„Pomáháme imigrantům stát se našimi spoluobčany.“ Příprava učitelů na výuku češtiny jako cizího jazyka Mgr. Lenka Pavelková, MSc. 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Spolupráce se vzdělávacími institucemi. Projekt iYouth – Modely integrace a prevence sociálního vyloučení: podpora migrantské mládeže je spolufinancován.
Advertisements

Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Základní škola, Brno, Štolcova 16
UNIV 2 KRAJE ve Střední škole živnostenské Sokolov.
Klíčová aktivita 01 Příprava budoucích lektorů pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výchovné problémy ZŠ Prezentace projektu č. CZ.1.07/1.3.03/
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Nabídka základním školám MSK v roce 2006 Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, Nový Jičín, příspěvková organizace.
METODICKÁ DOPORUČENÍ K ZAČLEŇOVÁNÍ ŽÁKŮ-CIZINCŮ DO VÝUKY
Rozvoj e-learningu v oblasti vzdělávání pedagogů v Moravskoslezském kraji CZ.1.07/1.3.05/ Ing. Marek Bumbálek Krnov
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. projekt CENTRA PODPORY INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Individuální národní.
PARTNER PROJEKTU OBCHODNÍ AKADEMIE A STŘEDNÍ ZEMĚDĚLSKÁ ŠKOLA BRUNTÁL Ing. Ladislav Konopka Bruntál
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Projekty Dialog a Perspektiva reg. č. CZ.1.07/1.3.05/ , reg. č. CZ.1.07/1.3.05/ , Ludmila Muchová
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
VOŠL a SLŠ Bedřicha Schwarzenberga Písek, Lesnická 55 Aktivity (zkušenosti) v oblasti EVVO.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
PROFESNÍ ROZVOJ PEDAGOGŮ PŘEDŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ,,MATEŘINKY‘‘ CZ.1.07/1.3.42/ Tento projekt je financován ESF a státním rozpočtem ČR.
Vzdělávání uchazečů o zaměstnání v oblasti socioekonomických kompetencí CZ.1.04/2.1.00/ Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha.
Obchodní akademie Neveklov se představuje 2 Obchodní akademie Neveklov.
Opatření českého státu v oblasti integrace cizinců do společnosti
Technická univerzita v Liberci LIBEREC I Studentská 2 Inovace vzdělávání v oboru čeština jako druhý jazyk (CZ.1.07/2.2.00/ ) podpořeného z.
ÚVODNÍ KONFERENCE K PROBLEMATICE INTEGROVANÉHO VZDĚLÁVÁNÍ OSOB SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM Olomouc 27. dubna 2006.
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
PROJEKT ŠABLONY CZ.1.07/1.5.00/ Zpracovala: RNDr. Dagmar Fialová SŠP, Brno, Jílová 36g
Logopedická prevence v Olomouckém kraji CZ.1.07/1.2.27/ SCHOLA SERVIS – zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Rokytná, o.p.s. Srázná Moravské Budějovice.
EU peníze středním školám. Šablony Šablony – unikátní systém podávání žádostí o EU dotace Není nikde jinde v EU Velmi jednoduchý způsob - školy mají minimum.
Obsah, metody a formy polytechnické výchovy v mateřských školách Seznámení s projektem Milan Podpera.
S POLUPRÁCE PŘESHRANIČNÍCH REGIONŮ V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ projektový záměr Evropská územní spolupráce (EUS), INTERREG V-A AT-CZ.
Katedra sociální pedagogiky na Pedagogické fakultě MU Projekty zaměřené na zvyšování životních a profesních perspektiv sociálně znevýhodněných skupin.
Národní institut pro další vzdělávání Příspěvková organizace přímo řízená MŠMT Působnost v celé České republice Státní garance DVPP.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
Projekt Tvůrčí psaní ve výuce humanitních předmětů reg. č. CZ.1.07/1.3.48/ Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek.
Projekt „Sfumato – čtenářská gramotnost žáků základních škol“ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost (OP VK) Prioritní osa – 7.1 Počáteční.
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
Projekt Poradenství v Libereckém kraji I CZ.1.07/1.2.00/ I PORADENSTVÍ V LIBERECKÉM KRAJI Financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
ANALÝZA VZDĚLÁVÁNÍ LIDÍ S POSTIŽENÍM V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI ANALÝZA VZDĚLÁVÁNÍ LIDÍ S POSTIŽENÍM V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
Globální granty OP VK ve Středočeském kraji PhDr. Ivo Říha Praha,
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
MKV – 400x na českých školách Zahájení projektu: Ukončení projektu:
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
NABÍDKA PROGRAMŮ A KURZŮ CCV PF UJEP
Setkání zpracovatelů MAP ve Středočeském kraji
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
TECHNOLOGIE PODPORUJÍ DIFERENCIACI VÝUKY
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Plánování prvních kroků
JIHOMORAVSKÉ REGIONÁLNÍ CENTRUM NA PODPORU INTEGRACE CIZINCŮ
Centrum celoživotního vzdělávání Pedagogické fakulty Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem 2017/2018.
Název operačního programu:
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Prezentační a komunikační dovednosti
Š A B L O N Y II.
Transkript prezentace:

