Projekt EVO1 Jednočlánkové bezbariérové tramvajové vozidlo typu EVO1 člen skupiny 21.9.20161.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
Advertisements

Vysokorychlostní vlaková jednotka Velaro E
Trolejbusy: Škoda Electric
Výroba CAS 20/4800/400-S2R Tatra 815 Terrno 4x4.2 pro JSDHO Přeštice
Škoda 110 Super Sport „Ferat“. Škoda 110 Super Sport „Ferat“
Speciální vozidla Dle předpisu SŽDC (ČD) S8
LOKOMOTIVA řady 380 aneb TAURUS po česku….
Trolejbusy: 14Tr.
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Dopravní charakteristiky
Tramvaje: Škoda 15T.
Tramtrain Vozidlo pro kombinaci městskou a příměstskou dopravy při využití vozidel uzpůsobených pro jízdu na železničních i městských kolejových tratích.
Dopravní automobil DA 12-A31
Prezentace pro předmět Y36TED Minařík Petr. Obsah  Co je to Hummer  Historie  Modely H1 H2 H3 Tabulkové srovnání  Prostor pro dotazy.
Jak specifikovat beton a další produkty
1 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Expertní skupina Rozhraní v období Ing. Jiří Jelének VÚKV a.s. Bucharova.
SIMPLY CLEVER Projektový management Prezentace
Trasování lesních cest
Vysokorychlostní vlaky AGV. Počátky vlaků AGV První studie vztahující se k vlakům s obchodním názvem Automotrice Grande Vitesse (dále jen AGV) se datují.
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
MODERNIZACE AUTOBUSŮ FORST Štěpán, ŠÍMA Radim, VEDRAL Lukáš
AutobobilyZpracoval: Ondřej Vaďura, ŽŠ Horníkova /2007.
Zvýšení rychlosti nákladní kolejové dopravy
Tramvaje: T3R.PLF.
Tramvaje: T3.
Úvod do pozemních komunikací
Alena Vaňková Dvoupodlažní pantograf DESIRO.
Tramvajová vozidla.
Inter-Informatics Group Kolejová vozidla
Modern 100% Low-floor Tram Moderní 100% nízkopodlažní tramvaj.
Lok.řady 122,123.  Výrobce: ŠKODA Plzeň  Rok výroby: 1967 / 1971  Trakce: elektrická stejnosměrná  Typ vozidla: čtyřnápravová skříňová nákladní lokomotiva.
Eurotrans, Brno Po Brně - zeleně Překlad pro Brňáky: Po štatlu bez rychny.
Zkušenosti z projednání nové trasy vedení 400 kV Jiří Steinbauer ELEKTROTRANS, a.s. Konference Palác Žofín
TRAMVAJOVÉ SBĚRAČE. Typy sběračů Schunk Základní typy tramvajových sběračů Sběrače SBE pružinový zvedací mechanismus elektricky izolovaný spouštěcí motorový.
Workshop „Příklady dobré praxe“ 22. června Váhy pro kontrolní (úřední) vážení vozidel Váhy pro obchodní vážení vozidel a materiálu Představení společnosti.
Klimatizace ve vozidlech MHD SDP ČR Tramvajová skupina Košice
Změny v tabulkách traťových poměrů. Změny v tabulce č. 01 Proti původní směrnici byly z tabulky vyjmuty údaje o zábrzdné vzdálenosti a údaje o délce vlaku.
Výuka oboru DE. O bor O bor Dopravní elektroinženýrství a autoelektronika Odborná zaměření: Automobilová elektronika Elektrická trakce Sdělovací a zabezpečovací.
Prezentace pro OS tramvají - Ostrava, Odbor Kolejová vozidla, Ing. Petr Tomala, Prezentace pro OS tramvají Ostrava.
TECHNICKÉ SLUŽBY BAHOZA s. r. o. Klimatizační jednotky tramvajových vozidel Ing. Ladislav Meluš.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Provozní a technické prostředky silniční a.
VY_32_INOVACE_AUT1_15 Požadavky na karoserii z hlediska bezpečnosti.
INTEGROVANÝ SYSTÉM MĚŘENÍ A OBRÁBĚNÍ DVOJKOLÍ KOLEJOVÝCH VOZIDEL.
STEMMANN-TECHNIK 1. NIS Non-Icing-System Preventivní systém proti namrzání troleje 2 NIS – účinný systém pro prevenci namrzání trolejových vedení při.
Elektronické systémy brzdové soustavy , Brno Připravil: Bc. Václav Kočí Obor: Management techniky Ústav: Techniky a automobilové dopravy.
Sdružený tramvajový a autobusový pás | Novotný, Javořík, Kočárková | Czechbus 2015, Praha Sdružený tramvajový a autobusový pás návrh nového skladebního.
Česká hlava Věda a technika na ulici
Dopravní charakteristiky
Odborný seminář: Vliv čerpání finančních prostředků z OP PIK na konkurenceschopnost české ekonomiky Čerpání dotací z Operačního programu Podnikání a.
SDP tramvajová sekce OSTRAVA 22. –
zasedání Odborné skupiny tramvaje při Sdružení dopravních podniků ČR
Navrhování tunelových staveb
Stanoviště:Náměstí Republiky
SKORO ZAPOMENUTÁ ČESKÁ AUTA.
2 bezpečnostní skla dvířek
Tanky 2. světové války Dominik Kolář.
SDP tramvajová sekce Bratislava 16. –
Sdružení dopravních podniků odborná skupina TRAMVAJE
SDP – Autobusová skupina
Multifunkční pracoviště HCW 4 S s virtuálním modelem a VNCK simulací
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Skupiny a podskupiny řidičských oprávnění
MT 7-9m New MT 7-9m Easy & MT 7-9m evolutions
SROVNÁNÍ KONCEPCÍ TRAMVAJOVÝCH VOZIDEL
Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010
POHYB DVOJKOLÍ A PODVOZKU V KOLEJOVÉM KANÁLU
LOKOMOTIVA řady 380 aneb TAURUS po česku….
Boeing Dreamliner.
Současný počet tramvají v evidenci DPMO a. s.
INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO VEŘEJNOU DOPRAVU
Transkript prezentace:

