Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě8 - 3 Datum ověření ve výuce:15. 11. 2010 Téma: Výživa půdy - kompost Tématický okruh: Půda Vzdělávací obor: Pěstitelství.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kompostování Vyrobila g2.
Advertisements

Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Zpracování půdy na zahradě
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Ošetřování během vegetace
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Hnojiva anorganická Kód VM:
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Hnojiva organická Kód VM:
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Minerální výživa VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.08/Li
VY_32_INOVACE_33_ Prvouka 3.ročník Rostliny 2.
Půda Svět práce, 6. ročník VY_32_INOVACE_322, 17. sada, SP ANOTACE
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_481_Př7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník:
01.5 Produkce hnoje, močůvky, výroba kompostu Ing. Magda Pavezová
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
K čemu jsou soli užitečné – hnojiva, keramika, pesticidy, prací prostředky Chemie 9. ročník Základní škola Benešov, Jiráskova 888 Ing. Jitka Moosová.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě9 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Otáčivé účinky síly Tématický okruh: Účinky síly Vzdělávací obor:
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F7 - 7 Datum ověření ve výuce: Téma: Vzájemné silové působení Tématický okruh: Síla Vzdělávací obor: Fyzika.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě8 - 7 Datum ověření ve výuce: Téma: Polní plodiny – charakteristika, dělení Tématický okruh: Polní plodiny.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:VkO9 - 6 Datum ověření ve výuce: Téma: Peněžní ústavy Tématický okruh: Hospodářství a stát Vzdělávací obor:
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě Datum ověření ve výuce: Téma: Bonsaje - charakteristika Tématický okruh: Okrasné sadovnictví Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě7 - 3 Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě9 - 4 Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
Hnojiva aneb přikrmování rostlin. Rozdělení hnojiv a) podle skupenství pevná hnojiva kapalná hnojiva b) podle působení na rostliny přímá hnojiva – obsahují.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě Datum ověření ve výuce: Téma: Muškáty - charakteristika Tématický okruh: Okrasné sadovnictví Vzdělávací.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:VkO6 - 2 Datum ověření ve výuce: Téma: Cyklus přírody - kalendář Tématický okruh: Člověk v rytmu času Vzdělávací.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F6 - 8 Datum ověření ve výuce: Téma: Elektrování při vzájemném dotyku Tématický okruh: Elektrické vlastnosti.
Kvalitní potraviny - kvalitní život CZ.1.07/1.1.00/
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:VkO Datum ověření ve výuce: Téma: Evropská unie Tématický okruh: Nadnárodní společenství Vzdělávací.
Předmět:chemie Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva týkajícího se průmyslových hnojiv a.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě Datum ověření ve výuce: Téma: Příprava pozemků – mechanizace v zemědělství Tématický okruh: Jarní.
Kompostování Vyrobila g2.
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_147_ Půda
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_13_Půda
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
Autor: Mgr. Iveta Váňová
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Transkript prezentace:

Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě8 - 3 Datum ověření ve výuce: Téma: Výživa půdy - kompost Tématický okruh: Půda Vzdělávací obor: Pěstitelství Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce Ročník: osmý Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

ANOTACE Digitální výukový materiál VÝŽIVA PŮDY slouží k výkladu učiva. Výklad je doplněn o internetové obrázky. Do textu je vložena samostaná práce pro žáky. Výukový materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Práce je určena na interaktivní tabuli SMART Notebook.

Výživa půdy KOMPOST Zpracovala: Mgr. Jitka Hříbková, ZŠ Dyjákovice

Vyluštěte tajenku 1.ČÁST NEOBDĚLANÉHO POLE LEŽÍCÍ LADEM 2.OBSAH RŮZNĚ VELKÝCH ČÁSTIC V PŮDĚ URČUJE 3.ORGANICKÝ PROSTŘEDEK ZE ZKLEPŠENÍ PŮDY 4.STÁLÝ VODNÍ REŽIM PŮDY 5.DŮLEŽITÁ CHEMICKÁ VLASTNOST PŮDY 6.NA ROZKLADU SE PODÍLEJÍ PŮDNÍ 7.ORGANICKÁ PŮDNÍ HMOTA 8.PŮDA, KTEROU NENÍ TŘEBA VÁPNIT

Výživa rostlin Rostliny potřebují živiny Rostliny potřebují živiny Při pěstování ubývá DUSÍK, FOSFOR, DRASLÍK, VÁPNÍK Při pěstování ubývá DUSÍK, FOSFOR, DRASLÍK, VÁPNÍK Při úbytku živin dodáváme do půdy živiny HNOJENÍM Při úbytku živin dodáváme do půdy živiny HNOJENÍM

PRŮMYSLOVÁORGANICKÁ Kompost Zelené hnojení Hnůj Dusíkatá VápenatáFosforečná Draselná Kombinovaná HNOJIVA

KOMPOST 1.Zakládáme na zastíněném místě v koutě zahrady 2.Má tvar lichoběžníku 3.Kompostujeme rostlinný materiál – opadané listí, zbytky vypěstovaných rostlin, plevele bez semen a kořenů, posekaná tráva apod. 4.Prosypat průmyslovým hnojivem, mletým vápencem, rašelinou 5.Při zakládání kompostu je možné využít i travní drn zbavený plevel 6.Přehazujeme 2 – 4krát za rok 7.Za sucha poléváme vodou 8.Dobře vyzrálý kompost má tmavou barvu a drobtovitou strukturu 9.Je zralý po 2 – 3 letech

ZDROJE Dytrtová, R., Praktické činnosti, Pěstitelství pro r. ZŠ, Fortuna, _Chvojkov%E1%20Milada%20(tisk)/kompost1.jpg 34_Chvojkov%E1%20Milada%20(tisk)/kompost1.jpg i_prvky/slozeni_rostlin.jpg i_prvky/slozeni_rostlin.jpg o%C5%99ez.jpg o%C5%99ez.jpg