V této práci jsme se zaměřili na použití buzoly a azimutu v praxi. Ověřili jsme si také znalost trigonometrie, kterou jsme probírali v druhém ročníku. Na ukázku jsme vypracovali tyto příklady: 1. měření výšky GJŠ 2. vzdálenost GJŠ od jídelny (vzdušnou čarou)
1.Měření výšky GJŠ 1. Úhloměrem jsme si změřili úhel pohledu na střechu gymnázia ze vzdálenosti 7m od budovy školy. Došli jsme k výsledku 65 °. Změřené údaje jsme zapsali do sinové věty:
2.Vzdálenost GJŠ od jídelny (vzdušnou čarou) Změřili jsme si vzdálenost GJŠ od značky, která svírá pravý úhel mezi školou a jídelnou. Buzolou jsme si změřili azimut nejprve ke jmenované značce a potom k jídelně, azimuty jsme odečetli a získali jsme výsledný úhel 52 °. Po dopočítání všech úhlů jsme použili na výpočet úhel 38°, který je svírán u jídelny mezi naší školou a dopr. značkou.
Na projektu pracovali : Michaela Lenochová Martin Chalupa Filip Váhala Jan Kučera