Teorie užitku a chování spotřebitele Analýza poptávky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mikroekonomie II – přednáška č. 3: Produkční analýza firmy
Advertisements

Mikroekonomie II – přednáška č. 2: Analýza spotřebitelské poptávky
Mikroekonomie II Poptávka Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Analýza chování spotřebitele
Chování spotřebitele a formování poptávky
Mikroekonomie I Chování spotřebitele: užitečnost a poptávka
Poptávka na trhu zboží a služeb
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Odvození nabídky kapitálu nabídka kapitálu = ochota nabízejících půjčovat své disponibilní důchody při různých úrovních reálné úrokové míry nabídka kapitálu.
Teorie chování spotřebitele - model spotřebitelské volby - vlastnosti spotřebitelského optima - cenová spotřební křivka a poptávková funkce - mikroekonomická.
11. CHOVÁNÍ SPOTŘEBITELE A FORMOVÁNÍ POPTÁVKY 1 Chování spotřebitele a formování poptávky.
D) Užitek a optimální rozhodnutí
B) Optimum a volný čas.
Mikroekonomie II Úvod Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Seminář 4. Racionální chování spotřebitele a výrobce
A) Determinanty poptávky po volném čase
Mikroekonomie I Užitek spotřebitele a odvození poptávky Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Mikroekonomie I Chování spotřebitele, poptávka na trhu produktů
ANALÝZA BLAHOBYTU CELÉ SPOLEČNOSTI – DŮLEŽITÁ PRO POSOUZENÍ ZÁSAHŮ VEŘEJNÉHO SEKTORU, TEDY PRO EKONOMII VEŘEJNÉHO SEKTORU.
Křivka (spotřebitelské) poptávky
Seminář 4. Trh a tržní mechanismus
Teorie chování spotřebitele
Chování spotřebitele a teorie užitku
Užitek, preference a optimum spotřebitele
Základy ekonomie Seminář 4. Trh a tržní mechanismus.
Elasticity poptávky a nabídky
Chování spotřebitele, výrobci, efektivnost
Teorie poptávky a užitek, chování spotřebitele
Analýza chování spotřebitele Jak se chová racionální spotřebitel?
Základy ekonomie Téma č. 3: Spotřebitelská rovnováha
Analýza poptávky. Poptávka po produkci firmy jako významný parametr rozhodování firmy. Faktory determinující poptávku a odhady poptávkových funkcí. Alternativní.
EKONOMIE Poptávka a její elasticita 2. přednáška
Teorie chování spotřebitele
Poptávka na trhu zboží a služeb Ing. Vojtěch Jindra
2. Analýza spotřebitelské poptávky
II. Analýza poptávky Přehled témat
Mikroekonomie II úvodní přednáška
Teorie chování spotřebitele - model spotřebitelské volby - vlastnosti spotřebitelského optima - cenová spotřební křivka a poptávková funkce - mikroekonomická.
Poptávka a poptávané množství
Teorie chování spotřebitele
Struktura přednášky Analýza poptávky
Trh práce a politika zaměstnanosti
15. Ekonomie informací Osnova přednášky Rozhodování za rizika a nejistoty Asymetrická informace - úvod Nepříznivý výběr Morální hazard.
7. Alternativní teorie spotřebitele Osnova přednášky 7.1. Teorie projevených preferencí Principy projevených preferencí Teorie projevených preferencí a.
Poptávka Rozhodování za rizika
Chování spotřebitele Druhý seminář.
Základy ekonomie Seminář 4. Racionální chování spotřebitele a výrobce.
Ing. Dagmar Palatová Poptávka Ing. Dagmar Palatová
Marginalismus, Lausannská, Cambridgská škola Američtí a švédští marginalisté Představitelé.
Mikroekonomie II úvodní přednáška
Ing. Martin Petříček, MBA
Formování poptávky Faktory ovlivňující individuální poptávku
 Celková (T) a mezní (M)  T  M > 0 (T roste konvexně  M kladná a roste, T roste konkávně  M kladná a klesá, T roste konkávně  M kladná a klesá, T.
Úspory Spotřeba Investice Keynesiánská ekonomie. Spotřeba a úspory Spotřeba C (Consumption)  Statky dlouhodobého užití  Statky krátkodobého užití 
Ekonomické teorie. Klasická škola Adam Smith David Ricardo  Zákon klesajících výnosů  Teorie komparativní výhody.
Hospodářská politika Ekonomické teorie. Klasická škola Adam Smith David Ricardo John S. Mill.
Teorie hospodářského cyklu. Hospodářský cyklus Konjunktura Vrchol Recese Krize (dno)
nabídka, poptávka, trh, utváření ceny, základní pojmy Michal Janovec
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Hospodářská politika Ekonomické teorie.
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
POPTÁVKa A NABÍDKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
POPÁVKA, UŽITEK A CHOVÁNÍ SPOTŘEBITELE TNH 1 (S-3)
Teorie chování spotřebitele
Ekonomické teorie.
Poptávka po volném čase
Spotřebitelská volba a utváření poptávky
S P O T Ř E B A a Ú S P O R Y.
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
Tržní síly nabídky a poptávky, elasticita a její aplikace TNH 1 (S-3)
Transkript prezentace:

Teorie užitku a chování spotřebitele Analýza poptávky

Utilitaristé Daniel Bernoulli Jeremy Bentham William Stanley Jevons

Utilitarismus Rakouská škola H. H. Gossen (předchůdce)  Zákon klesající užitečnosti  Zákon vyrovnávání mezních užitků Carl Menger (hl. představitel) Friedrich August von Hayek  Peněžní výklad hospodářského cyklu  Právo, zákonodárství a svoboda

Měření užitku Mezní užitek Indiferenční analýza Kardinální užitek Ordinální užitek

Odvození poptávkové křivky Tržní poptávka Paradox hodnoty; spotřebitelský přebytek Z mezního užitku Z indiferenční analýzy

Indiferenční analýza Vilfredo Pareto Ordinální užitek Uspořádání preferencí  Úplnost  Tranzitivita  Více je lépe  Mezní míra substituce MRS

Indiferenční analýza Indiferenční křivka Indiferenční mapa Budget line  Rozpočtová přímka  Důchodová linie  Přímka spotřebních možností

Indiferenční analýza Vliv změny důchodu  Důchodová spotřební křivka (ICC Income Consumption Curve)  Engelova křivka Normální statek Inferiorní statek Vliv změny ceny jednoho statku  Poptávková křivka

Zvláštní případy indiferenční analýzy Dokonalé substituty Ne zcela dokonalé substituty Dokonalé komplementy Ne zcela dokonalé komplementy Neutrální statek Nežádoucí statek

Omezená racionalita Standard racionality momentálního cíle Standard racionality zájmu o sebe sama Rozhodování v podmínkách neúplného souboru informací (Herbert Simon) Porušování axiomu racionální volby (Daniel Kahneman, Amos Tversky)  Utopené náklady  Zastupitelnost bohatství  Oceňovací funkce

Prostor pro vaše otázky ?

Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na Nebo odkaz www zaměstnanců © Radka Johnová, 2011