VÝZVY IROP č. 32 Infrastruktura středních škol a vyšších odborných škol č. 33 Infrastruktura středních škol a vyšších odborných škol v SVL 24.6.2016 Ing.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Občanské vybavení a služby Program rozvoje venkova ČR OSA III.
Advertisements

Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Obnova a rozvoj vesnic Přerov, Hotel Fit Program rozvoje.
Program Iniciativy Společenství INTERREG IIIA Česká republika – Svobodný stát Bavorsko 2004 – 2006 ŽÁDOST O PODPORU Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor.
OPERAČNÍ PROGRAM PODNIKÁNÍ A INOVACE Program Prosperita
1 Národní rozvojový program mobility pro všechny 7. dubna 2016 Oddělení investic MŠMT Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7,
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV ERDF výzva pro vysoké školy Ing. Martin Hajnala Praha, duben 2016.
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE 14. a 15. výzva IROP „INFRASTRUKTURA PRO PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ“ Praha.
PODPORA SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ V RÁMCI OPZ – VÝZVA Č. 03_15_015 Veronika Pokorná, MPSV Praha,
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE 13. výzva IROP INDIVIDUÁLNÍ OVĚŘENÍ POTŘEB FINANCOVÁNÍ Praha.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
MS2014+ Modul CBA Ekonomika projektu
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Praha SEMINÁŘ PRO ŽADATELE 32. a 33. výzva IROP „INFRASTRUKTURA STŘEDNÍCH ŠKOL A VYŠŠÍCH ODBORNÝCH ŠKOL“ Praha.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje Zpráva o postupu příprav Rámce pro investice do infrastruktury Červen 2016 PaedDr. Pavel Schneider, vedoucí.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Ing. Lucie Veselá.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Excelentní výzkum Mgr. Helena Hořáková Praha, 17. února 2016.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Setkání s ASZ a NNO
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Aktuální informace o přípravě KAP 22. března
Regionální operační program NUTS II Severovýchod Informační seminář pro Seminář Greenway Jizera , Mladá Boleslav.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Výzvy v rámci IROP Centrum pro regionální rozvoj České republiky Ing. Markéta Kupcová,
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV – výzva Gramotnosti Praha, 9. února 2016 Mgr. Jakub Krátký.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. července 2015 Mgr. Zuzana Slimáková.
Seminář pro žadatele IROP
Výzva č. 46 „ Infrastruktura základních škol“ Výzva č
Seminář pro žadatele v rámci realizace SCLLD MAS Český les
Seminář pro žadatele IROP
Snídaně starostů , Jedlí
Integrovaný regionální operační program
Výzva OP VVV 02_16_032 Budování kapacit pro rozvoj škol II.
Individuální projekt OP VVV
Výzva č. 56 „ Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání“ Výzva č. 57 „ Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání.
Dotační program vodohospodářské infrastruktury
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Informace o výzvě pro školy
Vazba na Operační programy
16., 21. a , 9:00 Krajský úřad Ústeckého kraje
INFRASTRUKTURA PRO SOCIÁLNÍ ZAČLEŇOVÁNÍ
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV
PODPORA BEZPEČNÉ A EKOLOGICKÉ DOPRAVY
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Seminář pro žadatele výzvy č
1. Výzva-MAS Říčansko-IROP-Školství a vzdělávání 2017
Místní akční plán rozvoje vzdělávání v území ORP Rychnov nad Kněžnou
Národní rozvojový program mobility pro všechny 8
INFRASTRUKTURA PRO SOCIÁLNÍ ZAČLEŇOVÁNÍ
Seminář pro žadatele k výzvě IROP č.3
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Seminář pro žadatele k 3. výzvě
IROP - Integrovaný regionální operační program
IROP – Obnova památek kulturního dědictví Šternberk,
Integrovaný regionální operační program
Integrovaný regionální operační program – IROP
IROP SC VZDĚLÁVÁNÍ Centrum pro regionální rozvoj České republiky
Seminář pro žadatele SOCIÁLNÍ BYDLENÍ
V rámci Operačního programu Zaměstnanost
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Seminář pro žadatele 347/06_16_075/CLLD_16_01_120
Seminář pro žadatele výzva č
Výzva č. 3 MAS Nad Prahou – IROP – Místa setkávání a řešení krizí
INFRASTRUKTURA PRO VZDĚLÁVÁNÍ
INFRASTRUKTURA PRO VZDĚLÁVÁNÍ
Aktuality k územním studiím krajiny z hlediska IROP
Transkript prezentace:

VÝZVY IROP č. 32 Infrastruktura středních škol a vyšších odborných škol č. 33 Infrastruktura středních škol a vyšších odborných škol v SVL Ing. Markéta Kupcová Centrum pro regionální rozvoj České republiky

HARMONOGRAM VÝZEV v SC Individuální projekty Harmonogram výzev IROP 2016 a 2017 je dostupný na v sekci „Dokumentace“ (Harmonogram výzev).

