Viktor Prokeš. 1.Cíle výzkumu 2.Diferenciace problematiky 3.Spotřebitelské preference 4.Zákaznická spokojenost 5.Řízení vztahu se zákazníky 6.Procesně.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Snímek 1 Efekty podnikové informatiky J. Pour Katedra IT VŠE ČSSI, Praha, 15/12/2006.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Nabídka personálních služeb
Ruber, Saitz.  Customer Relationship Management  Systémy pro řízení vztahů se zákazníky  Zjednodušeně : ◦ shromažďování ◦ zpracování ◦ využití informací.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Informační systémy podnikové systémy CRM
Audit IT procesů ve FNOL
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
PŘÍKLAD * SOUČÁST POMŮCKY
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
1 Kriteria hodnocení simulace – Balanced Scorecard (BSC) Toto metoda může být s úspěchem využita i pro stanovování cílů konkrétních projektů. Detailně.
úvod pojetí a obsah marketingu
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Principy projektování organizačních systémů
Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,
11/2011Přednáška č. 31 Řízení sestaveného modelu Obsah předmětu: Počítačová podpora řízení Předmět : Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor : E ZS, 2011,
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Případová studie (řešení kontaktního centra a portálu HelpDesk) Petr Taševský Obchodní manažer – oddělení ENTERPRISE Případová studie (řešení kontaktního.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Prosperita organizace
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Význam zásob v logistických řetězcích a typy zásob
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
Informatika a komunikace v logistice Kapitola 8: Úkoly logistického informačního systému, Struktura informačního systému podniku, Pohyb informací v síti.
Úkol, cíle a základní pojmy logistiky Kapitola 2: Úkol logistiky, Cíle logistiky, Základní pojmy logistiky Vysoká škola technická a ekonomická v Českých.
Logistika průmyslového podniku Oblasti, vazby a rozhraní
Projekt DP – POT MKH DIS1 téma DP: Vliv podnikové kultury na efektivnost podniku téma DP: Vliv podnikové kultury na efektivnost podniku autor: Petr Kuchař,
Projekt BP – POT MKH DIS1 téma DP: Vliv podnikové kultury na efektivnost podniku téma DP: Vliv podnikové kultury na efektivnost podniku autor: Petr Kuchař,
aneb Assessment Centre a Development Centre
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Inovační procesy Modely inovací – v RR ® 2004 – přednáška č. 3.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
SPOLUPRÁCE VÝROBA VELKOOBCHOD Jiří Tesák, obchodní ředitel TZB, Grundfos Sales Czechia and Slovakia s.r.o. Slavkov
ICT – TEORIE A PRAXE – ŠKOLY A FIRMY Miloš Maryška, Katedra informačních technologií, VŠE Praha
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Služby Enterprise Europe Network s důrazem na design 1. prosince 2015Ing. Petr Hladík, Ph.D.
Logistické procesy ve stavebnictví Autor diplomové práce: Bc. Lukáš Hlaváč Vedoucí diplomové práce: Ing. Terezie Vondráčková, Ph.D. České Budějovice, červen.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
MARKETING Přednáška P
Vztahy se zákazníky.
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Analýza hodnot zákazníka
Ekonomika malých a středních podniků
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Informační systémy podnikové systémy CRM
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Viktor Prokeš

1.Cíle výzkumu 2.Diferenciace problematiky 3.Spotřebitelské preference 4.Zákaznická spokojenost 5.Řízení vztahu se zákazníky 6.Procesně – logistický tok informací 7.Informace o výzkumu 8.Výsledky výzkumu 9.Výsledky hypotéz 10.Závěr 11.Literatura a zdroje

 Význam After Sales pro rozvoj a udržení zákaznické loajality ve vazbě na značku a partnera  Výchozí reálná situace v oblasti After Sales s výhledem na využití moderních technologií Zdroj: Audi-2008, průzkum v 8 evropských zemích Spokojenost s After Sales Spokojenost s prodejem 3% 14% 45% 93% Opakovaná koupě vozu od stejného partnera Tab.1 Vazba spokojenosti zákazníka a jeho další potenciál

