Projekt EVO1 Jednočlánkové bezbariérové tramvajové vozidlo typu EVO1 člen skupiny
Projekt EVO1 Designový návrh arch. Hilského
Projekt EVO1 Skutečná podoba prototypu
Projekt EVO1 Typový výkres
Projekt EVO1 hmotnost prázdného vozidla kg délka skříně 15, 1 m maximální šířka skříně drážního vozidla2, 48 m maximální výška drážního vozidla3,55 m hmotnost na nápravu (prázdný vůz/max. obsazený 8os./m 2 )5 500 / kg podíl nízké podlahy tramvaje100 % počet míst k sezení30+2 sklopné počet míst k stání při 4 os./m 2 64 max. obsaditelnost při 4 os/m počet stání pro invalidní vozíky / počet dětských kočárků1 / určí dopravce hmotnost vozidla při 8 os./m kg ± 3% podvozkyplně otočné výška podlahy od TK nad podvozky/ mezi podvozky500 / 390 mm Základní technické parametry
Projekt EVO1 Základní technické parametry rozvor plně otočných podvozků mm minimální poloměr oblouku18 m asynchronní trakční výzbroj Škoda instalovaný trakční výkon4 x 65 KW nejvyšší provozní rychlost70 kmh -1 jmenovitý průměr kola / minimální průměr kola610 mm / 530 mm klimatizace salonu pro cestující i kabiny řidiče možnost tvorby spřažených souprav
Projekt EVO1 Postup realizace projektu V srpnu 2013 rozhodnuto vedením společnosti Pragoimex o realizaci projektu EVO1 jako návaznost na projekt EVO2. Projekt byl zařazen jako úkol vlastního technického rozvoje společnosti Pragoimex. Byl ustaven pracovní tým složený ze zástupců Pragoimexu, VKV a KOS. Design exteriéru a interiéru řeší architekt Ondřej Hilský. Projekt je průběžně konzultován se zástupci organizací vozíčkářů a zrakově postižených. V červenci 2014 byla dohodnuta spolupráce s DPP na dokončení stavby prototypu v dílnách DPP a zajištění jeho zkušebního provozu v síti DP Praha. Spolupráce byla potvrzena společnou smlouvou. Pracovní tým byl rozšířen o zástupce DPP
Projekt EVO1 Postup realizace projektu Projekt mechanické části již respektuje nové pevnostní normy ČSN EN Pevnostní požadavky na konstrukci skříní kolejových vozidel pro kategorii P-V (200 kN) a ČSN EN Požadavky na odolnost skříní kolejových vozidel proti nárazu. Posouzení pevnosti skříně a modelové a skutečné provedení crash testu je řešeno ve spolupráci s Ústavem aplikované mechaniky Brno. Ve středu byl na vlečce v KOS Krnov proveden jedinečný crash test duplicitně vyrobeného čela tramvaje. Jde o unikátní experiment a chybí informace o podobném postupu u jiných výrobců
Projekt EVO1 Crash test čelního nárazu do překážky
Projekt EVO1 Postup realizace projektu Modelový test nárazu do boční překážky
Projekt EVO1 Postup realizace projektu Počátkem prosince 2014 byla dokončena hrubá stavba vozové skříně v KOS Krnov a skříň byla následně převezena do DP Praha Opravna tramvají Hostivař. Snímky ze stavby vozové skříně v KOS Krnov:
Projekt EVO1 Postup realizace projektu Snímky ze stavby tramvaje EVO1 v DP Praha:
Projekt EVO1 Postup realizace projektu Snímky ze stavby tramvaje EVO1 v DP Praha:
Projekt EVO1 Snímky interiéru tramvaje EVO
Projekt EVO1 Snímky interiéru tramvaje EVO
Projekt EVO1 Podvozek tramvaje EVO
Projekt EVO1 Postup realizace projektu V květnu byla dokončena kompletace tramvaje. Následně dojde k zahájení zkušebního provozu dle podmínek DÚ. V červnu 2015 předpokládáme představení tramvaje na Czech Rail Days. Za pozornost u tramvaje stojí (kromě jiného) tyto novinky: Jedinečný 15 m vůz s úplným bezbariérovým uspořádáním a s plně otočnými podvozky Podvozky KOMFORT EVO s odpruženými koly vzoru Tatra o Ø 610 mm Klimatizace kabiny řidiče a salonu pro cestující Příprava na aplikaci vodou chlazených trakčních motorů Čtvery dveře pro nástup a výstup cestujících Pantograf s rychlým stahováním při nárazu lišty na překážku
Projekt EVO1 PRAGOIMEX a.s. Pod náspem 795/12 P.O.B.1, CZ Praha 9 Česká republika