Infrastruktura pro předškolní vzdělávání (ITI a IPRÚ) plán vyhlášení na červen 2016 Celková alokace 1,05 mld. Kč a 269 mil. Kč Regionální vzdělávání (ITI a IPRÚ) plán vyhlášení na listopad 2016 Celková alokace 3,15 mld. Kč a 889 mil Kč Komunitně vedený místní rozvoj - vzdělávání plán vyhlášení na listopad 2016 Celková alokace 2 mld. Kč Vzdělávání pro integrované nástroje

Vyhlášení výzvy: Příjem žádostí: Kolová výzva: hodnocení projektů po ukončení příjmu žádostí Datum ukončení realizace projektu: do Realizace projektu nesmí být ukončena před podáním žádosti Alokace: Kč (EFRR) + 69,4 mil. Kč (spolufinancování) Území realizace: území ČR mimo území hl. m. Prahy – správní obvody ORP bez SVL (viz příloha č. 2 Specifických pravidel) Infrastruktura-strednich-a-vyssich-odbornych-skol Infrastruktura-strednich-a-vyssich-odbornych-skol 32. Výzva IROP „Infrastruktura středních škol a vyšších odborných škol “

Vyhlášení výzvy: Příjem žádostí: Kolová výzva: hodnocení projektů po ukončení příjmu žádostí Datum ukončení realizace projektu: do Realizace projektu nesmí být ukončena před podáním žádosti Alokace: Kč (EFRR) mil. Kč (spolufinancování) Území realizace: území ČR mimo území hl. m. Prahy – správní obvody ORP se SVL (viz příloha č. 2 Specifických pravidel) Infrastruktura-strednich-a-vyssich-odbornych-skol-(SVL) Infrastruktura-strednich-a-vyssich-odbornych-skol-(SVL) 33. Výzva IROP „Infrastruktura středních škol a vyšších odborných škol (SVL)“

Oprávnění žadatelé: školy a školská zařízení v oblasti středního vzdělávání a vyšší odborné školy kraje; organizace zřizované nebo zakládané kraji obce; organizace zřizované nebo zakládané obcemi nestátní neziskové organizace církve; církevní organizace organizační složky státu příspěvkové organizace organizačních složek státu další subjekty podílející se na realizaci vzdělávacích aktivit (subjekty s volnou živností č. 72 „mimoškolní výchova a vzdělávání, pořádání kurzů, školení, včetně lektorské činnosti“ a vysoké školy) NNO, církve a církevní organizace musí vykonávat činnost v oblasti školství; hlavním účelem jejich činností není zisk 32. a 33. Výzva IROP - „SŠ/VOŠ“ a „SŠ/VOŠ (SVL)“

1) Organizační složky státu a jejich příspěvkové organizace, státní vysoké školy EFRR 85 % z celkových způsobilých výdajů, státní rozpočet 15 % z celkových způsobilých výdajů. 2) Právnické osoby vykonávající činnost škol a školských zařízení, které jsou zapsány ve školském rejstříku EFRR85 % z celkových způsobilých výdajů, státní rozpočet 5 % z celkových způsobilých výdajů, příjemce10 % z celkových způsobilých výdajů. Struktura financování (1/3)

3) Kraje, obce, jejich organizační složky, jimi zřizované příspěvkové organizace a dobrovolné svazky obcí EFRR85 % z celkových způsobilých výdajů, státní rozpočet 5 % z celkových způsobilých výdajů, příjemce10 % z celkových způsobilých výdajů. 4) Soukromoprávní subjekty vykonávající veřejně prospěšnou činnost, jejichž hlavním účelem činnosti není vytváření zisku a současně vykonávají veřejně prospěšnou činnost v oblasti definované výzvou EFRR85 % z celkových způsobilých výdajů, státní rozpočet10 % z celkových způsobilých výdajů, příjemce 5 % z celkových způsobilých výdajů. Struktura financování (2/3)

5) Veřejné vysoké školy a výzkumné organizace EFRR85 % z celkových způsobilých výdajů, státní rozpočet10 % z celkových způsobilých výdajů, příjemce 5 % z celkových způsobilých výdajů. 6) Ostatní subjekty neobsažené ve výše uvedených kategoriích EFRR85 % z celkových způsobilých výdajů, státní rozpočet 0 % z celkových způsobilých výdajů, příjemce 15 % z celkových způsobilých výdajů. Pozn.: podnikající subjekty mají vždy podíl 0 % ze státního rozp. Struktura financování (3/3)

