Přidělování kapacity, aktivace, problematika IS KADR Praha 25-26. 11. 2013 Ing. Miloš Futera Ph.D. Setkání s dopravci.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
4. železniční balíček 1.
Advertisements

CSV – CENTRALNÍ SYSTÉM VÝLUK EURO-ŽEL – Žilina
Organizace a řízení výstavbových projektů v praxi
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
Integrovaný dopravní systém
Předpis SŽDC D3 Účinnost od
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Jiří Pospíšil, ministr spravedlnosti tisková konference
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Spisová služba GINIS Bc. Jan Podloučka.
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
4. Lekce Dílčí procesy funkčního testování
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
Sledování vozidel v reálném čase a využití pro informování cestujících
1 Řízení implementace IS a SS* Šablony. 2 Vzorové postupy.
Plánování a organizace veřejné dopravy
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Helios Orange - Implementace systému
1 Centralizovaný rozvojový program 2017 a Institucionální program Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 529/5, Praha.
Prohlášení o dráze Jiří Černý 9. setkání s dopravci, Praha,
Prohlášení o dráze Jiří Černý 7. setkání s dopravci, Praha, 30.a
Implementace Nařízení 913/2010 na SŽDC Setkání s dopravci, Praha, 25. a Ing. Markéta Šlachtová.
Prezentace informačních systémů ve vztahu k zpoplatnění ŽDC – náhrada TP 412 systémem IS KAPO.
Informace o RailNetEurope, Přidělování kapacity dráhy Setkání s dopravci, Praha, Ing. Markéta Šlachtová.
Setkání s dopravci - Praha 26. listopadu 2014 Ing. Martin Neumaier Změny legislativy na O11 SŽDC od 14.prosince 2014.
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace Změna systému zpoplatnění Ředitelství SŽDC, Odbor jízdního řádu a kapacity dráhy, Oddělení.
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 25. a
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Prohlášení o dráze a cena za užití železniční infrastruktury a za poskytované služby Hana Honzáková, Jiří Černý 8. setkání s dopravci, Praha, 25.a
Ceny za projednání mimořádných zásilek Jiří Brunner 7. setkání s dopravci, Praha, 30.a
On-line vyhlašování směnového plánu Setkání dopravců SŽDC Praha Ing. Petr Řádek SŽDC O12-SEPA 25. –
CHAPS spol. s r.o. Bráfova Brno Tel.: Fax: Internet:
Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany – Kolín Seminář ČVTSS 2012, Praha, Ing. Vladimír Říha, TÚDC Bezpečnost železničního provozu.
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 30. a
Implementace TAF/TAP TSI, ERNCF u SŽDC Praha, Ing. Marek Neustadt Jednání s dopravci.
ISOŘ KADR Generální ředitelství, Odbor řízení provozu a organizování drážní dopravy, Oddělení marketingu, prodeje tras a statistiky - OneStopShop Přednášející:
Setkání s dopravciPraha | 26. listopadu Elektronické jízdní řády (ETD) Aktuální informace a stav vývoje Petr Vacek Setkání s dopravci, Praha, 26.
Problematika rádiového prostředí SŽDC. Systém GSM-R Zajišťuje hlasovou komunikaci a přenos dat mezi terminály a pevnými účastnickými zařízeními a spojení.
Problematika rádiového prostředí SŽDC Bc. Ondřej Borovský.
Projekt KORIS Luhačovice Ing. František Brachtl.
IS KADR Praha, Miloš Futera Setkání s dopravci.
Path Coordination System v roce 2014 Ing. Ondřej Kuběna Setkání s dopravci 2013, Praha
IS KAPO Nezkonzumovaná kapacita Praha,
REVOZ - Registr vozidel - Ing. Rudolf Mrzena, SŽDC, s.o.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Analýza možností využití institutu centrálního zadavatele v rámci jednotlivých resortů Přednášející: Ing. Pavel Brož.
IS SŽDC – pořizování dat dopravci
Změny v objednávání mezinárodních tras
Prohlášení o dráze Jiří Černý 11. setkání s dopravci, Praha,
Informace o implementaci TAF/TAP TSI
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Setkání s dopravci leden 2012
Nástroje podpory uživatelů
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny
IS KAPO WEB prostředí Martin Havránek Praha, –
Sankce za odřeknutí a nevyužití kapacity
Webový portál provozovatele dráhy
Setkání s dopravci, Praha, 25. a
Předpis SŽDC D3 Účinnost od
Přidělování kapacity dráhy, mezinárodní činnost
Změna systému zpoplatnění
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Registr spaloven odpadů
Šetření mimořádných událostí v drážní dopravě
Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010
Ing. Jiří Kalenský Odbor drážní a vodní dopravy
Novinky v produktech OLTIS Group
Národního registru hospitalizací
Transkript prezentace:

