LEADER V PRV 2014 - 2020 Metodika pro tvorbu Fichí Černá v Pošumaví, 6. 11. 2015.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Advertisements

Program rozvoje venkova 2014 – 2020 Opatření 8. Investice do rozvoje lesních oblastí a zlepšování životaschopnosti lesů.
Dotace poskytované přes MAS Šipka. IROP - DOPRAVA Opatření:  Telematika – 1 mil. Kč  Cyklo, in-line a pěší stezky a trasy – 6,4 mil. Kč  Bezpečnost.
Setkání k tvorbě Integrované strategie území MAS OS Aktivios na období Letiny
Havlovice. PRV PRV – 6 priorit:  1. Předávání znalostí a inovací v zem., lesnictví a venkovských oblastech (čl. 14)  2. Zvýšení.
Pro Strategický plán rozvoje území OTEVŘENÉ ZAHRADY JIČÍNSKA z. s. na období
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
Dotační fond LK Soutěže MŠMT Program a podprogramy - školství  Program č. 4 resortu školství, mládeže a zaměstnanosti  4.1 Podpora volnočasových.
Nástroje dotační politiky MŽP k ochraně půdy Ing. Jiří Klápště Odbor obecné ochrany přírody a krajiny MŽP.
STRATEGIE SPOLUPRÁCE OBCÍ MAS BYSTŘIČKA PROJEKT SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV „MAS JAKO NÁSTROJ SPOLUPRÁCE PRO EFEKTIVNÍ CHOD ÚŘADŮ“
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Možnosti financování rozvoje venkova v programovacím období Petra Blechová UFŘP 3. ročník.
Krajské sdružení MAS Zlínského kraje Regionální stálá konference pro území Zlínského kraje 12. dubna 2016 Aleš Lahoda, předseda krajského sdružení NS MAS.
Možnosti čerpání MAS v rámci jednotlivých OPERAČNÍCH PROGRAMŮ MAS STŘEDNÍ POVLTAVÍ z. s.
Informační setkání – „Jak na miliony z EU“ Pošembeří - červen 2009.
Program rozvoje venkova na období 2007 – 2013 Dotační příležitost pro venkovské obce Ing. Lucie Obermajerová Regionální poradenská agentura.
z Programového rámce Program rozvoje venkova
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů
Dokument KAP MSK - obsah
Programový rámec Integrovaný regionální operační program (IROP)
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Dotační možnosti pro zemědělce, podnikatele a NNO v MAS
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Propagace zemědělských produktů spolufinancovaná EU v novém režimu Mgr
Harmonogram výzvy Číslo výzvy 1 Datum vyhlášení výzvy
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
Přednášející: Ing. Ivana Jágriková
Projekty spolupráce MAS z PRV v programovém období
Členská schůze MAS Nepomuk,
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
SEMINÁŘ AKTIVNĚ S BESIPEM
Celostátní síť pro venkov Severozápad
Opatření 1.2 HASIČI PŘÍPRAVA PROJEKTU
Zákon o lesích (lesní zákon) č. 289/1995 Sb.
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
Pozemkové úpravy.
DOTAČNÍ PŘÍLEŽITOSTI PRO ŠKOLY
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
možnosti dotací pro obce
Podpora regionálních potravin v rámci výzev MAS Sdružení Růže
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Regionální konference Venkov 2018
Příční 405, Bystřice nad Pernštejnem
Program rozvoje venkova 2014 – 2020 LEADER
Program na podporu lesních ekosystémů
„Budujeme region se společnou budoucností“
kam vlastně směřujeme ??? 
Schůzka pracovní skupiny v rámci CLLD
Program rozvoje venkova
III. etapa programu Podpora prevence před povodněmi Ministerstva zemědělství RNDr. Pavel Punčochář, CSc., vrchní ředitel sekce vodního hospodářství.
Fond pro bilaterální vztahy První otevřená výzva
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
Fiche 5 – Relax v lese Článek 25 Neproduktivní investice v lesích
F5 – Neproduktivní investice v lesích
F4 – Podpora investic na založení nebo rozvoj nezemědělských činností
Program rozvoje venkova
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Připravenost na nové plánovací období
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Program rozvoje venkova
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 3 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

LEADER V PRV Metodika pro tvorbu Fichí Černá v Pošumaví,

CLLD – LEADER V PRV  CLLD/LEADER - 5 % z rozpočtu PRV, cca. 154 mil. EUR  navýšení rozpočtu z důvodu zvýšení kofinancování z národních zdrojů  opatření M19 Podpora místního rozvoje na základě iniciativy LEADER (komunitně vedený místní rozvoj)  operace Podpora provádění operací v rámci strategie komunitně vedeného místního rozvoje – realizace SCLLD  operace Příprava a provádění činností spolupráce místní akční skupiny – realizace projektů spolupráce  alokace na Programový rámec PRV  alokace pro jednotlivé MAS - zvlášť pro operaci a  alokaci na jednotlivé Fiche si zvolí sama MAS

