNA 2016 DAČICKÉHO DŮM, KUTNÁ HORA.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
6. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
III. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ
MAP – Místní akční plán ORP RK
Strategické řízení a plánování
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání AKTIVITY A VÝSTUPY PROJEKTU KAP
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Společné setkání „minitýmů“
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Setkání členů Řídícího výboru MAP SO ORP Beroun
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
2. jednání řídícího výboru
Analýza potřeb v území.
4. zasedání PS Vzdělávání pro území Plzeňského kraje
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
2. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Aktuální informace o projektu
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Od MAP I k MAP II v Plzeňském kraji
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Tým MAS Vladař, o. p. s. Řídící výbor MAP 2.
Transkript prezentace:

M ístní A kční P lán rozvoje vzdělávání v ORP Valašské Meziříčí Ustavující jednání Řídícího výboru MAP Velká zasedací místnost MěÚ Valašské Meziříčí 4. května 2016 CZ /0.0/0.0/15_005/

Obsah  Představení a cíle MAP  Postup realizace a struktura MAP  Struktura řízení MAP  Řídící výbor MAP, Statut a Jednací řád  Opatření MAP (povinná, doporučená, průřezová a volitelná)  Budování znalostních kapacit  Kontakty

Co je MAP  Místní akční plán vzdělávání zaměřený na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání dětí a žáků do 15 let. Zahrnovat bude oblasti včasné péče, předškolního a základního vzdělávání, zájmového a neformálního vzdělávání.  Bude stanovovat priority a jednotlivé kroky nutné k dosažení cílů vzdělávací politiky v území ORP Valašské Meziříčí na základě místní potřebnosti a naléhavosti, lokálních přínosů a podloženosti reálnými daty a analýzami z území. Má být zpracován ve spolupráci s partnery v území.

Cíle MAP  Zlepšení řízení a dlouhodobého plánování v MŠ a ZŠ  Orientace na kvalitní a inkluzivní vzdělávání  Podpora škol se slabšími výsledky a rozvoj potenciálu každého žáka  Dostupnost kvalitního vzdělávání každého dítěte/žáka v inkluzivní škole  Zlepšení spolupráce v území a využívání místních mimoškolních zdrojů pro rozvoj vzdělávání

Postup realizace MAP  Aktivity projektu: Akční plánování - Rozvoj partnerství – zapojení min. 70 % mateřských a základních škol v území - Dohoda o prioritách – analýza a strategický rámec MAP - Akční plánování – akční plán - Budování znalostních kapacit – realizace vzdělávání Evaluace Řízení MAP Řízení projektu  Odpovědnost za realizaci: Realizační tým MAP Řídící výbor MAP Partnerství MAP

Struktura dokumentu MAP 1.Analytická část 2.Strategický rámec MAP 3.Opatření Každé opatření bude zpracováno v následující struktuře: Odůvodnění výběru opatření na základě místní analýzy o Cíl opatření: čeho chceme dosáhnout v tomto opatření o Popis cíle o Popis kroků k naplnění cíle – tři typy aktivit -Aktivity jednotlivých škol – aktivity na podporu vzdělávání žáků a učitelů se plánují na úrovni škol -Aktivity spolupráce – plnění opatření např. prostřednictvím společného využití odborníka, vzájemného informování atd. -Infrastruktura – jaké investice do infrastruktury

Struktura řízení MAP  Realizační tým projektu MAP - projektový manažer - odborný řešitel - metodici - asistent  Řídící výbor MAP - zástupci klíčových aktérů ovlivňujících oblast vzdělávání na území MAP  Partnerství MAP - široká platforma spolupracujících subjektů (pracovní skupiny, pracovaní a poradní tělesa ad.)

Řídící výbor MAP  Zástupce realizátora projektu MAP – Karel Hlavica, člen Rady svazku a starosta obce Police  Zástupce kraje a KAP – Ing. Radovan Výsmek, Odbor školství, mládeže a sportu, Oddělení mládeže, sportu a rozvoje lidských zdrojů – Krajský úřad Zlínského kraje  Zástupci zřizovatelů škol – Bc. Robert Stržínek, starosta města Valašské Meziříčí, a Mgr. František Svoboda, starosta obce Branky  Zástupce vedení škol - Mgr. Šárka Večeřová, ředitelka MŠ Kelč - Mgr. Jana Volfová, ředitelka Lesní mateřské školy Včelka - Mgr. Drahomíra Chytilová – ředitelka ZŠ a MŠ VM Křižná Mgr. Antonín Liebel – ředitel MŠ, ZŠ a SŠ pro sluchově postižné ve VM - Mgr. Dana Miklová – ředitelka ZŠ VM Vyhlídka Mgr. Milada Šindlářová – ředitelka ZŠ Lešná

