Systém zvyšování kvality výuky anglického jazyka Projekt z OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Systém zvyšování kvality výuky anglického jazyka Doba realizace projektu říjen 2009 – červen 2012 Web projektu Realizační tým projektu Mgr. Tereza Brožová - manažer projektu PaedDr. Jaroslava Dudková - odborný garant Lisa Powley - lektorka, rodilá mluvčí PaedDr. Zuzana Sehnalová - metodik Aj Mgr. Jan Voňavka - správce webu Eva Brožová - účetní
Systém zvyšování kvality výuky anglického jazyka Cíle projektu Podpořit zvýšení kvality výuky anglického jazyka na základních a středních školách v Turnově formou zavádění moderních vyučovacích metod, nácviku klíčových kompetencí a nových výukových činností. Naučit se aktivně a samostatně mluvit - důraz kladen na komunikativní způsob učení Zvýšení motivace žáků k výuce anglického jazyka
Systém zvyšování kvality výuky anglického jazyka Počet podpořených osob Současný počet podpořených osob (III.2010) počet žáků ZŠ 215/měsíčně počet žáků SŠ 125/měsíčně semináře pro pedagogy 19
Systém zvyšování kvality výuky anglického jazyka Partnerské základní školy ZŠ Skálova ZŠ 28. října ZŠ Žižkova
Systém zvyšování kvality výuky anglického jazyka Partnerské střední školy Gymnázium Turnov Střední uměleckoprůmyslová škola
Systém zvyšování kvality výuky anglického jazyka Partnerské střední školy Střední zdravotnická škola Obchodní akademie, Hotelová škola a Střední odborná škola
Systém zvyšování kvality výuky anglického jazyka Realizované klíčové aktivity Lisa Powley Základní školy 3 VH týdně Každý měsíc 1 téma → systém ucelených bloků Příklad témat: Duben/April - Animals – Pets Střední školy 2 VH týdně Mediální opora → práce s autentickými materiály z anglických a amerických médií Příklad témat: Survivors, Weather and Climate
Systém zvyšování kvality výuky anglického jazyka aktuality, tematické odkazy, metodické materiály, fotogalerie otevřená sekceotevřená sekce - přístupná všem (veřejnost, studenti) uzavřená sekceuzavřená sekce - přístupná pouze autorizovaným uživatelům (realizační tým VCT a učitelé angličtiny partnerských škol, kteří mají možnost využívat materiály pro svoji výuku) metodické materiály dodává lektorka (Lisa Powley) a koordinátoři projektu Realizované klíčové aktivity
Systém zvyšování kvality výuky anglického jazyka Realizované klíčové aktivity probíhají průběžně: 2x do konce roku 2009 duben 2010 Program: Informace k projektu, hodnocení jeho průběhu Upřesnění rozvrhů Náplň práce koordinátorů – zajištění podmínek působení lektorky na škole – metodická pomoc, konzultace, učebna, interaktivní tabule apod. Praktická pomoc ze strany metodika – PaedDr. Zuzana Sehnalová Informace o plánovaných workshopech a seminářích Diskuse, zkušenosti ze škol a aktuální postřehy z výuky
Systém zvyšování kvality výuky anglického jazyka Realizované klíčové aktivity Využití interaktivní tabule - 6h.Využití interaktivní tabule - 6h. termín: 17. a 24. 2, naučit se používat interaktivní tabuli v praxi; možnosti interaktivní tabule, její funkce, vlastnosti a výhody jejího použití v hodinách AJ praktický trénink, vlastní tvorba přípravy Power point – prezentace – 8h.Power point – prezentace – 8h. E-learningový systém – 20h.E-learningový systém – 20h. Zvukové nahrávky – 6h.Zvukové nahrávky – 6h.
Systém zvyšování kvality výuky anglického jazyka Realizované klíčové aktivity Celkem již proběhly 3 workshopy – , 1. a Anglický jazyk prakticky Dotazy učitelů k výuce - gramatické problémy, lexikologické a morfologické problémy Možnost zapojení multimediálních zdrojů ve výuce Další zdroje výuky – knihy, časopisy apod. Vyučování ve Velké Británii a v České republice Rozdíly ve výuce Problematika kázně dětí Uniformy – ano X ne Volná debata na toto téma Vánoce a jak je pojmout v hodinách AJ Porovnání vánočních tradic ve Velké Británii a v České republice Netradiční způsoby výuky – pexeso, bingo, výroba vánočních crackerů = motivace dětí do výuky Vánoční slovní zásoba
Systém zvyšování kvality výuky anglického jazyka Plánované klíčové aktivity e-learnigový kurz pro žáky přípravná fáze uvedení do praxe ve školním roce 2010/11 podpořit kontinuitu ve výuce anglického jazyka pro lepší přechod žáků ze ZŠ na SŠ automaticky vyhodnocované testy, cvičení, domácí úkoly, poslechová cvičení aj. Setkání koordinátorů – červen 2010 Workshopy učitelů AJ s rodilou mluvčí – duben 2010 Seminář pro učitele AJ „Tvorba studijních multimediálních opor“ – powerpoint prezentace – podzim 2010
Systém zvyšování kvality výuky anglického jazyka Doplňková aktivita k projektu English summer camp letní „příměstský“ tábor plný angličtiny pro děti přítomnost dvou rodilých mluvčích a české lektorky AJ termín: ; denně hodin Rovensko pod Troskami 2 věkové skupiny a let Hry a praktické činnosti → forma volné konverzace Poutavá témata → Robin Hood, Harry Potter, Piráti z Karibiku a další
Systém zvyšování kvality výuky anglického jazyka Publicita Webové stránky projektu Nástěnky na partnerských školách a v prostorách VCT – loga, informace o projektu, aktuality Hlasy a ohlasy Turnovska Turnovsko v akci RISA – portál OPVK; globální granty Libereckého kraje
Systém zvyšování kvality výuky anglického jazyka První zkušenosti Zpětná vazba – potřeba častější komunikace koordinátora s lektorkou Využití metodických materiálů při práci s interaktivní tabulí pro všechny učitele AJ Lepší využití nabídky workshopů Rozvrhy hodin na partnerských školách – problematika sladění hodin, nedostatek času na přesun lektorky mezi školami, chybí prostor na náslechy a konzultace koordinátora s lektorkou
Systém zvyšování kvality výuky anglického jazyka Stanovené cíle Zvýšit účast na workshopech a seminářích → zajistit větší informovanost všech učitelů AJ, širší nabídka Přizpůsobit výuku potřebám jednotlivých škol (př. Nová maturita) → vycházet z náslechů (záznamové listy), rozbor hodiny – koordinátor, metodik s lektorkou Aktivnější komunikace koordinátora s lektorkou a manažerem projektu Rozvrh hodin pro školní rok 2010/2011 na ZŠ v rámci inovace ŠVP: 3 VH týdně - zahrnuty do běžného rozvrhu hodin 8. a 9. tříd na SŠ 2 VH týdně – zahrnuty do výuky formou povinně volitelných seminářů a konverzací koordinátoři – 1 VH náslech + konzultace s lektorkou lektorka - dostatek času na přesuny mezi jednotlivými školami podmínka existence – prostor pro lektorku
Systém zvyšování kvality výuky anglického jazyka