Dopravní infrastruktura, legislativní normy a výhled dopravního stavitelství. Programovací období 2014-2020 Ing. Dan Ťok ministr dopravy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Libor Jarmič, Ekologický právní servis,
Advertisements

Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Strategie dopravy MD ČR
Statutární město Ostrava Hlavní problémy v oblasti dopravy statutárního města Ostravy •Krácení finančních prostředků •Dokončování rozpracovaných.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Českomoravská záruční a rozvojová banka a evropské peníze.
Ing. Jaroslav Deml Mobilita budoucnosti Náměstek ministra dopravy
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
Pohled ŘSD na možnosti a výhled realizace staveb na Moravě
Zastavené stavby ŘSD a vývoj staveb v 2. polovině roku 2010 ministr dopravy Vít Bárta.
1 Ing. Ivo Toman, MBA náměstek ministr dopravy 5. července 2012 Průhonice Téma: „ Rozvoj dopravní infrastruktury ČR “ „ Nová dopravní a technická legislativa.
Legislativní překážky urychlení výstavby dopravní infrastruktury v ČR, podněty a řešení Mgr. Miroslav Osladil, advokát Střední Morava – křižovatka.
Čerpání prostředků OPD 1, investice SŽDC
PŘETRVÁVÁ KRIZE VE STAVEBNICTVÍ? 1 Přetrvává krize ve stavebnictví? Praha, Žofín, 7. října 2014 Ing. Jiří Koliba náměstek ministra pro stavebnictví.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
Konference Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Plány Ředitelství silnic a dálnic na rok 2007 Tisková konference Pondělí Praha.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Prezentace podnikatelských ploch pro investory 1 Prezentace průmyslových ploch pro investory STATUTÁRNÍ MĚSTO PŘEROV Propojení dálnice D1 a propojení Přerova.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Silnice nebo železnice
PREZENTACE ŘSD ŽOFÍNSKÉ FÓRUM Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR.
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
ZPŮSOBY FINANCOVÁNÍ A ZPOPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
Praha 8. září 2015 NOVELA STAVEBNÍHO ZÁKONA Žofínské fórum.
Příspěvkové programy SFDI Praha, 7. dubna 2016 Ing. Karel Havlíček.
Stav realizace a přípravy dálnice D11 na území České republiky Ing. Jan Kroupa Generální ředitel ŘSD ČR.
Vodní hospodářství (2014–2016) Aleš Kendík náměstek pro řízení sekce vodního hospodářství
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
Priority dopravních staveb na území Ústeckého kraje a dopravní obslužnost PZ Kulatý stůl Ing. Jakub Jeřábek, vedoucí oddělení dopravní obslužnosti.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Aktuální údaje o stavební výrobě a bytové výstavbě Tisková konference Stavebnictví.
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Výroční zpráva SFDI za rok dubna RozpočetCelkem Národní zdroje Dluhopisový program D47 EUEIB Schválený
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Přerov Podmínky pro dopracování projektu (problémy, rizika)
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Kvalitní dopravní infrastruktura Ing. Dan Ťok
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Stavební akce a uzavírky na krajské silniční síti
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Strategické úkoly MD Pardubice
náměstek Ministerstva životního prostředí
Ing. Pavel Ševčík, Ph.D. technický ředitel
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
Financování dopravní infrastruktury
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Koncepce rozvoje sítě a finanční výhledy
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
XII. Konference samospráv Olomouckého kraje
PŘÍPRAVa A REALIZACE projektů IROP
Informace o výzvách SC 1.1 a SC 1.2. IROP
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Rozvoj dopravní infrastruktury z pohledu Hospodářské komory ČR
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Dopravní infrastruktura, legislativní normy a výhled dopravního stavitelství. Programovací období Ing. Dan Ťok ministr dopravy

Rozvoj silniční infrastruktury  ČR bude nadále pokračovat v rozvoji silnic a dálnic, který je nezbytný pro zajištění konkurenceschopnosti státu  je připravena řada nových projektů, které budou zahájeny v letošním roce a v letech následujících  kromě toho intenzivně pokračuje modernizace D1  značné finanční prostředky budou směrovány rovněž na opravy a údržbu stávající sítě  SFDI bude přispívat také na opravy silnic II. a III. třídy 2

Rozvoj silniční infrastruktury V roce 2016 budou zahájeny stavby s předpokládanými náklady ve výši:  výstavba dálnic a silnic I. třídy – 31,8 mld. Kč, např. - D3 Ševětín – Borek (10,7 km) - D7 Postoloprty – Bítozeves (3,8 km) - D11 Smiřice – Jaroměř (7,4 km) - D56 Frýdek-Místek, připojení na dálnici D48 (2,4 km) - I/68 Třanovice – Nebory (6,1 km)  z toho modernizace D1 – 4,2 mld. Kč - úseky číslo 6, 10, 12, 15, 22 3

Opravy a údržba silniční infrastruktury Na opravy a údržbu jsou v roce 2016 vyčleněny následující prostředky:  opravy a údržba dálnic – 3,2 mld. Kč  opravy a údržba silnic I. třídy – 9 mld. Kč  opravy silnic II. a III. třídy – 3 mld. Kč 4

Rozvoj silniční infrastruktury 5 Síť silnic a dálnic v ČR  barevně jsou vyznačeny nejvíce připravené akce

Rozvoj silniční infrastruktury – jižní Čechy 6  D3 Veselí n/Luž – Bošilec (dokončení v r. 2018)  D3 Bošilec – Ševětín (dokončení v r. 2018)  D3 Ševětín – Borek (dokončení v r. 2019)  D3 Borek – Úsilné (dokončení v r. 2018)

