Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/21.1713 Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sídla Mgr. Jana Nováková. osídlení a jeho vývoj kolonizace = je proces, který má za následek vytvoření nového trvalého společenství na novém území a případně.
Advertisements

Problémy světa. Vývoj obyvatelstva a problém výživy Počet a rozmístění světového obyvatelstva Rasová struktura Etnická a jazyková struktura Náboženská.
RŮST OBYVATELSTVA NA ZEMI. Na Zemi žije 7 mld. lidíobrovský globální problém Nárůst je příliš rychlý a nerovnoměrný POHYB OBYVATELSTVA A)pohyb přirozený.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:Třída:6.C.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Evropa Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_06 Předmět: Zeměpis Autor: Petra Morchová Tento výukový.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: StátyEvropy1 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:Třída:6.C.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Evropa Ověření ve výuce: Třída: Datum:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jan Pravda NÁZEV: VY_32_INOVACE_02C_05_ Obyvatelstvo ČR TEMA:Česká republika ČÍSLO.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Evropa Ověření ve výuce: Třída: Datum:
VY_32_INOVACE_Fi_III_01 Název Lidé na Zemi Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy1 Ověření ve výuce: Třída:
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Vzdělávací materiál: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Evropa Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
MEZINÁRODNÍ VZTAHY V PŘEDVEČER PRVNÍ SVĚTOVÉ VÁLKY
Inf Počítač a lidé s handicapem
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka   Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Venkovské osídlení AUTOR: Mgr. Aleš Skála
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Současná architektura
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Novověk
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Ruský obrázkový slovník XXIV. Povolání - профессия
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
zpracovaný v rámci projektu
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
USA – MNOHONÁRODNOSTNÍ STÁT
zpracovaný v rámci projektu
Anotace Žák se seznámí s problematikou národa, národnostních menšin a vztahu majority a minorit Autor Mgr. Petr Stonawski Jazyk Čeština Očekávaný výstup.
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_28_ZEMĚPIS
Ruský obrázkový slovník XXX. Slovesa A
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Ruský obrázkový slovník XL Kontinenty a oceány – Континенты и океаны
Matematika + opakování a upevňování učiva
Rozmnožování organismů
Pohyb a rozmístění obyvatelstva na Zemi
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C Datum: (nutno poznamenat v TK)

ÚZEMNÍ POHYB OBYVATELSTVA Předmět: zeměpis Ročník: 9. Anotace: Prezentace, která poskytuje informace o územním pohybu obyvatelstva na Zemi. Klíčová slova: migrace, urbanizace, imigrace, emigrace, asimilace Jméno autora (vč. titulu): Mgr. Jiří Petrák Škola – adresa: ZŠ v Jemnici,p.o nám. Svobody Jemnice

stěhování = migrace a/ vnitrostátní 1/ přesuny z vesnic do měst urbanizace – zvyšování počtu městského obyvatelstva ve vyspělých zemích postupně stagnuje v současnosti typický pro Latinskou Ameriku, Afriku a Asii

obr.č.1 Mapa znázorňující rozmístění a vývoj velkoměst nad 5 milionů obyvatel.

důvody urbanizace více pracovních příležitostí vyšší výdělky přednosti v bydlení

stěhování = migrace a/ vnitrostátní 2/ přesuny z měst do blízkých obcí – satelitní městečka suburbanizace typické pro současnost ve vyspělých zemích

obr.č.2 Kam až může vést suburbanizace nám krásně znázorňuje letecký snímek z Colorado Springs, USA.

stěhování = migrace b/ mezistátní (popř. mezikontinentální) 1/ emigrace – vystěhovalectví důvody: hospodářské (Německo – Turci, Francie – Arabové, Anglie – Indové) - méně placená práce, snaha omezit přistěhovalectví - ilegální emigranti posíláni zpět politické – ze států s diktátorským režimem náboženské rasové, národnostní – etnické čistky (násilné vysídlení) válečný konflikt

obr.č.3 Pozůstatky po etnických čistkách z konce 20. stol. můžeme ještě dnes vidět na jihu Evropy ve státech jako je Bosna a Hercegovina, Chorvatsko nebo Srbsko.

stěhování = migrace b/ mezistátní (popř. mezikontinentální) 2/ imigrace – přistěhovalectví problémy s asimilací (přizpůsobení se životu v hostitelské zemi) vytváření uzavřených komunit ( např. Čínské čtvrti) extrémistická hnutí zaměřené proti cizincům

obr.č.4 Čínské čtvrti najdeme ve všech velkých městech vyspělého světa. Typické jsou pro ni reklamní cedule psané v čínštině, čínská architektura a osobité kouzlo čínské kultury. Tato je v australském Melbourne.

Úkoly: 1.Jaký je tvůj názor na cizince pracující a žijící v naší zemi? 2.Zjisti, kde na Zemi v posledních třiceti letech proběhly nejhorší etnické čistky. 3.Znáš některá extremistická hnutí působící v ČR?

Zdroje informací a fotografií Obr. č.1 F Lamiot, own work. Urbanisation grandes villes.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.2 David Shankbone. Suburbia by David Shankbone.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.3 Modzzak. Ethnic Clensing.JPG.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.4 Donaldytong. Melbourne China Town.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain z WWW:.