CLLD – LEADER V PRV  změna systému administrace  operace průběžný příjem dle nařízení  operace příjem částečně kolový, vždy dojde k uzavření příjmu, aby byla možnost na úpravu postupů a Pravidel (pokud nebudou vyhovovat)  změna systému zadávání veřejných zakázek (zadávací řízení již před podpisem Dohody)  zahrnutí podmínek pro splnění 3 E, resp. 5 E - účelnost, potřebnost, efektivnost, hospodárnost a proveditelnost  prokazování finančního zdraví u projektů nad 1 mil. Kč způsobilých výdajů

Metodika pro tvorbu Fichí  návod pro MAS jak tvořit Programový rámec PRV  vymezení podmínek pro tvorbu Fichí, specifických ustanovení pro aktivity dle jednotlivých článků Nařízení PRV a stanovení struktury Fiche  podrobné podmínky budou stanoveny Pravidly pro jednotlivé operace - Pravidla v přípravě  Celostátní síť pro venkov připravuje workshopy pro MAS  ve spolupráci se SZIF, MZe a MMR  7 workshopů – v každém NUTS II se uskuteční jeden workshop  zahájení v Buchlovicích  řešení problematických otázek v rámci CLLD

Realizace SCLLD – operace  projekty konečných žadatelů naplňující cíle SCLLD příslušné MAS  projekty vybrané MAS na základě předem stanovených výběrových kritérií  příjemci podpory dle konkrétní Fiche (příjemcem dotace nemůže být MAS)  výše podpory závisí na konkrétní Fichi - maximálně 85 % způsobilých výdajů (v rámci 2. modifikace se pokusíme navýšit až na 100 %, aby nevznikal rozdíl v míře dotace s klasickým PRV)  výše způsobilých výdajů na projekt od 50 tis. do 5 mil. Kč

Předávání znalostí a informační akce (článek 14)  příjemci: subjekty zajišťující odborné vzdělávání či jiné předávání znalostí a informační akce  příjemci mají k plnění úkolu příslušné kapacity v podobě kvalifikovaných zaměstnanců a pravidelné odborné přípravy  podpora se nevztahuje na vzdělávací kurzy a kurzy odborné přípravy, které tvoří součást běžných vzdělávacích programů nebo systému středního a vyššího vzdělávání  odborného vzdělávání (vzdělávací kurzy, workshopy), které směřuje ke zvyšování kvalifikace v resortu zemědělství, potravinářství a lesnictví  poskytování informací a předávání znalostí do oblastí zemědělství, potravinářství a lesnictví

Investice do zemědělských podniků (článek 17, odst. 1., písm. a))  příjemci: zemědělský podnikatel  investice do zemědělských staveb a technologií pro živočišnou výrobu  investice do zemědělských staveb a technologií pro rostlinnou výrobu (včetně skladů obilnin a olejnin)  investice do pořízení mobilních strojů pro zemědělskou výrobu (nebude omezováno jako ve 4.1.1)  investice do pořízení peletovacích zařízení pro vlastní spotřebu

Zpracování a uvádění na trh zem. produktů (článek 17, odst. 1., písm. b))  příjemci: zemědělský podnikatel, výrobce potravin nebo krmiv, jiný subjekt aktivní ve zpracování, uvádění na trh a vývoji zemědělských produktů uvedených v příloze I jako vstupní produkt  výstavba a rekonstrukce budov včetně manipulačních ploch  pořízení strojů pro zpracování zem. produktů a finální úpravu  investice související se skladováním surovin, výrobků  investice vedoucí ke zvyšování a monitorovaní kvality produktů  investice související s uváděním zemědělských a potravinářských produktů na trh  nelze zpracování produktů rybolovu, vinných hroznů a medu

Lesnická infrastruktura (článek 17, odst. 1., písm. c))  příjemci: fyzické nebo právnické osoby hospodařící v lesích, které jsou ve vlastnictví soukromých osob nebo jejich sdružení nebo spolků s právní osobností, vysokých škol, obcí nebo jejich svazků  investice, které souvisejí s rekonstrukcí a výstavbou lesních cest včetně souvisejících objektů a technického vybavení

Zemědělská infrastruktura (článek 17, odst. 1., písm. c))  příjemci: obec, zemědělský podnikatel  investice, které souvisejí s rekonstrukcí a výstavbou zemědělské infrastruktury včetně souvisejících objektů a technického vybavení  polní cesty musí být realizovány na území, kde byly dokončeny pozemkové úpravy  polní cesty musí být realizovány mimo intravilán obce

Pozemkové úpravy (článek 17, odst. 1., písm. c))  příjemci: obec, zemědělský podnikatel  realizace plánů společných zařízení  opatření zajišťující zpřístupnění především zemědělských a lesních pozemků  opatření k ochraně životního prostředí a zachování krajinného rázu, zvýšení ekologické stability krajiny  protierozní, protipovodňová opatření pro ochranu půdního fondu a vodohospodářská opatření  realizace společných zařízení musí být v souladu se schválenými návrhy pozemkových úprav

Podpora investic na založení nebo rozvoj nezeměd. činností (čl. 19 odst. 1., písm. b))  příjemci: podnikatelské subjekty (FO a PO) - mikropodniky a malé podniky ve venkovských oblastech, zemědělci  investice do vybraných nezemědělských činností (širší výčet CZ NACE, než v klasickém PRV)  stavební obnova či nová výstavba provozovny či malokapacitního ubytovacího zařízení  pořízení strojů, technologií a dalšího vybavení sloužícího pro nezemědělskou činnost  Sportovní, zábavní a rekreační činnosti a Stravování a pohostinství mohou být realizovány pouze ve vazbě na venkovskou turistiku a ubytovací kapacitu

Zavádění preventivních protipovodňových opatření v lesích (čl. 24, odst. 1., písm. a))  příjemci: soukromí a veřejní držitelé lesů a jiné soukromoprávní a veřejnoprávní subjekty a jejich sdružení  výstavby a opravy retenčních nádrží a objektů hrazení bystřin  preventivní protipovodňová a protierozní opatření na drobných vodních tocích a v jejich povodích (stabilizace koryta, zabezpečení břehů, stabilizace strží, zábrany sesuvů půdy apod.)

Investice do ochrany melioračních a zpevňujících dřevin (článek 25)  příjemci: soukromí a veřejní držitelé lesů a jiné soukromoprávní a veřejnoprávní subjekty a jejich sdružení  úhrada části nákladů na hromadnou mechanickou ochranu melioračních a zpevňujících dřevin při založení porostu  od doby výsadby do stádia zajištění  realizace na lesních pozemcích

Neproduktivní investice v lesích (článek 25)  příjemci: fyzické osoby, soukromí a veřejní držitelé lesů a jiné soukromoprávní a veřejnoprávní subjekty a jejich sdružení  opatření k posílení rekreační funkce lesa (značení, výstavba a rekonstrukce stezek pro turisty do šíře 2 metrů, výstavba herních prvků)  opatření k usměrňování návštěvnosti území (odpočinková stanoviště, přístřešky, informační tabule, závory)  opatření k údržbě lesního prostředí (zařízení k odkládání odpadků)  opatření k zajištění bezpečnosti návštěvníků lesa, např. mostky, lávky, zábradlí

Investice do lesnických technologií a zpracování lesn. produktů, jejich mobilizace a uvádění na trh (čl. 26)  příjemci: soukromí držitelé lesů, obce a jejich sdružení a malé a střední podniky na investice, které zvyšují lesnický potenciál nebo souvisejí se zpracováním, mobilizací lesnických produktů a jejich uváděním na trh  stroje a technologie pro obnovu, výchovu a těžbu lesních porostů  stroje ke zpracování potěžebních zbytků a pro přípravu půdy před zalesněním  stroje, technologie a zařízení pro lesní školkařskou činnost  výstavba či modernizace dřevozpracujícího provozu včetně technologického vybavení

Sdílení zařízení a zdrojů (článek 35, odst. 2., písm. c))  příjemci: uskupení minimálně dvou subjektů  dle podmínek nastavených v PRV – kvůli ošetření veřejné podpory prostřednictvím notifikace  náklady na vznik a koordinaci spolupráce - studie proveditelnosti, podnikatelský plán apod.  přímé náklady na konkrétní projekty – společné investice

Horizontální a vertikální spolupráce mezi účastníky krátkých dodavatelských řetězců a místních trhů (článek 35, odst. 2., písm. d))  příjemci: uskupení minimálně dvou subjektů  dle podmínek nastavených v PRV – kvůli ošetření veřejné podpory prostřednictvím notifikace  náklady na vznik a koordinaci spolupráce - studie proveditelnosti, podnikatelský plán apod.  přímé náklady na konkrétní projekty – společné investice

Činnosti spolupráce v rámci iniciativy LEADER (článek 44), resp. operace  spolupráce na národní i nadnárodní úrovni  příjemce: MAS, jejíž SCLLD byla schválena z PRV  vlastní realizace projektů, náklady na řízení projektů a nově i předběžná technická podpora projektů  podpora do výše 80 % způsobilých výdajů  výše způsobilých výdajů na projekt od 50 tis. do 5 mil. Kč  průběžný příjem na platební agentuře, která provede administrativní kontrolu včetně kontroly přijatelnosti a bodování

Činnosti spolupráce v rámci iniciativy LEADER (článek 44), resp. operace Oblast podpory:  měkké akce (propagační, informační, vzdělávací a volnočasové) zaměřené na témata, která jsou řešena v SCLLD daných MAS -především pořádání konferencí, festivalů, workshopů, exkurzí, výstav, přenosů příkladů správné praxe, včetně produktů s tím spojených (publikace, brožury, letáky apod.)  hmotné a nehmotné investice včetně stavebních úprav: -investice týkající se zajištění odbytu místní produkce včetně zavedení značení místních výrobků a služeb -investice související se vzdělávacími aktivitami -investice do informačních a turistických center  předběžná technická podpora – max. 10 % z alokace přidělené MAS na realizaci projektů spolupráce  náklady na řízení

Ing. Josef Tabery ředitel odboru Řídicí orgán PRV Děkuji Vám za pozornost