„Pomáháme imigrantům stát se našimi spoluobčany.“ Příprava učitelů na výuku češtiny jako cizího jazyka Mgr. Lenka Pavelková, MSc. 1

Centrum pro integraci cizinců Funguje od roku 2003 Hlavní aktivity ◦ Sociální a pracovní poradenství ◦ Kurzy češtiny pro cizince ◦ Mentoringový program ◦ Společenské aktivity pro Čechy a cizince Územní působnost ◦ Praha ◦ Středočeský kraj ◦ Liberec 2

Kurzy češtiny pro cizince Zejména pro dospělé, částečně pro děti (velká poptávka) Důraz na nízkoprahové kurzy ◦ Flexibilní možnost výuky pro zájemce, kteří nemohou splnit podmínky jazykových škol ◦ Dostupnost kurzů Skladba studentů ◦ Zejména Rusové, Ukrajinci, ale i lidé z EU, Latinské Ameriky, ale i z mnoha dalších zemí ◦ Sociálně i věkově pestrá skupina lidí 3

Výhody kurzů CIC Dostupnost a flexibilita Důraz na praktickou komunikaci Specializace kurzů (např. fonetika) Sociokulturní informace Přátelské prostředí Možnost potkat se s dalšími cizinci 4

Rodinné kurzy češtiny Nový formát kurzu vyvinutý v rámci projektu „ZAPOJ SE! Programy pro sociální začleňování a lepší obraz migrantů“ Kurz pro rodiče a školní děti Zaměření na češtinu spojenou se školou Výukové materiály Připravují se výuková videa (podobná již k dispozici na 5

Realizované rodinné kurzy Dvakrát v Praze Jednou v Liberci Neúspěšný pokus v Kladně Účastníci ◦ Pestré země původu (Ukrajina, Sýrie, Čína) Problémy ◦ Různá očekávání ◦ Neznalost latinky, zejména u dětí ◦ Děti bez znalosti abecedy (ani v mateřském jazyce) Úspěchy ◦ Informace o škole – velký úspěch u rodičů (navázání na poradenství CIC) ◦ Základní komunikační dovednosti pro komunikaci se školou ◦ Osvojení slovní zásoby pro výuku (číslovky, barvy, názvy pomůcek, atd.) 6

Příprava lektorů češtiny jako cizího jazyka Kurz lektorských dovedností pro lektory češtiny jako cizího jazyka Kurz dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků „Čeština pro cizince – metody práce s heterogenní skupinou“ 7

Kurz lektorských dovedností Rekvalifikační kurz akreditovaný MŠMT 100 hodin včetně praxe Zaměření na nízkoprahové kurzy Důraz na praktické rady a tipy pro výuku Důraz na výuku bez zprostředkovacího jazyka 8

Kurz „Čeština pro cizince – metody práce s heterogenní skupinou“ Akreditace MŠMT v systému DVPP 16 hodin Pro pedagogy, kteří se chtějí naučit základům výuky češtiny jako cizího jazyka (odlišnosti oproti práci s dětmi, které mají češtinu jako mateřský jazyk) 9

DĚKUJI ZA POZORNOST 10