STOP KYBERŠIKANĚ !
PROJEKTOVÝ DEN 28. ZŠ, RODINNÁ 39, PLZEŇ
Tiše, začínáme !
1. SKUPINA Skupina č. 1 pod vedením p. uč. Zoubka ztvárnila o kyberšikaně komiksový příběh.
2. SKUPINA Skupina č. 2 pod vedením p. uč. Kopačkové prožila modelovou situaci s falešnou virtuální kamarádkou.
Falešná virtuální kamarádka (děti ji neviděly)
3. SKUPINA Skupina č. 3 pracovala pod vedením asistentky Divišové a p. uč. Pavelky na společném plakátu o kyberšikaně. Vymysleli i krátký příběh a básničku.
4. SKUPINA Skupina č. 4 se pod vedením p. uč. Kotála seznámila s tím, co kyberšikana je a jaké jsou způsoby kyberšikanování, a vytvořila na dané téma plakát.
5. SKUPINA Skupina č. 5 si pod vedením paní uč. Tauchenové vyprávěla příběhy dětí, které se staly oběťmi kyberšikany a rozebírala jejich osudy. Seznámila se s různými druhy kyberšikany a se způsoby, jak se před ní bránit. Žáci si poté nacvičili scénky a vytvořili plakát.
6. SKUPINA Skupina č. 6 se pod vedením p. uč. Šimánka seznámila s problematikou kyberšikany a všichni se společně pustili do plakátu s názvem „Umím se postavit kyberšikaně“.
7. SKUPINA Skupina č. 7 si pod vedením p. uč. Petrákové povídala o bezpečném používání Internetu a o tom, jak se bránit před kyberšikanou.
8. SKUPINA Skupina č. 8 pod vedením p. uč. Havlové vymyslela desatero obrany proti kyberšikaně a pravidla ztvárnila do dvou krásných plakátů.
9. SKUPINA Skupina č. 9 se pod vedením p. uč. Lyerové dívala na video o kyberšikaně a poté diskutovala na dané téma. Následně vytvořený plakát ukazuje prevenci proti kyberšikaně.
10. SKUPINA Skupina č. 10 vyráběla pod vedením p. uč. Pražákové křížovky se slovy týkajícími se kyberšikany, diskutovala na dané téma a také společně vytvořila plakát.
11. SKUPINA Skupina č. 11 se pod vedením p. uč. Vacátkové seznámila s novými pojmy, které se týkají kyberšikany, a poté vytvářela na dané výrazy domino. Měli 3 varianty této hry - od nejjednodušší po nejtěžší. Samozřejmě, že si ve skládání domina také zasoutěžili.
12. SKUPINA Skupina č. 12 si s p. uč. J. Divišovou povídala o bezpečném profilu na Internetu a vyráběla si na téma kyberšikany pexeso.
13. SKUPINA Skupina č. 13 se pod vedením p. uč. Š. Tomanové zabývala bezpečným chováním na internetu. Žáci zjišťovali, jak vypadá správný profil uživatele, určovali pochybení v on-line komunikaci, učili se jak odhalit, kdo se skrývá za profilem, a jak reagovat při kyberšikaně.
14. SKUPINA Skupina č. 14 pod vedením p. uč. Pískové hrála hru na motivy „Městečko Palermo“ a vyráběla plakát.
15. SKUPINA Skupina č. 15 se s p. uč. Kubovou nejprve dívala na video a potom daný film společně rozebírala. Vytvořila také dva plakáty (Agresor, Oběť), které měly diváky zalarmovat proti kyberšikaně.
16. SKUPINA Poslední skupina organizovala pod vedením p. uč. Horešovské a J. Tomanové celý projekt: připravila tělocvičnu k prezentaci, vytvořila fotodokumentaci jednotlivých skupin, psala o všech aktivitách v projektu a moderovala průběh prezentace, vytvořila zprávu do kroniky a na webové stránky naší školy, připravila závěrečnou prezentaci celého projektu v Power Pointu, starala se o zdárný průběh celého projektu a ještě se přitom stačila seznámit s kyberšikanou a vytvořit plakát.
Část našeho pracovního a organizačního týmu
Také organizační tým se zúčastnil prezentace v tělocvičně
Projekt připravily a prezentaci společně s dětmi vytvořily Mgr. Jana Horešovská a Mgr. Jana Tomanová Pokračováním školního projektu bude celostátní projekt, ve kterém vytvoří náš tříčlenný školní tým návrh reklamní kampaně proti kyberšikaně – plakát, reklamní spot do rozhlasu a do televize.