 Logisticko-procesní toky v automotive lze rozdělit: ◦Výrobní – snaha o logické a návazné uspořádání procesu s preferencí maximální výkonnosti, vytížením, produktivitou, efektivitou a kvalitou ◦Prodejní a poprodejní – plynule navazují na výrobu ve vzájemné vazbě. V současnosti již není možné prodej a služby vzájemně oddělovat a to platí i pro sledované parametry.  V ideálním respektive očekávaném případě dochází ke kontinuu uvedených procesů a logistiky informací

 Současná situace poprodejních procesů: Poprodejní služby stály v minulosti na okraji zájmů výrobních podniků Charakteristická je velmi rozdílná úroveň požadovaných služeb Náročnost na dodržování detailních postupů  Důvody této situace: Individualita požadavků zákazníka Procesně-logistická náročnost Časový aspekt - flexibilita Technické nároky  Přesto jsou poprodejní služby oblastí s velkým potenciálem Náročnost na přesné definování procesů

 Nutnost monitoringu kvality služeb, zákaznického hodnocení a očekávání  Včasné a korektní informace pozitivně ovlivňují celou škálu procesů vč. logistiky a zákaznického chování  Následující výzkum v oblasti poprodejních služeb Automotive odhaluje kvantitativně – kvalitativní úroveň logistiky vstupních dat s dopadem do procesu servisního řízení

 Jeden z aspektů tvoří řízení vztahu se zákazníky  Zákaznická spokojenost tvoří růstový potenciál značky  Individualizovaný proces lze generalizovat do 6 kroků: 1. Start – potřeba služby 2. Kontakt dodavatele 3. Objednávka 4. Realizace služby 5. Předání a platba 6. Spokojenost a)ANO b)NE

 Je významně ovlivněna emocemi => subjektivním hodnocením  Srovnáním zákazník hodnotí očekávání vs. zkušenost: ◦Očekávání > zkušenost se službami –> nespokojenost se službami ◦Očekávání = zkušenost se službami –> neutrální dopad na zák. spokojenost ◦Očekávání progresivní spokojenost  F. Nockermann uvádí mimo jiné za významný faktor vliv sociálních sítí na zákaznické očekávání a následné utváření hodnoty značky - služeb a celkové zákaznické spokojenosti

 Zásadní rozdíl je ve znalosti pojmu a skutečném pochopením významu u manažerů (Lendel, Kubina, 2010)  Využívání moderních technologií je velice proměnlivé Další vývoj zákaznické spokojenosti je očekáván při orientaci na Hi-tech Nutnost pružně reagovat na potřeby trhu i firmy Správná logistika je přitom stejně důležitá jako analýza a zpracování dat  Nutnost získat správné informace včas z praktických zkušeností vyplývá, že je důležitý jednotný informační systém  Mezi lídry s propracovaným systémem patří Sociální sítě, marketingové a mobilní komunikace

 Investice do spotřebitele následně upevňují a zlepšují pozici značky na trhu! (Hess, Story, Danes, 2011)  Očekává se, že vliv IT- systémů pomůže zvýšit kvalitu procesů……………bude vznikat důraz na On-line režimy (Bardhan, Demirkan, Kannan, Kauffman,Sougstad 2010)  Organizace mohou ještě rozšířit své zdroje, vše závisí na využití IT a na přímou procesní účast zákazníka (Landroguez, Castro, Cepeda-Carrión, 2011)

 Pro výzkum byl vybrán 2. krok zákaznického procesu služeb  Důvodem je zásadní tel. výměna stěžejních informací ovlivňující průběh celé služby  Dostupnost a korektnost informací je předpokladem následné kvality celého procesu

 Bylo stanoveno 11 hypotéz  Uskutečněno telefonicky celkem 284 rozhovorů U 20% servisních partnerů v ČR, 2011 Během 7 standardizovaných kroků  Hodnoceno Ano – vyhovuje, Ne – nevyhovuje  Ze získaných výsledků byl následně vytvořen kumulativní průměr + Subjektivní hodnocení vstřícnosti rozhovoru Charakteristickým v oblasti je Multibranding S ohledem na utajení a know-how značky nejsou detailní hodnoty kritérií prezentovány