Podpora může být poskytnuta na podporu infrastruktury škol a školských zařízení pro střední a vyšší odborné vzdělávání (včetně víceletých gymnázií) podle zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, ve znění pozdějších předpisů, zapsaných v Rejstříku škol a školských zařízení k datu vyhlášení výzvy ve vazbě na: -klíčové kompetence (komunikace v cizích jazycích, práce s digitálními technologiemi, přírodní vědy, technické a řemeslné obory); -budování bezbariérovosti škol; - rozšiřování kapacit kmenových tříd – pouze výzva č. 33. Není možné realizovat projekt zaměřený pouze na aktivity spojené se zajištěním konektivity školy nebo na aktivity vedoucí k sociální inkluzi (nákup kompenzačních pomůcek, stavební úpravy a vybavení poradenských pracovišť). 32. a 33. Výzva IROP - „SŠ/VOŠ“ a „SŠ/VOŠ (SVL)“

Cíl: prostřednictvím kvalitní a dostupné infrastruktury zajistit rovný přístup ke vzdělávání a k získávání klíčových schopností a tím zajistit reálnou uplatnitelnost na trhu práce. Projektové záměry musí být v souladu s Krajským akčním plánem vzdělávání. Výše celkových způsobilých výdajů: Minimální výše celkových způsobilých výdajů: Kč Maximální výše celkových způsobilých výdajů: Kč Dotace – ex-post financování Převod finančních prostředků – ex-post financování pro organizační složky státu a jejich příspěvkové organizace 32. a 33. Výzva IROP - „SŠ/VOŠ“ a „SŠ/VOŠ (SVL)“

Hlavní podporované aktivity (min. 85 % celkových způsobilých výdajů) stavby a stavební práce spojené s výstavbou infrastruktury středních a vyšších odborných škol včetně vybudování přípojky pro přivedení inženýrských sítí, rekonstrukce a stavební úpravy stávající infrastruktury (včetně zabezpečení bezbariérovosti dle vyhlášky č. 398/2009 Sb.), nákup budov, pořízení vybavení budov a učeben, pořízení kompenzačních pomůcek, zajištění vnitřní konektivity školy a připojení k internetu. 32. a 33. Výzva IROP - „SŠ/VOŠ“ a „SŠ/VOŠ (SVL)“

Vedlejší podporované aktivity (max. 15 % celkových způsobilých výdajů) nákup pozemků pro výstavbu nové budovy nebo přístavbu stávající budovy (do 10 % celkových způsobilých výdajů projektu), demolice souvisí s realizací projektu, pořízení bezpečnostních prvků a zařízení u vstupu do budovy úpravy zeleně a venkovního prostranství, projektová dokumentace, EIA, zabezpečení výstavby (technický dozor investora, BOZP, autorský dozor), pořízení služeb bezprostředně související s realizací projektu (příprava a realizace zadávacích a výběrových řízení, zpracování studie proveditelnosti), povinná publicita (podle kap. 13 Obecných pravidel). 32. a 33. Výzva IROP - „SŠ/VOŠ“ a „SŠ/VOŠ (SVL)“

stavby, přístavby, nástavby, stavební úpravy a rekonstrukce budov sloužící středoškolskému nebo vyššímu odbornému vzdělávání: odborné a specializované učebny a výukové prostory ve vazbě na klíčové kompetence, spojovací prostory a nezbytné zázemí těchto učeben (např. šatny k dílnám, sociální zázemí) odborné kabinety ve vazbě na klíčové kompetence, školní poradenské pracoviště v budově školy, nové kmenové učebny za účelem rozšíření kapacity školy, spojovacích prostor a zázemí nezbytné pro zvýšené kapacity žáků (šatny, sociální zázemí), nové kabinety ve vazbě na rozšiřování kapacit školy – pouze výzva č. 33 stavby a stavební úpravy objektu dle vyhlášky č. 398/2009 Sb. související s podporou sociální inkluze v celé budově (např. zajištění bezbariérového přístupu), budování a modernizace související inženýrské sítě Způsobilé výdaje – hlavní aktivity (1/3)

nákup budovy (celé nebo její části), která bude sloužit středoškolskému/vyššímu odbornému vzdělávání, včetně pozemku na kterém budova stojí (pozemek v hlavní aktivitě, ale do 10 % CZV), pořízení nábytku a vybavení učeben, výukových prostor, šaten a kabinetů ve vazbě na klíčové kompetence, nákup výukových pomůcek a technického vybavení učeben a výukových prostor ve vazbě na klíčové kompetence (např. laboratorní soustavy, měřící zařízení, nářadí, SW a HW vybavení ve vazbě na klíčové kompetence: výuku cizích jazyků, přírodní vědy, technické a řemeslné obory), pořízení nábytku a vybavení poradenských pracovišť, pořízení nábytku a vybavení nových kmenových učeben, šaten a kabinetů ve vazbě na zvýšenou kapacitu – pouze výzva č. 33, pořízení kompenzačních pomůcek DPH Způsobilé výdaje – hlavní aktivity (2/3)

