Hajduk, Davídková, Bendová, Dočkalová, Schůtová, Krátký Utíká ti trepka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŘASY V LESÍCH.
Advertisements

PLANETA ZEMĚ A VZNIK ŽIVOTA NA ZEMI
Voda a její vlastnosti SPŠ Otrokovice
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Jana Janoušková Gymnázium U Balvanu 16 3.ročník
Voda. V pátek probíhal na naší škole Den Země na téma Voda. Žáci druhého stupně soutěžili v mnoha soutěžích. Třída se vždy rozdělila na skupiny.
Život na Zemi.
BARVENÍ MIKROSKOPICKÝCH PREPARÁTŮ
Život se strunou hřbetní..
Nativní preparát, vitální barvení
Nikdy nesuď nikoho, podle toho, jak vypadá
ZOOLOGIE PRVOCI - PROTOZOA
PLANKTON.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Prvoci Jednobuněční živočichové Žijí ve vodním nebo vlhkém prostředí
říše: Živočichové podříše: Prvoci
Prvoci Přírodopis VY_32_INOVACE_166, 9. sada, Př3 ANOTACE
Měření vody z Jičínky Vypracovali: Jiří Hodura, Silvie Vykydalová, Jana Konvičková, Dominika Miková Třída: 8.A.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
O buňce a mikroskopování, vnější a vnitřní stavba rostlin
M1: LESNICKÁ BOTANIKA SINICE
Zpráva o stavu akvária č. 5 Radim Slabý Martin Musil Jindřich Hušek.
Laboratorní práce č. 2 Jehličnany Mgr. Helena Roubalová
Jednobuněční živočichové
První podvodní bar na korálovém útesu láká na panoramatická okna První bar pod mořskou hladinou na světě se otevřel začátkem října na Maledivách -
Pozorování nálevníků.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Digitalizace výuky Příjemce
Prvoci – jednobuněční živočichové
Laboratorní práce č. 3 List
Nativní preparát, vitální barvení
SLOUŽÍ K:  NEPOHLAVNÍMU ROZMNOŽOVÁNÍ  K RŮSTU MNOHOBUNĚČNÝCH ORGANISMŮ  K REGENERACI MNOHOBUNĚČNÝCH ORGANISMŮ.
Základní pojmy organické chemie
Živočichové rybníka a jeho okolí
Pohyb buněk a organismů
PRVOCI I 8. září 2013 VY_52_INOVACE_210201
Jak připravit víno z vody Efektní pokus Motivační pokus Žákovský pokus - neutralizace.
Utíká ti trepka! Karolina Lavrinčiková, Laura Miklasová, Martina Navrátilová, Denisa Tomanová, Lucie Volná, Magdaléna Zacpalová VI. a.
1 ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR POZOROVÁNÍ PŘÍRODY Zpracovala : Mgr. Jana Richterová Přírodopis 6. třída.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_21_VLASTNOSTI LÁTEK (2.ČÁST) TÉMA: VLASTNOSTI LÁTEK (2.ČÁST)
VY_32_INOVACE_21_Kvasinky Identifikátor školy:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Eliška Jurčicová NÁZEV: VY_52_INOVACE_27_ROSTLINY A ŽIVOČICHOVÉ KOLEM NÁS. TÉMA: RYBNÍK A.
Prezentace pro Seminář z přírodopisu
Čistota vody je obecný pojem, vyjadřující obsah cizích látek ve vodě Skutečně chemicky čistou vodu H 2 O lze připravit pouze laboratorně!H 2 O.
Rostlinná plasmatická blána mitochondrie cytoplasma ribozomy jádro vakuola chloroplasty buněčná stěna buňka.
K oběhu vody dochází hlavně díky sluneční energii. Voda se vypařuje z oceánů, vodních toků a nádrží, ze zemského povrchu a z rostlin. Droboučké kapičky.
 AUTOR: Ing. Tereza Kovalská  NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Projevy života  ROČNÍK: 6. ročník ZŠ  VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Člověk a příroda  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Přírodopis.
Hydrosféra = vodní obal Země, který je tvořen vodou – povrchovou – jezera, bažiny, rašeliniště, slatiniště – rybníky, přehradní nádrže – podpovrchovou.
VY_32_INOVACE_28_Prvoci – 1.část Šablona Identifikátor školy:
Základní znaky a rozmanitost života Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
PLANETA ZEMĚ A VZNIK ŽIVOTA NA ZEMI
Projevy života, třídění organismů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NEŽIVÁ PŘÍRODA VLASTNOSTI VODY.
Zajímavé chemické pokusy
Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník
Projekt Mikroklima v okolí školy
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Utíká ti trepka! Pavlicová Kristýna, Mintělová Tereza, Vincena Petr, Augustin Marek, Gűcklhorn David, Škvára Jan.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
Prvoci – jednobuněční živočichové
Projekt Biológia Drobné vodné živočíchy
Prvoci organismy tvořené jedinou buňkou, která vykonává všechny funkce
Vlastnosti kapalin, povrchové napětí
říše: Živočichové podříše: Prvoci
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Nativní preparát, vitální barvení
Prvoci.
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Vilma Skřivánková
Půdy.
Transkript prezentace:

