Povrch dnešní krajiny povrch ČR je pestrý – střídají se roviny, pánve, kotliny a vysočiny nejvyšší pohoří se rozkládají při státní hranici.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem podkladu materiálu je Monika Dudová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Advertisements

ČESKÁ REPUBLIKA II. Povrch České republiky – reliéfní mapa.
České a moravské řeky. Pohoří v ČR. VY_32_INOVACE_13 Napiš své jméno:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_62_05 Název materiáluČeská vysočina.
Anotace Žáci se během prezentace seznamují s přírodními zajímavostmi a historickými pamětihodnostmi, které mohou během prázdninového cestování navštívit.
VY_32_INOVACE_Vac_III_02 Povrch ČR Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nela Šulcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ CAJS.4.A.04_mapy Název: Mapy – 2. část Číslo operačního programu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marek Odstrčil. Šumava Český les Krušné hory Českomoravská vrchovina České středohoří Lužické.
Poznej, kde lyžuji Uhádněte, ve kterých horách lyžař lyžuje dříve, než dorazí do cíle. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
VY_32_ INOVACE_ 04_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou NADMOŘSKÁ VÝŠKA Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
P OVRCH Č ESKÉ REPUBLIKY Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s povrchem ČR.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Rozmanitost reliéfu v ČR
Nížiny, pohoří a nejvyšší hory
Povrch České republiky
VY_52_INOVACE_46_Geomorfologické celky ČR
HORNINY A NEROSTY.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Petra Hejlová Číslo
Identifikátor materiálu: EU
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV
Českomoravská subprovincie
Vzdělávací materiál: Olomoucký kraj Operační systém:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Pohoří ČR Učivo 8. třídy Název školy
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ,Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková org.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
6. Českomoravská soustava
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Ústecký kraj Název školy: ZŠ Salvátor
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Povrch České republiky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Alena Darebná
ČESKÁ REPUBLIKA. ČESKÁ REPUBLIKA Rozloha… km2, počet obyvatel…10,2 mil., hlavní město…Praha Nejvyšší pohoří Nejvyšší vrchol Nejnižší místo Nejhlubší.
Anotace a) práce je určena pro žáky 6
Člověk a jeho svět Vlastivěda
Vzdělávací materiál: Plzeňský kraj Operační systém:
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_NASE_HORY.
Povrch ČR.
Základní škola, Hradec Králové
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_34_POVRCH ČR Mgr. Petra Kukuczková
VY_52_INOVACE_41_Geologický vývoj ČR
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_18_VLASTIVĚDA
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jitka Havránková
Pohoří a nejvyšší hory VY_52_INOVACE_27
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_05_VLASTIVĚDA
Základní společenstva – skály a hory
Jak znáš Českou republiku?
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_LIBERCKY_KRAJ.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Výukový materiál pro 8.ročník
JIHOČESKÝ KRAJ Mgr. Renata Šimková VLASTIVĚDA 5.TŘ.
KARTOGRAFIE: MAPY A PLÁNY
6. Českomoravská soustava
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
Autor: Andrea Kolářová
ČESKÁ REPUBLIKA VODSTVO
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
ANOTACE NÁZEV: Druhy map AUTOR: Mgr. Marie Matoušová STRUČNÁ ANOTACE (OBSAH, DATUM PILOTÁŽE): Práce s textem VZDĚLÁVACÍ PŘEDMĚT (VE KTERÉM BYL MATERIÁL.
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola Rosice, okres Chrudim
45.1 Jihomoravský kraj – poznáš jeho dominanty?
Nížiny, pohoří a nejvyšší hory
Základní škola, Hradec Králové
Transkript prezentace:

Povrch dnešní krajiny povrch ČR je pestrý – střídají se roviny, pánve, kotliny a vysočiny nejvyšší pohoří se rozkládají při státní hranici

většina našeho území leží v nadmořské výšce do 600 m 74 % území leží ve výšce 201 – 600 m n. m. polovinu rozlohy ČR dle výškového rozpětí tvoří : PAHORKATINY

Rozmanitost naší krajiny : – sopečný původ: – pozůstatky horského zalednění: – vápencová krajina: – pískovec: České středohoří – tvary v podobě kup a homolí Šumava a Krkonoše – údolí, jezera Moravský kras, Český kras – krápníkové jeskyně, ponorné řeky Děčínská vrchovina, Prachovské skály – skalní města, kaňony

– roviny: – pánve: Sokolovská a Mostecká pánev – těžba uhlí Třeboňská, Českobudějovická – rybníky – flyšové pohoří: Moravskoslezské Beskydy, Bílé Karpaty – úvaly: Dolnomoravský úval – úrodná půda Česká tabule – nejúrodnější oblast Čech – žulová tělesa: Středočeská pahorkatina, Českomoravská Vrchovina, Krkonoše – skalní útvary

České středohoří – Milešovka (837 m n. m.)

Čertovo jezero – ledovcového původu

Moravský kras – Macocha (138,4 m hluboká)

Moravský kras – jeskyně Balcarka

Prachovské skály

Žulový útvar Dívčí kameny – Krkonoše

Česká tabule – Český ráj a Trosky

Mostecká pánev

Flyš – Karpaty

Panská skála u Kamenického Šenova

Použité zdroje %AD-foto-%C4%8Certovo-jezero.jpg carka32.jpg m04.jpg hes_becken_near_Jeze%C5%99%C3%AD.jpg %C3%A1la%286%29_edit.jpg Str. 5 Str. 6 Str. 7 Str. 8 Str. 9 Str. 10 Str. 11 Str. 12 Str. 13 Str. 14 Pozn.: Všechny internetové stránky byly použity Aplikace Microsoft Office PowerPoint

Očekávaný výstup: Žák porovnává a přiměřeně hodnotí povrch krajiny v ČR. Orientuje se v základních zeměpisných pojmech a geografických prvcích. Učivo: Povrch krajiny v ČR Rozsah: 25 minut Další pomůcky: doprovodný obrazový materiál, učebnice, mapa ČR Ověřeno dne: v 9. třídě