Konektivita školy k veřejnému internetu (WAN) - viz příloha č. 11 Pravidel) síťové zařízení WAN-LAN, bezpečnostní zařízení, nezbytné vybavení a vedení poslední míle k přípojnému bodu poskytovatele internetu popř. propojení budov školy (rádiový přijímač, anténní zařízení, metalické nebo optické vedení na pozemku a v budovách školy), nezbytné licence SW a nákup HW související s funkcionalitou síťového nebo bezpečnostního zařízení, nezbytné vybavení pro umístění, instalaci a provoz technologie, Vnitřní konektivita školy (LAN) - viz příloha č. 11 Pravidel) aktivní prvky, servery, síťové sondy a analyzátory, wifi vysílače, systém centrálního řízení wifi (centrální řadiče), úložiště pro kolektory; SW nezbytný pro provoz infrastruktury (licence OS, přístupové licence), standardní záruka Další bezpečnostní prvky - viz příloha č. 11 Pravidel) SW, HW, licence, náklady na implementaci a integraci přímo související s pořizovaným SW a HW. Způsobilé výdaje – hlavní aktivity (3/3)

nákup pozemku pro výstavbu nové budovy nebo přístavbu stávající budovy SŠ/VOŠ (do 10 % celkových způsobilých výdajů projektu), demolice budov v areálu školy, jejichž odstranění souvisí s realizací projektu, pořízení bezpečnostních prvků a zařízení u vstupu do budovy (např. elektronické zabezpečení vstupu do budovy), úpravy venkovního prostranství v areálu zařízení SŠ/VOŠ (přístupové cesty v areálu školy/školského zařízení, parkové úpravy, pořízení a obnova mobiliáře, např. lavičky) a přístřešky nevyžadující stavební povolení, zabezpečení výstavby (technický dozor investora, BOZP, autorský dozor), projektová dokumentace stavby, EIA, Způsobilé výdaje – vedlejší aktivity (1/2)

pořízení služeb bezprostředně souvisejících s realizací projektu (příprava a realizace zadávacích a výběrových řízení, zpracování studie proveditelnosti), nákup služeb, které jsou součástí pořízení dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku, nejsou-li tyto služby součástí pořizovací ceny vybavení, povinná publicita (viz kap. 13 Obecných pravidel), DPH Způsobilé výdaje – vedlejší aktivity (2/2)

nákup budov určených k demolici. nákup SW a HW bez vazby na klíčové kompetence (cizí jazyk, přírodní vědy, technické a řemeslné obory), odbornou učebnu počítačů, konektivitu školy nebo kompenzační pomůcky, výdaje na výstavbu/rekonstrukce a vybavení škol a školních budov bez vazby na hlavní aktivity projektu (např. rekonstrukce a vybavení stávající kmenové učebny), výdaje na výstavbu/rekonstrukci a vybavení kuchyně či jídelny určené k stravování žáků, výdaje na výstavbu/rekonstrukci tělocvičny, výdaje na výstavbu/rekonstrukci víceúčelových sportovních hřišť, bazénů, výdaje na výstavbu/rekonstrukci čističky odpadních vod, solární panely a další zdroje energie pro provoz školy či školského zařízení, Nezpůsobilé výdaje (1/2)

výdaje na zateplování a rekonstrukce fasád stávajících budov škol a školních zařízení (zateplovací systémy jsou způsobilé pouze v rámci novostaveb a v části přístavby či nástavby budovy), výdaje na výměnu oken stávajících budov škol a školských zařízení (nová okna lze pořídit pouze pro odborné učebny s vazbou na klíčové kompetence a nové kmenové třídy dotčené projektem), výdaje na rekonstrukci střechy stávajících budov škol a školských zařízení, pokud nástavbou nedošlo k rozšíření odborných učeben s vazbou na klíčové kompetence či vzniku nových kmenových učeben, výdaje na výstavbu/rekonstrukci venkovních učeben, trenažér pro výuku řízení vozidla, náklady na vedlejší podporované aktivity, které budou přesahovat 15 % z celkových způsobilých výdajů projektu, další výdaje na konektivitu (upřesněno v Pravidlech), znalecké posudky, cla, manka, provize, nájemné, platy, pokuty… Nezpůsobilé výdaje (2/2)

