Obnovitelné zdroje energie. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0745 OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Z obnovitelných zdrojů
Advertisements

PROGRAM SLOVSEFF II. PROSTŘEDKY NA FINANCOVÁNÍ UDRŽITELNÉHO ROZVOJE NA SLOVENSKU Jan PEJTER ENVIROS, s.r.o.
Fyzika Ekologie ©2008 (PowerPoint) Petra Křenová, Jirka Juřena a Lukáš Gottwald™
Výroba a distribuce elektrické energie
Energetický management budov Jiří Karásek Fakulta stavební, ČVUT v Praze K126.
Rozvodná elektrická síť
ELEKTRÁRNY Denisa Gabrišková 8.A.
Autor: Petr Melicherík Spoluautoři: Iveta Suchá
Anna Šimonová. Těžba uhlí již od r Vyrábí zhruba polovinu celkové elektrické energie na území ČR Staré technologie – vysoké procento znečišťování.
Využití solární energie A5M13VSO soubor přednášek
Sluneční elektrárna.
ALTERNATIVNÍ ZDROJE ENERGIE
Alternativní zdroje energie
Územní energetická koncepce Jihočeského kraje České Budějovice, 24. června 2003.
Sluneční energie.
Obnovitelné zdroje energie (OZE)
OBNOVITELNÉ ZDROJE ENERGIE
Větrné elektrárny.
06 Energie a její přeměny, stroje
Sub-projekt BRIE Potštát 12. října Praktické využití obnovitelných zdrojů energie v rodinných domech Ing. Libor Lenža Regionální energetické centrum,
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
Větrná energie.
PŘÍRODNÍ ZDROJE A ENERGIE Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Elektrická energie V současnosti nejvíce strojů a nástrojů pohání elektrická energie. Získává se přeměnou jiného druhu energie. Základem pro její výrobu.
Obnovitelné a Alternativní zdroje energie
ZDROJE ENERGIE Chemie 9. ročník
Martin VRZALA. * Energetika * Primární energetické zdroje * Obnovitelné energetické zdroje.
Společenské a hospodářské prostředí
Česká republika: Tepelné elektrárny Hospodářský zeměpis
Trunkát Tadeáš, 1.U. -nevyčerpatelnost -ekologičnost.
Větrná elektrárna Autoři: Jakub Vlasák Jiří Folta Nabídka pro ministerstvo průmyslu.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Pohled MŽP na novely energetických zákonů Doc. Ing. Miroslav Hájek, Ph.D. Ministerstvo životního prostředí Vršovická Praha 10 Tel..:
Odvětví průmyslu Česka
Využití energie Slunce
Těžký průmysl Energetika.
Znečišťující faktory ŽP a dopady činnosti člověka na ŽP
Chráněná území ČR a regionu. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Výroba a přenos elektrické energie. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Autor – Vlastimil Knotek Závěrečná práce.  Elektrická energie je schopnost elektromagnetického pole konat elektrickou práci. Čím větší energii má elektromagnetické.
Nevyčerpatelné energetické zdroje Zbožíznalství 1. ročník.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 23 AnotacePřehled.
Zelená kancelář. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
E K O N O M I K A Nepřímé daně - úvod. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Současná biosféra. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Průřezové téma - Enviromentální výchova Lidské aktivity a životní prostředí Zdroje energie III. Alternativní zdroje 2/2 Anotace: Prezentace slouží jako.
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Stavba, funkce a typy EKOSYSTÉMŮ. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Energetické přeměny Zbožíznalství 1. ročník Energetické přeměny - energii z přírodních zdrojů je nutné přeměnit na formy vhodnější pro dopravu i k použití.
Vzájemné vztahy mezi člověkem a ŽP. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Základní ekologické pojmy. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Globální problémy – úvod. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Energetický průmysl. Co to je? Energetika je průmyslové odvětví, které se zabývá získáváním, přeměnou a distribucí(rozdělování) všech forem energie Jedná.
Litoměřice 20. října 2016 Energeticky soběstačné obce.
VY__III/2__INOVACE __215 FYZIKA. Autor DUMMgr. Jarmila Borecká Datum (období) vzniku DUM Ročník a typ školy 7. – 9. ročník ZŠ praktické ŠVP„Učíme.
Funkce sinus (8). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Goniometrické rovnice (1) (17). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Funkce tangens (10). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
ČESKÁ REPUBLIKA ENERGETIKA.
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST BIOLOGIE A EKOLOGIE - PRŮŘEZOVÉ TÉMA
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Obnovitelné zdroje energie
Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk Lecián Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ / /21
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Toky energií v přírodě a v člověkem ovlivněné krajině, efektivní využití energie Kristina Zindulková, 2016.
VY_32_INOVACE_109_Fyzika_elektrárny_II
Transkript prezentace:

Obnovitelné zdroje energie

Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské Lázně, Obchodní 282 Tento projekt je financován Evropskou unií – Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Autor:Mgr. Václava Talábová Předmět:Základy biologie a ekologie - ekologie

Obsah Obnovitelné zdroje energie1 2 3 Sluneční energie4 5 6 Větrná energie7 8 9 Vodní energie10

Obsah Vodní energie11 Vodní energie12 Energie Biomasy13 Energie Biomasy14 Geotermální energie a energie prostředí15 5 iluzí o obnovitelných zdrojích16

OBNOVITELNÉ ZDROJE ENERGIE JSOU PŘÍRODNÍ ENERGETICKÉ ZDROJE, KTERÉ MAJÍ SCHOPNOST ČÁSTEČNÉ NEBO ÚPLNÉ OBNOVY Obnovitelné zdroje energie 1

2

Patří mezi ně: – sluneční energie – větrná energie – vodní energie – biomasa – energii mořského přílivu nebo – geotermální energii (energie pocházející z nitra Země) Obnovitelné zdroje energie 3

slunce předává Zemi svou energii ve formě záření sluneční záření = základní obnovitelný zdroj energie většina energie ostatních obnovitelných zdrojů má svůj původ v energii Slunce Sluneční energie 4

solární energii lze pomocí solárních, resp. termických a fotovoltaických kolektorů přeměňovat na teplo nebo elektřinu sluneční záření využíváme i pasivními metodami bez použití technických zařízení (tzv. solární architektura) Sluneční energie 5

6

je formou sluneční energie vzniká při nerovnoměrném ohřívání Země, což způsobuje tlakové rozdíly v atmosféře, které se vyrovnávají prouděním vzduchu energie větru je v dnešní době využívána především k výrobě elektřiny Větrná energie 7

existují dva základní druhy větrných elektráren:  systémy dodávající elektřinu do rozvodné sítě (grid-on)  systémy nezávislé na rozvodné síti (grid-off) pro využívání je nejdůležitější veličinou rychlost větru lokalita vhodná pro výstavbu větrné elektrárny by měla mít průměrnou rychlost větru minimálně cca 5 m/s - horské lokality provoz provázejí negativními názory - především narušením krajinného rázu a hlučnost Větrná energie 8

9

vzniká při koloběhu vody na Zemi působením sluneční energie a gravitační síly Země je využívána pro výrobu elektřiny ve vodních elektrárnách pro výrobu elektřiny se využívá: – proudění vody (kinetická energie – rychlost a spád toku) a – tlaku (potenciální energie – gravitace a výškový rozdíl hladin), popř. spolupůsobení těchto veličin. Vodní energie 10

Vodní energie 11

podle výkonu rozlišujeme tzv. velké vodní elektrárny a malé vodní elektrárny vodní elektrárny jsou v tuzemsku v současnosti mezi obnovitelnými zdroji dominantním zdrojem elektřiny významný podíl na tom mají především velké zdroje na tzv. vltavské kaskádě (tři největší elektrárny – Orlík, Slapy a Lipno) malých vodních elektráren je v současnosti na našem území více než 500, potenciál těchto zařízení není vyčerpán Vodní energie 12

biomasa je hmota organického původu (rostlinná i živočišná) energie biomasy má původ ve slunečním záření, proto bývá řazena mezi obnovitelné zdroje energie pro energetické účely se využívá – cíleně pěstovaná rostlinná biomasa (tzv. energetické plodiny) a – odpady zemědělské, lesní, popř. potravinářské produkce. Energie biomasy 13

biomasa může být využita pro výrobu elektřiny a může sloužit k pohonu vozidel energii z biomasy lze získat chemickými, popř. bio-chemickými procesy základní technologií je spalování doplňují ho další technologie, jako jsou zplyňování, pyrolýza, zkapalňování, esterifikace, fermentace, lisování, kvašení aj. Energie biomasy 14

Geotermální energie a energie prostředí geotermální energie je tepelnou energií jádra Země využívá se ve své základní formě pro vytápění nebo je v geotermálních elektrárnách transformována na energii elektrickou mezi obnovitelné zdroje energie je zvykem zařazovat i energii okolního prostředí (vzduch, voda, půda), kterou lze využívat pomocí tepelného čerpadla tepelná čerpadla mohou být součástí ústředního vytápění, teplovzdušného vytápění a klimatizace. 15

Jsou nevyčerpatelné Jsou snadno dostupné Jsou čisté Jsou levné V budoucnu nahradí stávají energetické zdroje 5 iluzí o obnovitelných zdrojích 16

D=671370&article%5Bid%5D= &p=0MF00o_d Materiály získané při specializačním studiu pro Koordinátory EVVO organizované organizací SEVER – Středisko ekologické výchovy a etiky Rýchory Použité zdroje