Hajduk, Davídková, Bendová, Dočkalová, Schůtová, Krátký Utíká ti trepka

Trepka (Paramecium) Říše prvoci, kmen – nálevníci Rozmnožování - pohlavně(pohlavní proces je tzv. konjugace) i nepohlavně Živí se např. planktonem, bakteriemi nebo velice drobnými živočichy Obývá většinou stojaté sladké vody s vyšším obsahem organických látek

Úkol č. 1 stanovení optimálního prostředí pro život trepky pod mikroskopem jsme pozorovali trepky v destilované a rybniční vodě v rybniční vodě se trepky pohybovaly přirozeně, mohly jsme vidět i další organismy (např. bobovku velkou nebo mrskavku)

Úkol č.1 v destilované vodě se pohyb trepek značně zpomalil (smrskly se, ale poté se opět roztáhly) trepkám tedy více vyhovuje rybniční voda výluh, ve kterém se vyskytovalo nejvíce trepek t= 11 0 C pH = 6,5 pach - organicky zapáchal

Úkol č.3 Cíl - stanovení pozitivní a negativní chemotaxe Pomůcky: senný nálev, NaNO 3, LiCl, sacharóza, močovina, MgSO 4, KI postup: -na hodinové sklíčko kapneme senný nálev -na okraj kapky- krystalek testované látky -pozorujeme a zapisujeme do tabulky

Reakce trepky na chem. látky: reakcetaxe NaNO 3 vzdalovaly seNegativní - LiClvzdalovaly seNegativní - SacharózapřitahoványPozitivní + Močovinavzdalovaly seNegativní - - MgSO 4 přitahoványPozitivní + KIvzdalovaly seNegativní - - -

Výsledek úkolu č.3 Všechny stanovené reakce prvoků na jednotlivé chemické látky nám vyšly tak, jak měly. Díky různorodým látkám, které jsme v pokusu zkoušeli, jsme zjistili poznatek, že s některými látkami trepky nesympatizují, což dokazují tím, že se od látky drží dále.

Úkol č. 6 Zkoumání reakce trepky na změnu teploty Na začátku byly trepky na hladině, když jsme je zahřáli tak se schovaly se dolů. Když se zkumavka vrátila do původní teploty, trepky zase vyplavaly k hladině. Ověřili jsme si to v mikroskopu. Náš další úkol, probíhal tak, že jsme na vatu káply trochu éteru, který zkumavku zchladil a trepky se zase schovaly ke dnu.

Zm ě na teplotyPohyb trepek zah ř átíSchovaly se na dno zkumavky ochlazení na p ů vodní teplotuVyplavaly zpátky k hladin ě ochlazeníSchovaly se na dno zkumavky

Závěr úkolu č.6 Z toho jsme usoudili, že trepky nemají rády změnu teploty, ale přesto naše pokusy přežily Kdybychom zvýšili nebo snížili teplotu o hodně, trepky by uhynuly.

Závěrečné zhodnocení celé třídy Úkol č. 1 Nižší teplota > rychlejší pohyb Každá skupina pracovala za jiné teploty, ale ta se po kapnutí na podložní sklí č ko rychle dorovná s okolím DatumTeplota prost ř edí pH prost ř edípach Intenzivní zápach Intenzivní zápach

Úkol č. 2, 3, 4

Úkol č. 5, 6

Děkujeme za pozornost!