1.Plná moc 2.Dokumentace k zadávacím a výběrovým řízením Žadatel dokládá dokumentaci k ukončeným zadávacím a výběrovým řízením, která provedl před podáním žádosti o podporu. 3. Doklad o právní subjektivitě Doklady k právní subjektivitě nedokládají: kraje a jimi zřizované organizace; obce a jimi zřizované organizace; OSS a jejich příspěvkové organizace. Ostatní oprávnění žadatelé doloží doklady o právní subjektivitě dle typu žadatele viz kapitola 2.4 Specifických pravidel. 4. Výpis z rejstříku trestů Dokládají všichni statutární zástupci žadatele s výjimkou obcí, krajů a jimi zřizovaných organizací, OSS a PO OSS. Výpis nesmí být v době podání ždádosti starší 3 měsíců. 5. Studie proveditelnosti Osnova studie proveditelnosti je přílohou č. 4 Specifických pravidel základní dokument pro hodnocení projektu a určení potřebnosti pokud je v projektu více škol, je nutné popsat záměry každé školy zvlášť, je nutné popisovat i jednotlivé učebny Nutnost dodržet předepsanou osnovu Povinné přílohy žádosti (1/4)

6.Doklad o prokázání právních vztahů k majetku, který je předmětem projektu Výpis z katastru nemovitostí, týkajících se projektu (stáří výpisu max. 3 měsíce před datem podání žádosti o podporu). Nájemní smlouvu, smlouvu o výpůjčce, smlouvu o smlouvě budoucí či jiný právní úkon nebo právní akt opravňující žadatele k užívání nemovitosti, která bude předmětem projektu (pokud žadatel není zapsán v katastru nemovitostí jako vlastník nebo subjekt s právem hospodaření). V případě doložení smlouvy o smlouvě budoucí musí žadatel nejpozději do vydání Rozhodnutí/Stanovení výdajů doložit výpis z katastru nemovitostí, kde je zapsán jako vlastník nebo subjekt s právem hospodařit (tato skutečnost je řešena procesem Žádosti o změnu projektu – viz kapitola 16 Obecných pravidel). Upozornění Povede-li projekt k technickému zhodnocení pronajatého majetku, je nutné, aby možnost provádět technické zhodnocení na cizím majetku byla uvedena v nájemní smlouvě či ve smlouvě o výpůjčce majetku minimálně po celou dobu udržitelnosti projektu. Majetek lze pronajmout pouze od subjektů, které spadají do oprávněných žadatelů, nebo od fyzických či právnických osob, které mají oprávnění k činnosti související s daným oborem vzdělání a uzavřely se školou smlouvu o obsahu a rozsahu praktického vyučování a podmínkách jeho konání. Tuto smlouvu je nutné také doložit. Povinné přílohy žádosti (2/4)

7.Územní rozhodnutí s nabytím právní moci nebo územní souhlas nebo účinná veřejnoprávní smlouva nahrazující územní řízení 8.Žádost o stavební povolení nebo ohlášení, případně stavební povolení s nabytím právní moci nebo souhlas s provedením ohlášeného stavebního záměru nebo účinná veřejnoprávní smlouva nahrazující stavební povolení Pravomocné stavební povolení nebo souhlas s provedením ohlášeného stavebního záměru nebo účinná veřejnoprávní smlouva nahrazující stavební povolení nebo žádost o stavební povolení (potvrzená stavebním úřadem), nebo ohlášení potvrzené stavebním úřadem. V případě sloučeného územního a stavebního řízení bude doloženo toto Rozhodnutí s nabytím právní moci, nebo žádost o jeho vydání (potvrzená stavebním úřadem). Upozornění Stavební povolení s nabytím právní moci či Rozhodnutí o sloučeném územním a stavebním řízení s nabytím právní moci musí být doloženo nejpozději do dne vydání Rozhodnutí/Stanovení výdajů, a to formou Žádosti o změnu projektu. 9.Projektová dokumentace Projektová dokumentace v podrobnosti pro vydání stavebního povolení, příp. ohlášení stavby. PD zpracována dle zákona č.183/2006 Sb. Povinné přílohy žádosti (3/4)

10.Položkový rozpočet stavby Naskenovaný položkový rozpočet stavby podepsaný autorizovaným projektantem členěný podle jednotného ceníku stavebních prací v cenové úrovni ne starší než k r ve formě oceněného soupisu prací. Dále položkový rozpočet stavby doložen v elektronickém formátu *XML (otevřený elektronický formát, který umožňuje transfery dat a jejich zpracování různými softwarovými programy) a musí splňovat požadavky Vyhlášky č. 230/2012 Sb. U položek charakteru soubor, komplet nebo vlastních položek musí být uvedena jejich specifikace a způsob jejich ocenění (výstupem je dokument opatřený podpisem autorizovaného projektanta). V případě, že proběhlo zadávací řízení na zhotovitele stavby, předkládá žadatel také vysoutěžený a naceněný rozpočet vybraného uchazeče v elektronické podobě *.XML. nebo *.xls. 11. Průzkum trhu Žadatel předloží doklady, prokazující provedení průzkumu trhu k hlavním aktivitám projektu na pořizované zařízení a vybavení (vč. kompenzačních pomůcek), ze kterých vycházel při stanovení ceny, a ve studii proveditelnosti popíše mechanismus odvození ceny uvedené v rozpočtu žádosti o podporu. Netýká se položek, pro které je možné ocenění provést pomocí ceníku stavebních prací. Bylo-li zahájeno výběrové/zadávací řízení, žadatel popíše způsob stanovení předpokládané ceny. 12.Seznam objednávek – přímých nákupů Seznam objednávek - přímých nákupů od do Kč bez DPH provedených před žádostí o podporu. Formulář je přílohou č. 10 Obecných pravidel. Povinné přílohy žádosti (3/4)