∑Ø∑Ø

Subjektivní dojem tel. hovoru Hodnocení logisticko-procesních kroků

Z provedeného výzkumu lze potvrdit či vyvrátit následující hypotézy:  H1: V průběhu telefonického rozhovoru je vždy postupováno pracovníkem servisu dle definovaného procesu/ NE  H2: Požadovaný proces je ve většině případů plněn jen částečně/ ANO  H3: V průběhu procesu jsou převážně získány informace požadované standardem/ NE  H4: Získané informace jsou většinou plnohodnotné pro požadovanou službu zákazníkem/ NE  H5: Zákazníkovi je vždy učiněna nabídka doplňkových služeb/ NE  H6: Zákazník se může převážně bez problémů dovolat k servisnímu partnerovi/ ANO  H7: Se zákazníkem hovoří převážně odpovědná osoba/ ANO  H8: Servisní personál je vůči zákazníkovi vždy vstřícný/ ANO  H9: Zákazníkovi je s nadpoloviční převahou provedena rekapitulace informací/ ANO  H10: Souhrn všech získaných informací tvoří min. 2/3 dle požadovaného standardu/ NE  H11: Současný stav získávání informací je vyhovující/ NE

 Současná úroveň logisticko-procesního řízení after sales ve vazbě na kvalitativně-kvantitativní standard je nevyhovující  Aktuálně využívané systémy jsou vzhledem k současným technickým možnostem komunikačních technologií zaostalé  Nové Hi-tech systémy nabízí růstový potenciál  V současnosti již dochází k degradaci procesu a ztrátám

 BEYROVÁ, D., FIALA, A. Měření nákladů na kvalitu ve výrobním procesu. Svět kvality. 2005, č. 5, s ISSN  Škoda Auto a.s., ČR. Výroční zpráva.  online . [cit. 12. prosince 2011]. Do­stupné na World Wide Web:. /generalmeeting/Pages/general­meeting.aspx  Škoda Auto a.s., ČR. Škoda Portál B2B.  online . [cit. 21. prosince 2011]. Běžně nedostupné. Web:  PRAŽSKÁ, L., JINDRA, J. a kol. Obchodní podnikání. 1.vyd. Praha: Management Press, s. ISBN  CHRISTOPHER, M. Logistika v marketingu. Přel. Prokeš R., Praha Management Press 2000, 166 s. ISBN  LAMBERT, D. M., STOCK, J. R.,ELLRAM, L. M. Logistika. Přel. Nevrlá, E. Praha Computer Press 2000, 589 s. ISBN  JUROVÁ, M. Evropská unie odvětví a infrastruktura. 1.vyd. Brno, Computer Press 1999, 115 s. ISBN x  BOSSIDY, I.,CHARAN, N., BURK, CH. Řízení realizačních procesů. Přel. Grusová, I. Praha Management Press 2004, 224 s., ISBN  BLAŽEWICZ, J.,ECKER, K. H.PESCH, E., SCHMIDT, G.,WEGLARZ, J. Scheduling Computer and Manufacturing Processes. Berlin Springer 2001, 485 s., ISBN  Mašín, I., Vytlačil, M. Cesty k vyšší produktivitě. 1.vyd. Liberec: Institut průmyslového inženýrství 1996, 254 s. ISBN  Nockermann, F., Die Kundenzufriedenheit als wesentliche Erfolgskomponente für das Customer-Relationship- Management im Hochschulbereich. Trendy ekonomiky a managementu. 2010, č. 7, s ISSN  Lendel, V., Kubina, M., New Trends in Customer Relationship Management and their Application in Slovak Enterprises. Trendy ekonomiky a managementu. 2010, č. 6, s ISSN  Hess, J., Story, J., Danes, J., A three-stage model of consumer relationshipinvestment. Emerald Group Publishing Limited. 2011, č.1, s ISSN  Bardhan, R. I., Demirkan, H., Kannan, P.K., Kauffman, R.J., Sougstad, R., An Interdisciplinary Perspective on IT Services Management and Service Science. Journal of Management Information Systems. 2010, č. 4, s ISSN 0742–1222  Landroguez, M. S., Castro, B. C., Cepeda-Carrión, G., Creating dynamic capabilities to increase customer value. Emerald Group Publishing Limited  online . [cit. 28. května 2011]. Dostupné na World Wide Web: