Regionální identita Českého ráje Michal SEMIAN Charles University in Prague, Faculty of Science, Department of Social Geography and Regional Development Český ráj to napohled Rovensko pod Troskami,
Region jako sociální konstrukce Zdroj: Semian 2012; podle Paasi 1986; Raagmaa 2002Michal SEMIAN 2013
Regionální identita Zdroj: podle Paasi 1986Michal SEMIAN 2013
Paradies von Böhmen Český ráj Michal SEMIAN 2012Blíže: Zilynskyj 2005
Územní tvar Českého ráje Michal SEMIAN 2013
Diskurs Českého ráje Michal SEMIAN 2013
Mentální mapa Českého ráje Michal SEMIAN 2013
Územní tvar Českého ráje Michal SEMIAN 2013
Identity v oblasti Českého ráje Michal SEMIAN 2013
Symbolický tvar Českého ráje Michal SEMIAN 2013
Vnímané symboly Českého ráje Michal SEMIAN 2013 Symboly Všichni respondenti Odkazující na identitu Českého ráje Neodkazující na identitu Českého ráje CelkemVnitřníVnějšíCelkemVnitřníVnějšíCelkemVnitřníVnější Krajina35,9 36,232,650,035,744,432,7 Kulturně-historické30,537,523,437,943,516,724,322,225,0 Ekonomická aktivita18,89,428,16,94,316,728,622,230,8 Přírodní28,923,434,422,423,916,734,322,238,5 Skalní útvary18,834,43,136,243,58,34,311,11,9 Trosky24,240,67,851,754,341,71,45,60,0 Jiné15,610,920,310,313,00,020,05,625,0 Zdroj: N=153, v procentech
Michal SEMIAN 2013 Nejvýznamnější symbol - Trosky
Symbolický tvar regionu Michal SEMIAN 2013
Institucionální tvar Českého ráje Michal SEMIAN 2013
Jaká instituce se stará o… Michal SEMIAN 2013Zdroj: N=107 & 51, v procentech …společenský život
Jste hrdí na… Michal SEMIAN 2013Zdroj: N=51 & 107, v procentech Odkazující na identitu Českého ráje Neodkazující na identitu Českého ráje
Symbolický tvar regionu Michal SEMIAN 2013
Redukce regionálního marketingu na mediální kampaň Region potřebuje silnou značku, která zaujme všechny Když ukážu nabídku investoři a lidé stoprocentně přijdou Marketing je potřeba cílít ven z regionu, proč se zabývat místními Důležitá je také spolupráce různých institucí na různých hierarchických úrovních v území potřeba dosáhnout konsenzu na společné vizi „zdola“ i „shora“ Chyby regionálního marketingu Michal SEMIAN 2013Zdroj: podle Hospers 2011; Semian, Chromý 2014
Upevnění regionální identity vztah k regionu, udržení si obyvatelstva a investorů žitý a živý region zapojení do dění a zájem o region Propagace „dobrého jména“ regionu Reprodukce regionální identity a reprodukce symbolů Proč se starat o místní Michal SEMIAN 2013
Thank you for your attention… This paper was prepared with the financial support from the Czech Science Foundation, project P404/12/1112: “Formation of spatial identities in areas with intensively changed landscape: The case of North-Western Bohemia” & the Charles University in Prague Foundation : “Geosocial regionalization: general questions, methodological approaches and their verification“. Michal Semian Michal SEMIAN 2013