Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Sabina Vaňková.  Duševní hygiena - obor zabývající se rozvojem a podporou duševního zdraví  psychohygiena je zaměřena na vytváření optimálních podmínek.
VÝPOČET ČISTÉ MZDY VY_32_INOVACE_12_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-09 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_46_Člověk a společnost.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Základy duševní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Správný režim dne v běžném životě
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
ARTETERAPIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_18_20_špatný spánek.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Markéta Dornicová
Základy automatického řízení 1
Regenerační přípravky I.
Inf Počítač a lidé s handicapem
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Výchova ke zdraví – důsledky závislostí
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Snídaně – oběd - večeře ZdravÍ, bezpečí.
Utváření osobnosti v náročných životních situacích Stres
VY_32_INOVACE_18_12_Zdravý životní styl
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_20_20_zdravý životní styl.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Hrubá a čistá mzda, pojištění, daně 1 – Hrubá a čistá mzda
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Alkohol
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
VY_32_INOVACE_10_2_7 Ing. Jan Voříšek
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_Člověk a jeho zdraví TÉMA:
VY_32_ INOVACE_ 20_ PŘÍRODOVĚDA 5
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Ingvortová Číslo
Návykové látky Alkohol
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Zákoník práce 2 – Vznik a zánik pracovního poměru
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková organizace Duševní hygiena Autor: Mgr. Jana Votavová VY_32_INOVACE_4_2_4

Duševní hygiena VY_32_INOVACE_4_2 _4 Mgr. Jana Votavová

Únava Varovný signál těla Vyčerpání zdrojů energie Chemické změny v tkáních Projevy  zhoršené vnímání,  snížená pozornost,  změny nálady aj. Obr.1

Boj proti únavě – skupinová práce Vypracujte pravidla boje proti únavě Např. Spánek Aktivní odpočinek Střídání činností během dne Vyvarování se stresu

Spánek Potřeba spánku je různá  malé děti 10 – 12 hodin  13 – 15 let - 9 hodin  dospělí 7- 9 hodin Spánek nám zabere přibližně třetinu života. Rušení nebo neumožnění spánku vede k psychickým potížím. Obr.2

Kvalita spánku Kvalitnímu spánku napomáhá  Pravidelný pohyb přes den  Rozumné stravovací návyky  Pravidelný režim celý týden  Nepít večer čaj, kávu, alkohol  Spát ve vyvětrané místnosti  Hodinu před spaním nekonat náročné aktivity

Aktivní odpočinek Věnovat se ve volném čase činnosti, která nám poskytuje zábavu, uvolnění Střídat fyzickou a duševní práci Např. sport, pobyt v přírodě, práce na zahradě, tanec apod.  Uveďte další příklady aktivního odpočinku  Znáte, nebo navštěvujete nějaké volnočasové organizace?

anketa Jaké máte koníčky? Kolik hodin denně věnujete PC a TV? Kolik času trávíte venku?  ve všední den  o víkendu

Stres Vystavení organismu mimořádným podmínkám – stresorům Reakce na stres  Vyplavení stresových hormonů – adrenalin, - příprava na boj nebo útěk  Deprese, úzkost při dlouhodobém stresu – infarkt myokardu, žaludeční vřed, cukrovka, astma

stresory fyzikální faktory: prudké světlo, nadměrný hluk, teplota psychické faktory: zodpovědnost, práce nebo škola, nesplněná očekávání, sociální faktory: osobní vztahy (konflikt, nevěra, zklamání, týrání), životní styl (přejídání, nezdravé složení stravy, kouření, nadměrné pití alkoholu, nedostatek spánku) traumatické faktory: události (narození dítěte, úmrtí, únos, znásilnění, válka, setkání, sňatek, rozvod, stěhování, chronické onemocnění, ztráta zaměstnání, ztráta životní role)

Nevhodné způsoby boje s únavou a stresem Užití stimulačních drog  drogy, které tlumí příznaky únavy  kokain, pervitin Nedostatek aktivního odpočinku – TV, PC Únik od problémů – alkohol, gambling

zdroje Obr. 1 - Piotr Wojtkowski: Únava. Publicdomainpictures.net [online] [cit ]. Dostupné z: jako public domain Obr. 2 - Alessandro Zangrilli: A child sleeping.jpg. Wikimedia commons [online] [cit ]. Dostupné z: jako public domain Spánek. Wikipedia [online] [cit ]. Dostupné z: Stres. Wikipedia [online] [cit ]. Dostupné z: Únava. Wikipedia [online] [cit ]. Dostupné z:

VY_32_INOVACE_4_2 _4 Téma sady: Výchova ke zdraví Vzdělávací obor:Biologie Autor:Jana Votavová Rok vytvoření materiálu: 2012 Název materiálu: duševní hygiena Jazyk:čeština Druh učebního materiálu:prezentace s aktivizací žáka Cílová skupina:žák Stupeň a typ vzdělávání:základní – 2. stupeň, nižší stupeň víceletá gymnázia Typická věková skupina: let Klíčová slova:duševní hygiena, spánek, aktivní odpočinek, únava Očekávaný výstup: žák vysvětlí co je to únava, jaké jsou její příčiny, ovládá způsoby boje s únavou, dokáže eliminovat zdroje únavy Anotace Prezentace je určená k výkladu problematiky duševní hygieny. Zpracovává příčiny únavy a možnosti jak s ní bojovat. Pokyny pro práci s materiálem Prezentace je zaměřena především na uvědomení si možných příčin únavy a seznámení žáků s možnostmi jak únavě předcházet. K tomuto je vhodné zaměřit se především na téma – aktivní odpočinek, aby žáci pochopili jeho význam a jaké mají možnosti trávení volného času. K přehledu je možno využít anketu o trávení volného času.