Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/34.0865 Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_04_01_podni kání Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Advertisements

HRAJEME SI S ČÍSLY SLOVNÍ ÚLOHA S KOLÁČI VY_32_INOVACE_13 Vypracovala: Klumparová Zuzana ZŠ a MŠ OLŠOVEC, přísp. org.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Autor výukového materiálu: Adéla Fišerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:14. září 2012 Číslo.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_14_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
ICT M 5.R. Písemné násobení a dělení
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s praktickým znázorněním VY_42_INOVACE_28 Sada 2.
ICT M 5.r. Slovní úlohy – v obchodě Anotace: Prezentace obsahuje cvičení, která slouží k řešení slovních úloh. Prezentace je prezentována interaktivně.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s násobením VY_42_INOVACE_25 Sada 2 Základní škola.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
PĚTIMINUTOVKY. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu:
PROCENTA. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_254.
AKCIOVÁ SPOLEČNOST II.. Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1171Ročník:1. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Právní formy podnikání.
VÝPOČTY TÝKAJÍCÍ SE PRÁVNÍCH FOREM PODNIKÁNÍ. Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1180 Ročník:1. Vzdělávací obor:Ekonomika podniku Tematický okruh:Právní.
SPOLEČNOST S RUČENÍM OMEZENÝM
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_20_02_předporodní příprava Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Číslo projektu MŠMT: CZ / / Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_03_04_převody jednotek Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Číslo projektu MŠMT: CZ / / Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_10_04_převody jednotek Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_05_02_plánované rodičovství Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_13_01_ba nka, bankomat Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_10_02_měno vý kurz Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Zápis slovních úloh VY_32_INOVACE_28_Zapis_slovnich_uloh Matematika - 3. ročník Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_20_01_náhradní rodinná péče Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_09_02_náro dní měna Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_18_06_skloňování podstatných jmen rodu mužského Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa,
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_20_01_Česká národní banka Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Jméno autoraMgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvořeníkvěten 2012 Ročník3. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Matematika a její aplikace Matematika ( DUM.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_01_02_osobní hygiena Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_11_01_bankovky v ČR Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_07_01_slovní úloha Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
NÁZEV PROJEKTU: ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_UCE_591 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Písemné násobení (čísla do ) VY_32_Inovace_12TK-1
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Početní operace v oboru přirozených čísel
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ ČÍSLEM 60, 70, 80, 90
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
3 : : 4 Počítání s poměrem 5 : 20 VY_42_INOVACE_31_01.
Transkript prezentace:

Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_04_01_podni kání Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková organizace Ročník: I. ročník praktické školy Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Předmět: Matematika Tematický okruh: Čísla a početní operace Téma: Přirozená a celá čísla Název autora: Mgr. Monika Nováková Vytvořeno dne: Říjen 2012 Anotace DUM je určený k výkladu a k procvičení praktické úlohy Klíčová slova: Podnikání

1. snímek – podnikání (výklad) 2. snímek – co obnáší podnikání (výklad) 3. snímek – cvičení č. 1(doplňování vět) 4. snímek – správné řešení cvičení č snímek – slovní úloha 6. snímek – výpočet slovní úlohy METODICKÝ POPIS

CO JE PODNIKÁNÍ? Maminka je manikérka, majitelka nehtového studia. To znamená, že salón vlastní. Musí se o něj náležitě starat. Maminka je podnikatelka. Nemá žádného nadřízeného nebo ředitele jako tatínek. O tom, co bude dělat si rozhoduje sama. To ovšem obnáší více starostí. Říká, že je důležité umět zákaznice zaujmout a udělat jim vždy krásné nehty, aby byli spokojeni. Potom se k ní rádi vrací.

CO PODNIKÁNÍ OBNÁŠÍ? Peníze, které od nich dostane za krásné nehty jsou tržby. Z nich nakoupí laky, nehtové gely, pilníky, brusky a potřebné vybavení. Nesmí také zapomenout zaplatit náklady na provoz salonu – elektřinu, vodu a jiné. To všechno jsou pro maminku výdaje. To co jí zůstane, když vše zaplatí je zisk. Kdyby mamince chodilo málo lidí a nebo by neměla na zaplacení všeho tak by měla ztrátu.

CVIČENÍ Č Má maminka nějakého nadřízeného? ____________________________________ 2. Jaké má maminka náklady na provoz? ____________________________________ 3. Co jsou maminčiny příjmy? _____________________________________

SPRÁVNE ŘEŠENÍ CVIČENÍ Č Má maminka nějakého nadřízeného? Nemá. 2. Jaké má maminka náklady na provoz? Elektřina, voda, laky, nehtové gely … 3. Co jsou maminčiny příjmy? Peníze za dobře odvedenou práci.

Slovní úloha Podnikatel z Liberce má roční příjmy Kč. Podnikatel z Prahy má příjmy Kč. Podnikatel z České Lípy má příjmy Kč. Podnikatel z Brna má příjmy Kč. Otázky: 1.Který podnikatel má nejvyšší příjmy? 2.Který podnikatel má nejnižší příjmy? 3.O kolik korun má podnikatel z Prahy vyšší příjem než podnikatel z České Lípy? 4.O kolik korun má nižší příjem podnikatel z České Lípy než podnikatel z Liberce?

Správné řešení 1. Nejvyšší příjmy má podnikatel z Prahy. 2. Nejnižší příjmy má podnikatel z České Lípy. 3. Podnikatel z Prahy má o Kč vyšší příjmy než podnikatel z České Lípy ( – = ) 4. Podnikatel z České Lípy má o Kč nižší příjmy než podnikatel z Liberce.

Microsoft PowerPoint_vložení_klipart_nehty Microsoft PowerPoint_vložení_klipart_lak Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Nováková. POUŽITÉ ZDROJE