Přidělování kapacity, aktivace, problematika IS KADR Praha Ing. Miloš Futera Ph.D. Setkání s dopravci

2 Přenos informací - životní cyklus vlaku KADR stručný popis Přidělování kapacity Aktivace Kadr další vývoj OBSAH

3 Připravenost vlaku 3 KANGO Rozbor vlaku Připravenost vlaku Přenos informací - životní cyklus vlak ISOŘ EDDGTN KAPO IS Dopravce KADR JŘ Aktivace trasy Datový JŘ Žádost o aktivaci Žádost o trasu Připravenost vlaku Jízda vlaku Důvody narušení Jízda vlaku Důvody narušení COMPOST Složení vlakuRozbor vlaku APORT Rozbor vlaku Aktivace trasy – směnový plán Datový JŘ Aktivace trasy Datový JŘ Fakturace odsouhlasení výkonu Datový JŘ Aktivace trasy Rozbor vlaku

4 Umožňuje spolupráci dopravce a provozovatele dráhy SŽDC v oblasti kapacity dráhy, přidělování tras, a operativního řízení Každý zadává to, za co odpovídá (výjimka, PD může zadávat požadavky za dopravce) KADR je v Prohlášení o dráze požadován jako jediný nástroj pro podávání žádosti o kapacitu v režimu ad hoc. Každý dopravce vidí jen své požadavky zahájen celosíťový provoz Počet uživatelů: Dopravci: 1478 SŽDC (IM): 188 KADR – stručný popis 1

5 webová aplikace: malí dopravci – veškeré činnosti – podání žádostí, aktivace, statistiky. SŽDC: podklady pro účtování poplatků za přidělení kapacity dráhy, statistiky, údržba číselníků... Desktopové prostředí – přidělování kapacity dráhy SŽDC Systém pro datovou komunikaci se systémy dopravců - zprávy TAF: DISC/EMAN (CDC), EVAL (Unipetrol, AWT, BFL), APS(ČD), DISOD (ČD) Se systémy SŽDC - vlastní způsob komunikace, na bázi zpráv TAF/TAP  přijímá data – Kango kmen, Kango vlak, Revoz, DOMIN,...  předává data - ISOŘ, ComposT, KAPO  Se systémy třetích stran:  PCS – Path coordination system (systém pro objednávání mezinárodních tras) v oblasti ad hoc mezinárodních vlaků  CIS (IDOS) - předávání ad hoc tras veřejné osobní dopravy KADR – stručný popis 2

organizační změna SŽDC Kapacita dráhy přidělována: O16 – odbor jízdního řádu O11 – odbor operativního řízení provozu - OSS CDP Praha, CDP Přerov Proces přidělování kapacity definován v Prohlášení o dráze Přidělování kapacity - 1

7 Proces přidělování kapacity dráhy ad hoc definován ve směrnici SŽDC č Nové ustanovení ohledně technologie ve stanici 2.22 Technologií ve stanici se rozumí soubor činností se soupravou vlaku, které plánuje provést dopravce v konkrétním dopravním bodě. Jde např. o odstavení drážních vozidel (s uvedením plánované doby odstavení), pokračování přepravy jiným vlakem (s uvedením směru a termínu další jízdy, popř. čísla vlaku) nebo přestavení drážních vozidel na vlečku nebo manipulační kolej. 4.3 Základními údaji v žádosti jsou požadavky na trasu, její časovou polohu, dny jízdy, místa požadovaných zastavení i s důvody a délkou pobytu, složení vlaku a jeho změny v průběhu jízdy. Základním údajem je také vždy uvedení technologie v cílovém dopravním bodě a technologie v nácestném dopravním bodě (viz odstavec 2.22), pokud v něm dopravce požaduje pobyt nebo úkon, který znamená požadavek dopravce na jakékoliv obsazení staničních kolejí před příjezdem nebo po odjezdu vlaku, nebo v případě, že dopravce požaduje během pobytu další součinnost provozovatele dráhy. 4.4 Žádosti o mezistátní trasu vlaku musí být vzájemně harmonizovány spolupracujícími dopravci. Uvedení spolupracujícího dopravce v žádosti je v tomto případě základním údajem. 4.5 Pokud žádost neobsahuje základní údaje o požadované trase nebo obsahuje věcné chyby, popř. obsahuje odporující si údaje, může být dopravci vrácena k doplnění nebo zamítnuta. Přidělování kapacity - 2