13. Výpis z Rejstříku škol a školských zařízení Doloží žadatel, za všechny školy a školská zařízení dotčená projektem. Výpis nesmí být v době podání žádosti o podporu starší 3 měsíců. 14. Výpočet čistých jiných peněžních příjmů V případě, že žadatel předpokládá jiné peněžní příjmy (viz kapitola 2.9 SP) 15. Memorandum či smlouva o spolupráci škol; 16. Smlouva o spolupráci mezi vzdělávacím zařízením a zaměstnavatelem, nebo akademickým pracovištěm Vazba na věcné hodnocení a spolupráci škol (ZŠ/SŠ/VOŠ; spolupráci žadatel popisuje také ve studii proveditelnosti. Dokládá se pouze v případě, že žadatel ve Studii proveditelnosti uvádí spolupráci s některou z těchto organizaci/institucí. V případě spolupráce se školami, to mohou být ZŠ, SŠ, VOŠ. Smlouvy či memoranda musí být platná po celou dobu udržitelnosti projektu. Z dokumentu musí být patrná náplň/obsah spolupráce, její rozsah a vztah k aktivitám podporovaným v projektu (konkrétní využití řešených prostor). Povinné přílohy žádosti (4/4)

– Kapacita podporovaných zařízení péče o děti nebo vzdělávacích zařízení Povinný indikátor pro všechny projekty. Žadatel uvede cílovou hodnotu projektu, kterou se zavazuje naplnit. Výchozí hodnota: 0 Cílová hodnota: plánovaná maximální okamžitá kapacita projektem podpořených učeben Dosažená hodnota: dosažená maximální okamžitá kapacita projektem podpořených učeben; Hodnota je naplňována k datu ukončení realizace projektu. Tolerance: +/- 10 % Indikátory výstupu (1/2)

– Počet podpořených vzdělávacích zařízení Povinný indikátor pro všechny projekty. Žadatel uvede cílovou hodnotu projektu, kterou se zavazuje naplnit. Výchozí hodnota: 0 Cílová hodnota: plánovaný počet projektem podpořených zařízení Dosažená hodnota: skutečný počet projektem podpořených zařízení; Hodnota je naplňována k datu ukončení realizace projektu. Tolerance: žádná Indikátory výstupu (2/2)

5 let od provedení poslední platby příjemci ze strany ŘO IROP V době udržitelnosti projektu musí veškerý pořízený investiční majetek sloužit pouze k účelu poskytování stejných služeb a provádění aktivit projektu pro stejné klienty cílové skupiny, ke kterým se příjemce zavázal v žádosti o podporu. V době udržitelnosti bude prováděna kontrola prostřednictvím Zpráv o udržitelnosti projektu, ex-post analýzy rizik a ex-post kontroly. Po dobu udržitelnosti je příjemce povinen prokázat fungování služeb v druhu a kapacitě, kterou určil v žádosti o podporu. V době udržitelnosti musí být dodržovány cílové hodnoty indikátorů stanovené v Rozhodnutí/Stanovení výdajů. V ZoR projektu a ZoU projektu příjemce uvádí informace požadované v kapitole 5 Specifických pravidel. Udržitelnost

Projekt je v souladu s Dlouhodobým záměrem vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR na období Žadatel, ve Studii proveditelnosti (kapitole 5), popíše vazbu předkládaného projektu na konkrétní (relevantní) záměry/kapitoly uvedené v Dlouhodobém záměru a jak je daná problematika v projektu řešena. Projekt je v souladu s Akčním plánem vzdělávání. Žadatel, ve Studii proveditelnosti (kapitole 5), popíše vazbu předkládaného projektu na Krajské akční plán (KAP) – zda je projektový záměr uveden v Seznamu projektových záměrů pro investiční intervence v SC 2.4 v IROP. Informace uvedené ve Studii proveditelnosti budou křížově kontrolovány vůči údajům na Specifická kritéria přijatelnosti

