SMĚSI. OBSAH Co jsou směsi Skupenství směsí Stejnorodé směsi Různorodé směsi Rozpustnost složek směsí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ
Advertisements

Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Třídění směsí Homogenní (stejnorodé, roztoky) Heterogenní (různorodé)
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Metody dělení složek směsí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Směsi Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_G
Dvousložkové různorodé směsi Mgr. Helena Roubalová
ROZTOKY.
Jméno autora: Mgr. Ladislav Kažimír Datum vytvoření:
CHEMIE ROZTOKY - CVIČENÍ.
SMĚSI Látky kolem nás chemické látky směsi např. slaná voda
SMĚSI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Renata Jeřábková Základní škola Kolín III., Masarykova 412 Dostupné na
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Směsi, dělení složek směsí
Stejnorodé směsi (Homogenní )
Směsi a jejich dělení Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0102.
Oddělování složek směsí.
zpracovaný v rámci projektu EU
Obecná chemie SMĚSI VY_32_INOVACE_04 - SMĚSI.
RoztokyRoztoky Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Způsoby vyjadřování složení směsí
Roztoky Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0111.
R O Z T O K Y.
ROZTOKY Obr Obr. 2.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Roztoky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
VY_52_INOVACE_02/1/1_Chemie
Směsi.
Směsi Opakovací otázky
Klasifikace látek Vladislava Zubrová.
Opakování pro chemiky z 8.tříd
VZDUCH.
Definice SMĚSI druhy směsí.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Složení roztoku Název projektu: Šablony Špičák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Autor VM: Mgr. Šárka.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vlastnosti látek Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Pavlína Lejsková.
Základní škola Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Složení roztoků – 8. ročník Mgr.Jitka Říhová.
CHEMICKÉ LÁTKY A SMĚSI Složení a třídění směsí © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
Druhy směsí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného.
KLASIFIKACE LÁTEK Jak lze rozdělit látky, které jsou kolem nás?
14 směsi VY_32_INOVACE_14 autor:Mgr. Helena Žovincová identifikace:H2-14 třída:8. předmět:Ch anotace:Materiál slouží k probírání a procvičení nového učiva.
RŮZNORODÉ SMĚSI. OPAKOVÁNÍ Jak se liší stejnorodá a různorodá směs? Jak se nazývají kapalné stejnorodé směsi? Jak ovlivňuje rozpustnost pevných látek.
Směsi I Suspenze, Emulze, Pěna, Mlha, Dým, Aerosol
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_C8-002 PředmětCHEMIE 8.ROČNÍK.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Roztoky Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/10 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Riskujeme v chemii Směsi a jejich oddělování Soutěžíme před testíkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
VLASTNOSTI LÁTEK A TĚLES
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
VY_32_INOVACE_467 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-14
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Oddělování složek směsí.
Směsi Chemie pro ZŠ 8.ročník.
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_06
2.1 Většina látek jsou směsi
Směsi.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu: CZ. 1
SMĚSI HRA.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
VY_32_INOVACE_Slo_I_01 Směsi 1 ppt.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

SMĚSI

OBSAH Co jsou směsi Skupenství směsí Stejnorodé směsi Různorodé směsi Rozpustnost složek směsí

CO JSOU SMĚSI látky složené ze dvou nebo více složek - látek jednodušších vznik směsí složka A + složka B  směs

SKUPENSTVÍ SMĚSÍ SMĚSI Kapalné minerálka říční voda káva atd. Plynné zemní plyn vzduch atd. Pevné hlína slitiny kovů žula atd.

STEJNORODÉ SMĚSI složky nelze rozeznat okem, lupou ani mikroskopem stejnorodá směs vypadá, jako by byla tvořena jedinou látkou příklad: oslazená voda = stejnorodá směs cukru a vody

RŮZNORODÉ SMĚSI jednotlivé složky lze rozeznat okem nebo pomocí lupy či mikroskopu příklad: žula = různorodá směs nerostů, pouhým okem rozlišíme jednotlivé složky (nerosty)

SMĚSI STEJNORODÉ A RŮZNORODÉ SMĚSI stejnorodé (roztoky)různorodé

STEJNORODÉ SMĚSI = ROZTOKY nejčastěji kapaliny - vznikají rozpuštěním látek v rozpouštědle rozpouštědlo je zpravidla kapalina (např. voda, benzín, líh) rozpuštěná látka může být pevná (cukr), kapalná (sirup) i plynná (oxid uhličitý – sycené nápoje) rozpouštěná látka + rozpouštědlo  roztok

ROZPUSTNOST rozpustnost pevných látek ovlivňuje: teplota - s rostoucí teplotou se zvyšuje hmotnost pevných látek, které se rozpustí v daném objemu rozpouštědla velikost krystalů - čím je velikost krystalů menší, tím je rozpouštění rychlejší míchání - urychluje rozpouštění

ROZPUSTNOST rozpustnost plynných látek ovlivňuje: teplota – rozpustnost klesá se zvyšující se teplotou (zahřívání syceného nápoje) zahřívání 

OPAKOVÁNÍ Co je roztok? Existuje roztok v pevném skupenství? Vysvětli. Jak provedeš důkaz snižující se rozpustnosti plynné složky v ohřívané směsi? Proč mícháme cukr v čaji? Jak se projeví na rychlosti rozpouštění použití kostkového a práškového cukru?