Projekt EVO1 Jednočlánkové bezbariérové tramvajové vozidlo typu EVO1 člen skupiny

Projekt EVO1 Designový návrh arch. Hilského

Projekt EVO1 Skutečná podoba prototypu

Projekt EVO1 Typový výkres

Projekt EVO1 hmotnost prázdného vozidla kg délka skříně 15, 1 m maximální šířka skříně drážního vozidla2, 48 m maximální výška drážního vozidla3,55 m hmotnost na nápravu (prázdný vůz/max. obsazený 8os./m 2 )5 500 / kg podíl nízké podlahy tramvaje100 % počet míst k sezení30+2 sklopné počet míst k stání při 4 os./m 2 64 max. obsaditelnost při 4 os/m počet stání pro invalidní vozíky / počet dětských kočárků1 / určí dopravce hmotnost vozidla při 8 os./m kg ± 3% podvozkyplně otočné výška podlahy od TK nad podvozky/ mezi podvozky500 / 390 mm Základní technické parametry

Projekt EVO1 Základní technické parametry rozvor plně otočných podvozků mm minimální poloměr oblouku18 m asynchronní trakční výzbroj Škoda instalovaný trakční výkon4 x 65 KW nejvyšší provozní rychlost70 kmh -1 jmenovitý průměr kola / minimální průměr kola610 mm / 530 mm klimatizace salonu pro cestující i kabiny řidiče možnost tvorby spřažených souprav

Projekt EVO1 Postup realizace projektu V srpnu 2013 rozhodnuto vedením společnosti Pragoimex o realizaci projektu EVO1 jako návaznost na projekt EVO2. Projekt byl zařazen jako úkol vlastního technického rozvoje společnosti Pragoimex. Byl ustaven pracovní tým složený ze zástupců Pragoimexu, VKV a KOS. Design exteriéru a interiéru řeší architekt Ondřej Hilský. Projekt je průběžně konzultován se zástupci organizací vozíčkářů a zrakově postižených. V červenci 2014 byla dohodnuta spolupráce s DPP na dokončení stavby prototypu v dílnách DPP a zajištění jeho zkušebního provozu v síti DP Praha. Spolupráce byla potvrzena společnou smlouvou. Pracovní tým byl rozšířen o zástupce DPP

Projekt EVO1 Postup realizace projektu Projekt mechanické části již respektuje nové pevnostní normy ČSN EN Pevnostní požadavky na konstrukci skříní kolejových vozidel pro kategorii P-V (200 kN) a ČSN EN Požadavky na odolnost skříní kolejových vozidel proti nárazu. Posouzení pevnosti skříně a modelové a skutečné provedení crash testu je řešeno ve spolupráci s Ústavem aplikované mechaniky Brno. Ve středu byl na vlečce v KOS Krnov proveden jedinečný crash test duplicitně vyrobeného čela tramvaje. Jde o unikátní experiment a chybí informace o podobném postupu u jiných výrobců

Projekt EVO1 Crash test čelního nárazu do překážky

Projekt EVO1 Postup realizace projektu Modelový test nárazu do boční překážky

Projekt EVO1 Postup realizace projektu Počátkem prosince 2014 byla dokončena hrubá stavba vozové skříně v KOS Krnov a skříň byla následně převezena do DP Praha Opravna tramvají Hostivař. Snímky ze stavby vozové skříně v KOS Krnov:

Projekt EVO1 Postup realizace projektu Snímky ze stavby tramvaje EVO1 v DP Praha:

Projekt EVO1 Postup realizace projektu Snímky ze stavby tramvaje EVO1 v DP Praha:

Projekt EVO1 Snímky interiéru tramvaje EVO

Projekt EVO1 Snímky interiéru tramvaje EVO

Projekt EVO1 Podvozek tramvaje EVO

Projekt EVO1 Postup realizace projektu V květnu byla dokončena kompletace tramvaje. Následně dojde k zahájení zkušebního provozu dle podmínek DÚ. V červnu 2015 předpokládáme představení tramvaje na Czech Rail Days. Za pozornost u tramvaje stojí (kromě jiného) tyto novinky: Jedinečný 15 m vůz s úplným bezbariérovým uspořádáním a s plně otočnými podvozky Podvozky KOMFORT EVO s odpruženými koly vzoru Tatra o Ø 610 mm Klimatizace kabiny řidiče a salonu pro cestující Příprava na aplikaci vodou chlazených trakčních motorů Čtvery dveře pro nástup a výstup cestujících Pantograf s rychlým stahováním při nárazu lišty na překážku

Projekt EVO1 PRAGOIMEX a.s. Pod náspem 795/12 P.O.B.1, CZ Praha 9 Česká republika