Rozvoj silniční infrastruktury – severozápadní Čechy 7  D7 Postoloprty – Bítozeves  D8 Lovosice – Řehlovice (dokončení 12/2016)

Rozvoj silniční infrastruktury – východní Čechy 8  D11 Osičky – Hradec Králové (dokončení v r. 2017)  D11 Smiřice – Jaroměř (předpoklad zahájení 3/2017)

Rozvoj silniční infrastruktury – severní Morava 9  D1 Přerov – Lipník (dokončení v r. 2018)  D48 Rybí – Rychaltice  D56 Frýdek-Místek, připojení na D48  I/68 Třanovice – Nebory

Modernizace dálnice D1 10

Připravované opravy dálnic 11

Rozvoj železniční infrastruktury 12 Síť drah celostátních a regionálních v ČR  barevně jsou vyznačeny nejvíce připravené akce

Rozvoj železniční infrastruktury – severní Morava 13  optimalizace trati Český Těšín – Dětmarovice  ­odstranění propadů rychlosti na trati Bludov - Hanušovice - Jeseník

Rozvoj železniční infrastruktury – západní Čechy 14  optimalizace trati Beroun – Králův Dvůr  železniční uzel Plzeň, 2. a 3. stavba

Rozvoj železniční infrastruktury – střední Čechy 15  rekonstrukce Negrelliho viaduktu  optimalizace trati Lysá n/Lab – Praha- Vysočany, 2. stavba

Rozvoj železniční infrastruktury – Vysočina a Brněnsko 16  zvýšení traťové rychlosti v úseku Řikonín – Vlkov u Tišnova  revitalizace trati Okříšky – Zastávka u Brna  zvýšení traťové rychlosti v úseku Havlíčkův Brod – Okrouhlice  zvýšení traťové rychlosti v úseku Kuřim – Tišnov

Rozvoj železniční infrastruktury – severozáp. Čechy 17  revitalizace trati Louny – Lovosice  odstranění propadů rychlosti na trati Karlovy Vary dol.n. – Mariánské Lázně  modernizace ŽST Karlovy Vary

Rozvoj železniční infrastruktury – V Čechy, J Morava 18  revitalizace trati Týniště n/Orl - Broumov  revitalizace trati Břeclav - Znojmo

Problematika EIA – dopad na další výstavbu Navržený postup ke snížení zpoždění a minimalizaci negativních dopadů na výstavbu dopravní infrastruktury:  u staveb v přípravě zatím bez stavebních povolení, se stanovisky EIA dle zák. 244/1992 Sb., byla zahájena příprava podkladů umožňujících opakování procesu EIA  dokumentace EIA zde bude vycházet z aktuálního stupně PD včetně zvolené varianty  bude paralelně pokračovat příprava staveb jako dosud, včetně vynakládání finančních prostředků 19

Problematika EIA – možnosti přesunu zdrojů Pokud by se nepodařilo využít prostředky na realizaci konkrétního projektu se „starou“ EIA, bude pořadí jejich možného použití následující: 1)pro stavbu s EIA podle zákona 100/2001 Sb. 2)na modernizaci dálnice D1 3)na stavby železniční infrastruktury 4)další možnosti v rámci dopravních projektů V tuto chvíli existuje dostatečné množství staveb se stanovisky podle nového zákona, na které je možné finance použít. 20

Novela zákona č. 416/2009 Sb., o urychlení výstavby dopravní, vodní a energetické infrastruktury Novela zákona č. 416/2009 Sb., která bude účinná od 1. května:  cílem je sjednocení postupů při majetkoprávní přípravě staveb  kupní cena se stanovuje přesně jako 8násobek ceny odhadní  v případě směny pozemků se ruší navyšování ceny o bonusy  je upřesněn postup úplatného převodu pozemků, s nimiž hospodaří jiné státní organizace 21

Projednávané změny legislativy v oblasti dopravy  novela zákona o SFDI −jde hlavně o rozšíření účelů, na něž lze poskytovat prostředky ze SFDI, např. opravy silnic II. a III. třídy  novela zákona o drahách a návrh nového zákona o Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře −cílem je zejména transpozice směrnice EU o jednotném evropském železničním prostoru  novela zákona o civilním letectví −menší návrh zákona implementující právo EU v oblasti ochrany před hlukem poblíž velkých letišť  novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích −obsahuje zejména dílčí změny v oblasti registrace vozidel, např. zrušení místní příslušnosti u hlavních registračních úkonů 22

Připravované změny legislativy v oblasti dopravy  novela zákona o silniční dopravě −zjednodušení procesu povolování veřejné linkové dopravy −prodloužení výjimek uplatněných v autobusové dopravě z nařízení EU o právech cestujících  novela zákona o vnitrozemské plavbě −transpozice směrnice EU o úpravě některých aspektů pracovní doby a doby odpočinku zaměstnanců  novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a souvisejících zákonů −transpozice několika směrnic EU v oblasti technických kontrol vozidel Tyto tři návrhy budou předloženy vládě v průběhu léta. 23

Čerpání dotací v programovacím období  plynule nabíhá vyhlašování výzev pro hlavní příjemce  riziko možné ztráty části alokace v důsledku problémů se stanovisky EIA vydanými podle zák. 244/1992 Sb.  v případě potřeby bude toto riziko eliminováno navýšením prostředků pro jiné specifické cíle v rámci OPD pro zajištění bezpečného splnění pravidla n+3 ke konci roku 2018  dle usnesení Rady vlády pro stavebnictví by MD mělo zachovat maximum prostředků v prioritních osách / specifických cílech zaměřených na stavební výrobu 24

Děkuji Vám za pozornost Ministerstvo dopravy