Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.3569 Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vývoj „bydlení“ v době kamenné
Advertisements

OPAKOVÁNÍ VLASTIVĚDY - TEST
Opakování Mezopotámie
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ČESKÉ ZEMĚ V PRAVĚKU.
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektu EU Peníze školám
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Neolit ve světě Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Pravěk.
Autor: Mgr. Pavlína Vaculíková Základní škola Zlín, Komenského 78, příspěvková organizace Komenského 78, Zlín – Malenovice, Školní rok: 2011/2012.
6. ročník Pravěk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Eneolit ve světě Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Život člověka v době kamenné
Rozdělení pravěku na jednotlivé etapy
Eneolit - úvod Název školy
6. ročník Pravěk.
VY_32_INOVACE_1D.6.11 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
6. ročník Pravěk.
VY_32_INOVACE_1D.6.06 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Dějepis Pravěk 2 Pavel Šupka
Dějepis Doba kamenná 1.
Neolit - úvod Název školy
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Z.Šupková Název šablonyIII/2.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Anotace Žáci si během prezentace opakují a upevňují znalosti tématického celku PRAVĚK. Autor Mgr. Lenka Cílková Datum vytvoření září 2011 Ročník IV. Vzdělávací.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Pravěk – doba kamenná VY_32_INOVACE_3C_01 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV:Pravěk TÉMATICKÝ CELEK:Nejstarší civilizace,
Dějepis pro 6. ročník.  Název: Dějepis 6.ročníku – Úvod do pravěku  Šablona: III/2  Číslo: 63  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_07 TÉMA:
VZNIK ZEMĚDĚLSTVÍ.
Zemědělci v době kamenné
(PRAVĚK) Mgr. Iveta Šlahařová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_14
STARŠÍ DOBA KAMENNÁ (PRAVĚK).
STARŠÍ DOBA KAMENNÁ – př.n.l..
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_6-13_ eneolit Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_06
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
OP VK Využívání ICT Sada č
Pravěk 6.ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Pravěk v českých zemích Mgr. Iveta Vališková
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
O nejstarších dějinách Čech
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Mnichovická 62, Kolín V,
České země v pravěku Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s nejstaršími dějinami ČR – s pravěkem.
Doba kamenná.
Člověk a krajina – vliv člověka
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
České země v době kamenné
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název materiálu:VY_32_INOVACE_05-05_Doba kamenná - prezentace Autor:Mgr. Lucie Holíková Ročník:6. Datum vytvoření:

Vzdělávací oblast:Člověk a společnost Tematická oblast:Dějepis pro 6. ročník Předmět:Dějepis Výstižný popis způsobu využití, metodické pokyny: Formou otázek procvičuje základní znalosti žáků o době kamenné. Lze hrát se třídou rozdělenou na dva týmy, které si na střídačku volí otázky (viz str. 4 prezentace). Klíčová slova:Doba kamenná, paleolit, mezolit, neolit, eneolit, hra Druh učebního materiálu:Prezentace - hra

Doba kamenná OPAKOVÁNÍ

Zvol si otázku a odpověz: Otázka č. 1 Otázka č. 2 Otázka č. 3 Otázka č. 4 Otázka č. 5 Otázka č. 6 Otázka č. 7 Otázka č. 8 Otázka č. 9 Otázka č. 10 Otázka č. 11 Otázka č. 12 Otázka č. 13 Otázka č. 14 Otázka č. 15 Otázka č. 16

1. Na jaká čtyři období dělíme dobu kamennou? PALEOLITStarší doba kamenná MEZOLITStřední doba kamenná NEOLITMladší doba kamenná ENEOLITPozdní doba kamenná ZPĚT ODPOVĚĎ

2. Ve kterém období doby kamenné proběhl evoluční vývoj člověka? V paleolitu – starší době kamenné. ZPĚT ODPOVĚĎ

3. Jak se živili lidé v PALEOLITU? muži - lov, rybolov ženy - sběr - bobule, hlízy, lesní plody, ptačí vejce ZPĚT ODPOVĚĎ

4. V období PALEOLITU vznikala osídlení i na našem území. Jmenuj alespoň 2 nejstarší osídlení u nás: u Prahy, Berouna, Brna, v Dolních Věstonicích ZPĚT ODPOVĚĎ

5. Jak se nazývá nejslavnější soška z doby kamenné, která byla na našem území nalezena? Věstonická Venuše ZPĚT ODPOVĚĎ

6. V období PALEOLITU docházelo ke střídání chladnějších a teplejších období. Jak tato období nazýváme? doby ledové a meziledové ZPĚT ODPOVĚĎ

7. Po skončení poslední doby ledové přichází období zvané MEZOLIT. Jak se změnila fauna a flóra? - zalesňování krajiny (bříza, borovice, dub…) - velká zvěř vyhynula (mamut), jiná se stěhovala na sever (sob, los) - lidé lovili zvěř dnešního typu (jelen, srnec, divoké prase, …) ZPĚT ODPOVĚĎ

8. Co označujeme pojmem „NEOLITICKÁ REVOLUCE“? Přechod od lovu a sběru k chovu zvířat a pěstování zemědělských plodin – tedy k zemědělství. ZPĚT ODPOVĚĎ

9. V období NEOLITU vznikají první domy a vesnice. a)Kdo obýval takový neolitický dům? b)Kdo stál v čele vesnice? a) příbuzné rodiny - rodová občina b) stařešina ZPĚT ODPOVĚĎ

10. Z čeho se stavěly domy v NEOLITU? Domy tvořily kůly propletené proutím a omazané hlínou. Střecha byla pokryta rákosem nebo slámou. ZPĚT ODPOVĚĎ

11. V ENEOLITU vznikaly nejstarší státní útvary. Které to byly? Jmenuj 4. Egypt, Mezopotámie, Indie, Čína ZPĚT ODPOVĚĎ

12. Na konci doby kamenné, v ENEOLITU, začali lidé poprvé k výrobě nástrojů a šperků používat kov načervenalé barvy. Který? měď ZPĚT ODPOVĚĎ

13. V ENEOLITU byly objeveny nové vynálezy, které usnadňovaly především práci v zemědělství? Jmenuj 3. dřevěné oradlo tažené dobytčaty kolo vůz ZPĚT ODPOVĚĎ

14. V ENEOLITU začaly vznikat nové typy domů, které nahrazovaly dřívější dlouhé neolitické domy. Jaké 2 typy domů znáš? zemnice a polozemnice ZPĚT ODPOVĚĎ

15. Vysvětli 2 spolu související pojmy: a)nadprodukce v zemědělství b)dělba práce a) Lidé již byli schopni vypěstovat více obilí, než bylo třeba. b) Vznikla vrstva zemědělců, řemeslníků a obchodníků. ZPĚT ODPOVĚĎ

16. V době kamenné lidé uctívali nejdříve bohyni Matku, později tzv. ………………… božstva. Doplň název a uveď příklady. ZPĚT ODPOVĚĎ Přírodní božstva (např. Měsíc, Slunce, hrom, déšť…)

Použité zdroje: Vlastní tvorba