Řídící výbor MAP  Zástupci organizací neformálního a zájmového vzdělávání – Mgr. Jiří Pernický, ředitel SVČ Domeček, a Mgr. Hynek Böhm, Ph.D.  Zástupce základních uměleckých škol – Bc. Lenka Šoborová, ředitelka ZUŠ Alfréda Radoka VM  Zástupce rodičů – Alena Střítezská, člen školské rady ZŠ Křižná  Zástupce MAS – Ing. Ondřej Neuman, manažer MAS Rožnovsko Role ŘV MAP:  Hlavní pracovní orgán – plánuje, tvoří a schvaluje MAP  Může vytvářet pracovní skupiny  Projednává podklady a návrhy k přípravě, realizaci a evaluaci MAP  Zprostředkovává přenos informací, schvaluje Strategický rámec MAP do roku 2023

Statut Řídícího výboru MAP  ustanovuje působnost ŘV MAP, složení, práva a povinnosti členů ŘV MAP i jeho zrušení či zánik  existence ŘV v rámci projektu MAP do  v čele ŘV stojí předseda, který svolává a řídí jednání ŘV MAP  upravuje způsoby jednání a hlasování ŘV MAP  každý člen 1 hlas  Rozhodování nadpoloviční většinou přítomných – schválení statutu, jednacího řádu, volby předsedy a změn  Rozhodování prostou většinou – přítomných – ostatní záležitosti Jednací řád Řídícího výboru MAP

Zaměření MAP – povinná opatření  Opatření č. 1:Předškolní vzdělávání a péče: dostupnost-inkluze- kvalita  Opatření č. 2:Čtenářská a matematická gramotnost v základním vzdělávání  Opatření č. 3:Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem

Zaměření MAP – doporučená opatření  Opatření č. 4:Rozvoj podnikavosti a iniciativy dětí a žáků  Opatření č. 5:Rozvoj kompetencí dětí a žáků v polytechnickém vzdělávání (podpora zájmu, motivace a dovedností v oblasti vědy, technologií, inženýringu a matematiky „STEM“, což zahrnuje i EVVO)  Opatření č. 6:Kariérové poradenství v základních školách

Zaměření MAP – průřezová a volitelná opatření  Rozvoj digitálních kompetencí dětí a žáků  Rozvoj kompetencí dětí a žáků pro aktivní používání cizího jazyka  Rozvoj sociálních a občanských kompetencí dětí a žáků  Rozvoj kulturního povědomí a vyjádření dětí a žáků  Investice do rozvoje kapacit základních škol  Aktivity související se vzděláváním mimo OP VVV, IROP a OP PPR

Budování znalostních kapacit Příklady možného zaměření vzdělávání:  Zvyšování kvality předškolního vzdělávání a péče;  inkluzivní vzdělávání;  spolupráce s rodinou;  kariérové poradenství;  manažerské vzdělávání pro ředitele škol se zaměřením na leadership, strategické řízení plánování a rozvoj lidských zdrojů. Nepodporované vzdělávání v rámci MAP:  Jazykové vzdělávání;  prezentační dovednosti;  IT kurzy a práce s digitálními technologiemi;  účetnictví.

Budování znalostních kapacit Vhodné formy:  Společné vzdělávání (kurzy pro více škol, zřizovatele a další subjekty k porozumění problematiky);  sdílení zkušeností (workshopy, konference, peer-to-peer aktivity);  vzájemné informování (internetové stránky, zpravodaj, oběžník atd.);  stáže a hospitace (mezi různými institucemi formálního i neformálního vzdělávání)  kolegiální formy podpory (individuální i skupinové formy setkání s prvky mentoringu);  poradenství (využívání expertů, koučování, sdílení odborných zkušeností, pozorování a vyvozování dobré praxe s prvky odborného provázení poskytovaného externími experty mezi školami navzájem i uvnitř škol)

Budování znalostních kapacit Návrhy na vzdělávání zasílat mailem projektovému manažerovi s definováním následujících bodů:  Cíl a předmět vzdělávání;  vazba na opatření MAP;  cílová skupina;  předpokládaný rozsah vzdělávání. Příklad návrhu: Náměty na budování znalostních kapacit Cíl/Předmět vzděláváníVazba na opatřeníCílová skupinaRozsahNáplň (forma)Rozpočet Nácvik sociálních a komunikačních dovedností v prostředí inkluzivního vzdělávání Inkluze, vzdělávání Nositelé a klíčoví partneři MAP 8 hodborný seminář8000

Harmonogram dalšího postupu realizace  Realizační tým zpracovává výsledky dotazníkového šetření MŠMT a vlastního šetření v území ORP Valašské Meziříčí  Zpracované výsledky budou poté rozeslány členům ŘV MAP k případnému doplnění  ŘV navrhne pracovní skupiny pro jednotlivá zvolená opatření v čelem s gestorem z řad ŘV  ŘV navrhne priority pro zvolená opatření rozvoje vzdělávání - ŘV spolu s realizačním týmem nastaví strategický rámec priorit do roku 2023 – červen 2015 (září 2015)  ŘV stanoví návrhy vzdělávacích aktivit  Další jednání ŘV MAP

Kontakty Ing. Helena Dobešová projektový manažer Tel.: Mgr. Milan Hendrych odborný řešitel projektu Tel.: