Regionální identita Českého ráje Michal SEMIAN Charles University in Prague, Faculty of Science, Department of Social Geography and Regional Development.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Prague is the capital and largest city of the Czech Republic The city is home to about 1.3 million people Flag of Czech Republic.
Advertisements

THE CZECH REPUBLIC Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Lenka Pizúrová Název materiálu: VY_32_INOVACE_AJ.7.A.+B.17_the:czech_republic Název: The.
Revitalizace zámeckého návrší v Litomyšli. PROGRAM Projekt v rámci IOP Projekt v rámci IOP Národní podpora využití potenciálu kulturního dědictví Národní.
OČIMA ŽEN Projekt OČIMA ŽEN je podpořen z programu „Fondu pro nestátní neziskové organizace“. Program „Fond pro nestátní neziskové organizace“, jež je.
Obecně prospěšná společnost pro Český ráj působí v Českém ráji od roku 2003, a to na území zahrnující centrální část Českého ráje a od roku 2006 působí.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Organizační legitimita: aplikace institucionální teorie a teorie závislosti na zdrojích v rámci výzkumu NNO Magdaléna Šťovíčková SOS FHS UK, 2013/2014.
KAREL IV. – II. Dějepis 7. ročník Marek Kryška. Charles IV./ KAREL IV. (1346 – 1378) King of Bohemia and Holy Roman Emperor. The second king of Bohemia.
Plánování sociálních služeb a transformace aneb Systémově, společně a statečně Šárka Hlisnikovská Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
 Co je to cestovní ruch?  Cestujeme s cestovní kanceláří, cestovní agenturou nebo individuálně  Návštěvnost České republiky  Cestovní ruch Jihomoravského.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Kongresová turistika v ČR, podpora jejího rozvoje.
Language preparation for a study in Czech Universities 1) Czech language for foreigners in USP 2) Courses of Czech for foreigners in Czech Rep.
This lecture is co-financed by the European Social Fund and the state budget of the Czech Republic.
Sociální začleňování seniorů - výzkumné podněty pro praxi TD Vybrané aspekty péče o seniory z hlediska sociálního začleňování podpořeno z programu.
Unilever dnes Mezinárodní společnost Za rok 2005 celosvětový obrat mld. euro 300 lokálních poboček ve 100 zemích světa Zaměstnanců 206,
1 H2020 Smart, green and integrated transport Zoltan Horvath Intelligent Transport System Department, Space activities and R&D Evropská podpora výzkumu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů MY COUNTRY Název materiálu VY_32_INOVACE_19_Clementinum, Transport in Prague, animals, Autor.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Komunikace v NNO.
Department of Economics and Management in Civil Engineering, CTU in Prague, Václav BERAN, Petr DLASK, Dana ČÁPOVÁ, Jaroslava.
koncepce rodinné politiky Dipl.-Pol. Jana Maláčová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
Dokument KAP MSK - obsah
„Činnost krajských koordinátorů pro menšiny a krajských manažerů prevence v Kraji Vysočina“ Mgr. Lumír Bartů.
Zdravé město J I L E M N I C E Fórum, 11. dubna 2013.
Webinář A2: Analytická část, meta-analýza
Zákon o obcích 128/2000 Sb. + znění pozdějších předpisů
Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií ŽP 100 mil. Kč na vozidla s alternativním pohonem pro obce a kraje + Memorandum o spolupráci Mgr.
Pracovní skupina č. 2: Strategický skelet
Dějepis 7. ročník Marek Kryška
Socioekonomická situace a chudoba seniorek a seniorů
Pracovní skupina č. 2: Strategický skelet
Marketing destinací Vybrané aplikace marketingu cestovního ruchu:
SMART HISTORY From smart history towards common European heritage by preservation model of Cinque Terre National Park Cross Czech a.s.
Zaměstnávání osob se zdravotním postižením Bakalářská práce Tereza Veselá Personální management v průmyslových podnicích Masarykův ústav vyšších studií.
Vzor posteru autorů z PK, nastaven rozměr 80x100 cm
Cvičení: A. Popište, v sekvenčním pořadí, analýzy, které musí být uskutečněny před rozhodnutím, jestli vaše spolešnosti odpovídá Marketingovému plánu.
Příspěvek na konferenci
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Connecting Sentences with který
Workshop 2, Možnosti spolupráce škol a firem 2018 – 2019,
Managing Green Infrastructure
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Prague VY_22_INOVACE_01_40 Projekt.
Komunikační strategie Kódování
Zpracovala: Mgr. Jitka Hříbková, ZŠ Dyjákovice
ZDRAVÍ JAKO HODNOTA.
A healthy life with wine
Aktivity agentury CZECHINVEST v regionech
Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Ministry of Labour and Social Affairs,
GOAL Guidance and Orientation for Adult Learners
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
IRP 2017 (Internacionalizace) Výměnná laboratorní praktika FM TUL/HSZG
CIVEEL (ERASMUS+) představení projektu projektová manažerka: Mgr
Plzeňský Prazdroj a CSR
Zdravý kraj Vysočina Marta Vencovská
Co znamená Předsednictví ?
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na Písecku II
Introduction to MS Dynamics NAV (Non stock Items-Neskladové zboží)
DRUHOVÁ ROZMANITOST …neboli biodiverzita. Vztahy mezi druhy jsou důležité viz. potravní řetězec. Vyhynutím některého druhu se přeruší. Červená kniha ohrožených.
Mapování regionální potřebnosti seniorských služeb a podpory
Akční plán - plánované společné aktivity
5.1 Místo, kde žijeme – ČESKÁ REPUBLIKA
Aktuální informace o MAP vzdělávání na Broumovsku II
MOST (Management of Social Transformations)
The Czech Republic.
Transkript prezentace:

Regionální identita Českého ráje Michal SEMIAN Charles University in Prague, Faculty of Science, Department of Social Geography and Regional Development Český ráj to napohled Rovensko pod Troskami,

Region jako sociální konstrukce Zdroj: Semian 2012; podle Paasi 1986; Raagmaa 2002Michal SEMIAN 2013

Regionální identita Zdroj: podle Paasi 1986Michal SEMIAN 2013

Paradies von Böhmen Český ráj Michal SEMIAN 2012Blíže: Zilynskyj 2005

Územní tvar Českého ráje Michal SEMIAN 2013

Diskurs Českého ráje Michal SEMIAN 2013

Mentální mapa Českého ráje Michal SEMIAN 2013

Územní tvar Českého ráje Michal SEMIAN 2013

Identity v oblasti Českého ráje Michal SEMIAN 2013

Symbolický tvar Českého ráje Michal SEMIAN 2013

Vnímané symboly Českého ráje Michal SEMIAN 2013 Symboly Všichni respondenti Odkazující na identitu Českého ráje Neodkazující na identitu Českého ráje CelkemVnitřníVnějšíCelkemVnitřníVnějšíCelkemVnitřníVnější Krajina35,9 36,232,650,035,744,432,7 Kulturně-historické30,537,523,437,943,516,724,322,225,0 Ekonomická aktivita18,89,428,16,94,316,728,622,230,8 Přírodní28,923,434,422,423,916,734,322,238,5 Skalní útvary18,834,43,136,243,58,34,311,11,9 Trosky24,240,67,851,754,341,71,45,60,0 Jiné15,610,920,310,313,00,020,05,625,0 Zdroj: N=153, v procentech

Michal SEMIAN 2013 Nejvýznamnější symbol - Trosky

Symbolický tvar regionu Michal SEMIAN 2013

Institucionální tvar Českého ráje Michal SEMIAN 2013

Jaká instituce se stará o… Michal SEMIAN 2013Zdroj: N=107 & 51, v procentech …společenský život

Jste hrdí na… Michal SEMIAN 2013Zdroj: N=51 & 107, v procentech Odkazující na identitu Českého ráje Neodkazující na identitu Českého ráje

Symbolický tvar regionu Michal SEMIAN 2013

 Redukce regionálního marketingu na mediální kampaň  Region potřebuje silnou značku, která zaujme všechny  Když ukážu nabídku investoři a lidé stoprocentně přijdou  Marketing je potřeba cílít ven z regionu, proč se zabývat místními  Důležitá je také spolupráce různých institucí na různých hierarchických úrovních v území  potřeba dosáhnout konsenzu na společné vizi „zdola“ i „shora“ Chyby regionálního marketingu Michal SEMIAN 2013Zdroj: podle Hospers 2011; Semian, Chromý 2014

 Upevnění regionální identity  vztah k regionu, udržení si obyvatelstva a investorů  žitý a živý region  zapojení do dění a zájem o region  Propagace „dobrého jména“ regionu  Reprodukce regionální identity a reprodukce symbolů Proč se starat o místní Michal SEMIAN 2013

Thank you for your attention… This paper was prepared with the financial support from the Czech Science Foundation, project P404/12/1112: “Formation of spatial identities in areas with intensively changed landscape: The case of North-Western Bohemia” & the Charles University in Prague Foundation : “Geosocial regionalization: general questions, methodological approaches and their verification“. Michal Semian Michal SEMIAN 2013