8 Opatření náměstka pro provoz pro dodržování Směrnice č. 70 Na základě výsledků namátkových kontrol a také stížností provozních zaměstnanců bylo zjištěno nedodržování ustanovení Směrnice č. 70 platné od ve věci základních údajů o trase, zejména technologie v cílovém nebo nácestném bodě. Toto způsobuje zásadní komplikace při řízení provozu. Největší komplikace jsou hlášeny z pohraničních stanic. V souladu se Směrnicí SŽDC č. 70 musí být dopravcem vždy uvedena technologie v pohraniční stanici, pokud se jedná o vlak v dané stanici končící, či pokud zde dopravce požaduje pobyt či úkon, který znamená soubor činností se soupravou vlaku, které plánuje provést dopravce v konkrétním dopravním bodě. Jde např. o odstavení drážních vozidel (s uvedením plánované doby odstavení), pokračování přepravy jiným vlakem (s uvedením směru a termínu další jízdy, popř. čísla vlaku) nebo přestavení drážních vozidel na vlečku nebo manipulační kolej. Za uvedení technologie dle článku 4.3 Směrnice č.70 se považuje text v poznámce k příslušnému bodu, vhodný úkon u příslušného bodu, případně kombinace obojího, pokud dojde k naplnění výše uvedených článků Směrnice č. 70. V případě, že technologie není dopravcem uvedena, žádost musí být dopravci vrácena a vlak nesmí být vyhlášen ve směnovém plánu. Přidělování kapacity - 3

9 Aktivace a deaktivace tras definuje směrnice IS 10. Aktivace vlaku - dopravce sdělí IM, že trasa přidělená konkrétnímu vlaku v daný den bude skutečně použita, a to buď v celé délce, nebo části. Deaktivace vlaku - dopravce sděluje IM, že aktivovaný vlak v daný den nepojede a to buď v celé trase nebo části. Aktivace či deaktivace tras lze provádět pouze u tras s přidělenou kapacitou dráhy. Aktivace či deaktivace je prováděna dopravcem či na základě časových úloh. Aktivace trasy je podmínkou pro zapracování informace „Rozbor vlaku“ a „Vlak připraven“ pořízené při žádosti v KADR. Odeslání aktivace z KADR se v ISOŘ projeví zapracováním do formuláře „Odsouhlasení směnového plánu“. Následně lze na tento vlak pořídit informace rozbor vlaku a vlak připraven. KADR - aktivace 1

10 Postup spuštění aktivací: Fáze 1 - rutinní provoz zahájen dne v 11:30 hodin vyjma dopravců Unipetrol doprava, AWT, ČD Cargo, ČD. Fáze 2 - změna parametrů a definování mimořádností při aktivacích – v KADR vytvořeno – nutno provést úpravy na straně ISOŘ (2014). Fáze 3 - skládání více tras přidělených dopravci (2014). Fáze 4 – příjem aktivací ze systémů dopravců na bázi zpráv TAF/TAP TSI (2014). Na v části Přístup na ŽDC / KADR zveřejněny: /2013-O12 - Zahájení rutinního provozu aktivací a deaktivací tras v KADR 46499/2013-O12 - Zveřejnění technických specifikací k používání aktivací vlaků v KADR Uvolněním aktivací - bezchybné zadávaní položek dopravcem v rámci žádosti o trasu, (zejména MZ, RID …) KADR - aktivace 2

11 ….... KADR - aktivace ukázky rozhraní 1

12 KADR - aktivace – ukázky rozhraní 2

13 Rozšíření datové komunikace přes CI Modifikace procesů a datových struktur zpráv dialogu žádost o trasu na zvolenou verzi TSI TAF Napojení společných číselníků včetně vyřešení způsobu jejich aktualizace (číselník společností, číselník sítě) Zavedení jednotného pětimístného čísla vlaku pro potřeby komunikace s RNE TIS a GSM-R Proces skládání tras - příjem a zapracování zprávy Update Link Umožnění přidělení více datových jízdních řádů na jednu žádost Doplnění funkčnosti v rámci převzetí vybraných procesů z ISOŘ KADR – další vývoj

14 © Správa železniční dopravní cesty, státní organizace IS KADR