Projekt je zaměřen alespoň na jednu z klíčových kompetencí: komunikace v cizích jazycích, technických a řemeslných oborů, přírodních věd, práce s digitálními technologiemi, případně nerelevantní, pokud bude v rámci projektu řešena pouze bezbariérovost, nebo bude v rámci SVL docházet k rozšíření kapacity školy. Podrobný popis vazby projektu na klíčové kompetence bude uveden ve Studii proveditelnosti (kapitola 5). Kompetence musí být současně vyznačeny v Seznamu projektových záměrů pro investiční intervence v SC 2.4 v IROP (KAP). Žádost o podporu může obsahovat i více kombinaci výše uvedených aktivit a dále také konektivitu a sociální inkluzi (kompenzační pomůcky; stavební úpravy a vybavení poradenských pracovišť). Projekt splňuje minimální požadavky pro konektivitu školy a připojení k internetu. V případě, projekt nebude řešit konektivitu, bude toto kritérium nerelevantní. Min. požadavky pro konektivitu škol jsou uvedeny v příloze č. 11 Specifických pravidel výzvy. Specifická kritéria přijatelnosti

Projekt zajistí fyzickou dostupnost a bezbariérovost vzdělávacích zařízení. Základním požadavkem je umožnění pohybu osob na vozíku. Nerelevantní: pokud jsou dotčené a případně navazující prostory již bezbariérové, pokud se na obor vztahuje výjimka zdravotní způsobilosti uvedená v nařízení vlády č. 211/2010 Sb. o soustavě oborů vzdělávání v základním, středním a vyšším odborném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů (platná aktualizace nařízením č. 367/2012 Sb.). Žadatel toto popisuje/odůvodňuje ve studii proveditelnosti. Upozorňujeme, že pokud daný obor nespadá pod výjimku zdravotní způsobilosti, zajištění bezbariérovosti je výzvou vyžadováno a nebude akceptováno zdůvodnění, že v současné době není bezbariérové řešení nutné a vyskytne-li se jeho potřeba v budoucnu, bude školou zajištěno. Kritéria pro příjem do zařízení nejsou diskriminační pro žádnou skupinu uchazečů. Žadatel popíše kritéria pro příjem žáků/studentů do zařízení v kapitole 5 ve Studii proveditelnosti. V případě, že pro daný obor platí podmínky zdravotní způsobilosti (definované nařízením vlády č. 211/2010 Sb., ve znění pozdějších předpisů, žadatel tuto skutečnost popíše ve Studii proveditelnosti. Specifická kritéria přijatelnosti

Projekt nepodporuje opatření, která vedou k diskriminaci a segregaci marginalizovaných skupin, jako jsou romské děti a žáci a další děti a žáci s potřebou podpůrných opatření (děti a žáci se zdravotním znevýhodněním a se sociálním znevýhodněním). Žadatel v kapitole 5 Studie proveditelnosti uvede odpovědi na následující otázky: zda není budováno zařízení samostatně zřízené pro žáky/studenty se zdravotním postižením, zda není budováno zařízení vzdělávající podle ŠVP upraveného podle potřeb podpůrných opatření pro více než 40 % žáků/studentů, zda nejsou budovány třídy, oddělení nebo studijní skupiny zřízené pro žáky se zdravotním postižením v běžném zařízení. V případě, že pro daný obor platí podmínky zdravotní způsobilosti (definované nařízením vlády č. 211/2010 Sb., ve znění pozdějších předpisů, žadatel tuto skutečnost popíše ve Studii proveditelnosti. Projekt není zaměřen na výstavbu nové školy. Posouzení daného kritéria je navázáno na podmínku zápisu SŠ/VOŠ/víceletého gymnázia v Rejstříku škol a školských zařízení, nejpozději k datum vyhlášení výzvy (k ). Výstavba nového objektu školského zařízení je možná, avšak SŠ/VOŠ/víceleté gymnázium musí být nejpozději k v Rejstříku zaspána. Specifická kritéria přijatelnosti

Projekt zajistí administrativní, finanční a provozní kapacitu k realizaci a udržitelnosti projektu. Posouzení na základě údajů uvedených ve Studii proveditelnosti a CBA (je-li vyplňováno). Výdaje na stavbu a vybavení v rozpočtu projektu odpovídají tržním cenám Zda bylo ocenění stavebních prací provedeno v souladu s cenovou soustavou uvedenou v položkovém rozpočtu stavby. Zda odpovídají předpokládané hodnoty výběrových/zadávacích řízení na pořízení staveb (u hlavních i vedlejších aktivit) ocenění podle položkového rozpočtu stavby. Zda se výsledky provedených průzkumů trhu nebo stanovení předpokládané hodnoty zakázky opírají o konkrétní údaje/dokumenty. Zda odpovídají ceny položek rozpočtu projektu mechanismu odvození cen z průzkumu trhu. Zda souvisí položky uvedené v rozpočtu projektu s aktivitami projektu a s naplněním cílů projektu. Specifická kritéria přijatelnosti

