Skupina 6..  Ptáci se živí různou potravou, zahrnující nektar, ovoce, rostliny, semena, zdechliny a různé drobné živočichy včetně dalších ptáků. Protože.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tropický deštný prales - živočichové (fauna)
Advertisements

Ročníková práce Přírodopis
Ptáci v okolí lidských sídel
Zpracovala Jitka Ciprová
Chov ptáků Pozor, přistávám! Kde jsi zase lítal?!.
Hlavní zdroj: Šelmy psovité Hlavní zdroj:
Živá a neživá příroda 3. ročník
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ROZDĚLENÍ ŽIVOČICHŮ
Živočichové opakování Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
Přikrmování přezimujících ptáků
Živočichové našich polí Savci 4. ročník
Prvouka – 2. ročník ZŠ Otázky ke KM na téma: „P O D Z I M „
Ptáci.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
VY_32_INOVACE_13_ Přírodověda pro 4. ročník
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.14 Anotace: Prezentace popisuje význam lesa, faunu a floru lesa. Vzdělávací oblast: Význam lesů Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk:
Živočichové našich polí PTÁCI 4. ročník
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Řád: Dravci znaky: predátoři – loví kořist udržují přírodní rovnováhu
ŽIVOČICHOVÉ NAŠICH LESŮ
OBRATLOVCI ptáci.
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM SAVCI ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
LES – PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO 3
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Obratlovci Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Ptáci v sadech a ovocných zahradách.
Potravní pyramida, potravní řetězec
Ptáci Prezentace.
PTÁCI.
Čáp bílý (Ciconia ciconia)
Ekosystém lesa a rybníka
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.7 Živočichové - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
VY_32_INOVACE_16 Zvířata v lese. 4. ročník. Jméno:
Ekosystém rybník Živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr.
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: listopad 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1_PRV1,2_26.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Ekosystém pole Ptáci Přírodověda 4. ročník
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: UMĚLÉ EKOSYSTÉMY
LOUKA živočichové.
Třídění živých organismů
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: LOUKA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
ŽIVOČICHOVÉ - PROCVIČOVÁNÍ
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_132_Užitečný hmyz
Živočichové Společné znaky: Přijímají vodu a potravu, vylučují.
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Zvířata v lese – draví ptáci VY_32_INOVACE_15_draví_ptáci
Autor Mgr. Hana Drchotová Škola ZŠ Bor, Školní 440, Bor, Téma
Ekosystém les Živočichové
Lesní zvířata.
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_17_ lesní zvířata
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
VY_32_INOVACE_10_PŘV_OBRATLOVCI A BEZOBRATLÍ
Hana Svobodová, Iveta Böhmová, 8D.  Říše: živočichové  Kmen: strunatci  Třída: savci  Řád: šelmy  Podřád: psotvární  Čeleď: medvědovití.
Autor: Mgr. Irena Pohořalá Název:VY_32_INOVACE_11_PTÁCI III.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_118_Ryby
EKOSYSTÉM POLÍ opakování Přírodověda 4. ročník Gabriela Mikulková 2012.
Živočichové v lese 3. ročník.
Živočichové.
PTÁCI - PĚVCI.
Řád: Pěvci znaky: v krku – hlasové ústrojí→zpěv
Transkript prezentace:

Skupina 6.

 Ptáci se živí různou potravou, zahrnující nektar, ovoce, rostliny, semena, zdechliny a různé drobné živočichy včetně dalších ptáků. Protože ptáci nemají žádné zuby, je jejich zažívací soustava speciálně přizpůsobena pro přijímání celých, nepřežvýkaných kousků potravy.  Ptáci používají různé strategie vyhledávání potravy. Sběr hmyzu, bezobratlých, ovoce a semen je charakteristický pro mnoho druhů.  Ptáci, kteří se živí mršinami, se nazývají rozkladači; dekompozitoři a patří mezi ně supi a kondoři. Zvláštní skupinu býložravých ptáků tvoří ptáci, kteří se živí pylem a nektarem květů. Nejznámější jsou kolibříci.

Vodní ptáci: měkké kousky pečiva a těstoviny. (Nesmí byt tvrdé). Dravci: čerstvé zbytky masa a vnitřnosti atd.. Koroptve: zásyp a přikrmovat zadinou. Strakapoudi: lůj nebo tukové směsi. Pěnkavi, strnadi, dlaskové, vrabci a kosi: zadina a zásyp. Sýkory: olejové semena, lůj a tukové směsi. (Zadina- semena plevele)

Jakmile se tedy stane, že zvířeti podáme plesnivou stravu a ono ji pozře, nebude trvat dlouho, než se mu začnou v žaludku uvolňovat z plísně škodlivé a jedovaté látky. Tyto škodlivé látky reagují s mikroflórou zažívacího ústrojí. Odborným výrazem se nazývají mykotoxiny.

Káně lesníSýkora modřinka  Potrava káně lesní je tvořena převážně malými savci, ve střední Evropě se pak jedná především o hraboše polní Dále požírá také ptáky, většinou mladé jedince, plazy červy, obojživelníky a ryby, konkrétně mrtvé nebo umírající jedince. Často vyhledává i auty sražená zvířata, čímž se sama vystavuje nebezpečí kolize s vozidly.  Sýkora modřinka patří mezi cenné požírače rostlinných škůdců, jako jsou např. motýlí housenky, křísi nebo mšice, ačkoli na jaře ráda ožírá i mladé pupeny a listy stromů nebo různá semínka, zvláště pak slunečnicová. V zimním období si potravu ráda zpestří burskými oříšky nebo živočišným tukem v síťkách.

Sýkora modřinka (všežravá) Káně lesní (masožravá)

Nestor keaKondoři a supi  Novozélandský nestor kea se živí stejnou měrou ovoce jako masem. Dříve byl podezírán z toho, že dokáže usmrtit ovci, nyní je však známo jim „jen“ vytrhává kousky masa z těla.  Kondoři: mají tak vynikající čich, že jsou schopni zachytit pach mršiny skrz husté koruny pralesa.  Supi: mají velmi slabý zobák, proto maso, kterým se živí, musí už být v rozkladu.

 Který mrchožraví pták má vinikající čich? ……………  Co znamená slovo zadina?  Nejznámější ptáci živící se nektarem?  Mrchožravý ptáci se nazývají rozkladači nebo?  Sýkorka modřinka patří mezi cenné požírače?

 Sýkorka koňadra pro svá mláďata sežene běžně 500 ks housenek denně. Kolik housenek musí sýkorka sehnat, jestliže svá mláďata krmí 23 dní ve hnízdě a dalších 11 dní mimo hnízdo.

Pracovali: Matěj Ševčík Jonáš Váverka Filip Voženílek Roman Drcmánek