Cílové hodnoty monitorovacích indikátorů odpovídají cílům projektu. Indikátory projektu odpovídají aktivitám projektu. Hodnota a způsob jejího výpočtu je v souladu s přílohou č. 3 Specifických pravidel – Metodické listy indikátoru. Hodnoty indikátorů jsou nastaveny adekvátně. Projekt s vazbou na schválenou strategii Koordinovaného přístupu k sociálně vyloučeným lokalitám je v souladu s cíli této strategie. Relevantní pouze pro výzvu č. 33 a pro lokality, které mají zpracovanou strategii Koordinovaného přístupu (viz příloha č. 2 Specifických pravidel). Žadatel popíše ve Studii proveditelnosti. Nerelevantní, pokud taková strategie není schválena. Specifická kritéria přijatelnosti

Minimálně 85 % způsobilých výdajů projektu je zaměřeno na hlavní aktivity projektu. Způsobilé výdaje na hlavní aktivity rozpočtu musí být minimálně ve výši 85 % celkových způsobilých výdajů projektu. Kontrolováno zejména v samotné žádosti o podporu na záložce „roční rozpočet“ a případně v návaznosti na rekapitulaci položkového rozpočtu. V případě projektů s již ukončeným výběrovým řízením v době hodnocení bude kontrola prováděna dle položkového rozpočtu. V hodnocení CBA/finanční analýze projekt dosáhne minimálně hodnoty ukazatelů, stanovené ve výzvě. Je sledována čistá současná hodnota v rámci Návratnosti investice pro finanční analýzu (ukazatel FNPV_FA) – kritérium je splněno, pokud je finanční čistá současná hodnota nižší než 0. Údaje jsou dostupné z CBA, která je součástí MS Nerelevantní pro projekty, které nemají povinnost eCBA vyplňovat. Specifická kritéria přijatelnosti

Při vyplňování CBA je žadateli doporučeno prostudovat si přílohu č. 17 Obecných pravidel a také kapitolu 2.13 Specifických pravidel, která upřesňuje postup při vyplňování CBA. V modulu CBA je vyplňována pouze jedna CBA, tzv. standardní CBA (na úvodní stránce bude u checkboxu „veřejná podpora“ uveden křížek). Projekty s celkovými způsobilými výdaji do 5 mil. Kč: CBA se nevyplňuje, kritérium v přijatelnosti „v hodnocení CBA projekt dosáhne minimálně hodnoty ukazatelů, stanovených ve výzvě“ je nerelevantní. CBA

Projekty s celkovými způsobilými výdaji 5 mil. Kč a více: žadatel vyplní podrobnější údaje o provozním cash flow v kapitole 12 ve Studii proveditelnosti a dále CBA v ISKP14+, je vyplňována tzv. finanční analýza (ekonomická analýza se nevyplňuje), referenční období 10 let, checkbox příjmy dle čl. 61 – zaškrtnout na úvodní stránce CBA jen pokud projekt generuje tzv. čisté příjmy dle čl. 61, žadatel si může vybrat, zda bude vyplňovat údaje za nulovou a investiční variantu, nebo rovnou rozdílovou variantu, vlastní výpočet zůstatkové hodnoty – zaškrtnout „NE“, konsolidace, jiné peněžní příjmy – uvádět hodnotu čistých jiných peněžních příjmů, investiční náklady – v pojetí CBA jde o celkové investiční a neinvestiční náklady, způsobilé i nezpůsobilé, vyplňované v letech, kdy jsou vynakládány, provozní příjmy a náklady – týkají se výstupů projektu, nikoliv jiné infrastruktury, financování provozní ztráty – zpravidla zahrnují provozní dotace zřizovatele či jiné provozní dotace, zůstatková hodnota – pokud je doba životnosti delší jak referenční období; CBA obsahuje přednastavený způsob určení zůstatkové hodnoty (hodnota peněžních toků ve zbývajících letech životnosti po skončení referenčního období, přičemž v peněžních tocích je zahrnut i případný prodej majetku po skončení doby životnosti). CBA

Věcné hodnocení

Minimální bodová hranice: projekty 32. výzva: 25 bodů z celkového počtu 41 bodů, projekty 33. výzva: 30 bodů z celkového počtu 46 bodů.

Centrum pro regionální rozvoj České republiky, U Nákladového nádraží 3144/4, Praha 3, tel.: Děkuji za pozornost. Ing. Markéta Kupcová - Specialista pro absorpční kapacitu tel.: : ,