Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Terminál Hranečník Ostrava 2015.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS
Advertisements

Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS
Rekonstrukce severních mostů
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
BEZBARIÉROVÁ MHD V NOVÉM JIČÍNĚ Rozvoj dopravní obslužnosti regionu Zavedení nové moderní místní hromadné dopravy pro obyvatele města Nový Jičín, Kunín.
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS
Těžiště varianty přestavby železničního uzlu Brno
Marketingový výzkum v dopravě Autobusová linka Praha - Brno
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Optimalizace tramvajové dopravy s cílem redukce dopravních výkonů metodou preference nízkého počtu frekventovaných linek (Jeden z původních návrhů, nyní.
Integrovaný dopravní systém
Porovnání dopravní obslužnosti obcí v ČR a stanovení základních kritérií standardu dopravní obslužnosti obcí Úkol. č. 1F54E/044/110.
Charakteristické znaky MHD
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Vážení občané, Bydlíte v menší obci? Trápí Vás špatná dopravní obsluha a spojení s městy? Jste odkázáni na automobil či snad na taxi?
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
Integrace Neratovic a Mělníka. 1 Co se dozvíte? Obsah dnešní prezentace 1 Výhody integrované dopravy 2 Historie integrace Neratovicka na Ládví 3 Stav.
Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011
ROZVOJ VEŘEJNÉ DOPRAVY VE ZLÍNSKÉM KRAJI
STUDIE ROZVOJE DOPRAVY V AGLOMERACI CHOMUTOV-JIRKOV
Ú s t e c k ý k r a j Varnsdorf, Odbor dopravy a silničního hospodářství Dopravní obslužnost, oblast Šluknovsko Tisková konference k zahájení.
Interoperabilita IDS v rámci ČR.  Spuštěn k  Koordinátor: KORID LK, spol. s r.o.  Zapojení dopravci: ČD, a.s. (regionální doprava) ČSAD.
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Praha – Ostrava Mohou zde vlaky vydělávat? PETR GOČ.
STRATEGIE SPOLEČNOSTI A JEJÍ ZÁMĚRY V ROCE 2014
Integrovaná doprava Plzeňska (změny od 1.dubna 2012)
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji
Bezkontaktní čipová karta v Pražské integrované dopravě OPENCARD
Změny Tarifu PID od ROPID – Regionální organizátor Pražské integrované dopravy.
Lázně Bohdaneč Integrovaná doprava Plzeňska současný stav a možnosti rozvoje Ing. Zdeňka Kmochová.
Plánování a organizace veřejné dopravy
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Technologie dopravní obsluhy veřejnou hromadnou.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Dopravní obslužnost a dopravní infrastruktura Pardubického kraje.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
METROBUSY V PRAZE A OKOLÍ Projekt hierarchizace autobusové sítě Ing. Filip Drápal, ROPID.
CHAPS spol. s r.o. Bráfova Brno Tel.: Fax: Internet:
Dovolená a region, lázeňstvíJiří Šimon 4. března 2016.
Pilotní projekt Dopravní řešení mikroregionu MILEVSKO Realizace efektivní přepravy ve veřejné linkové autobusové dopravě.
Odbavování cestujících Českých drah v tarifech IDS Ing. Petr Vychodil.
Jindřichův Hradec pilotního projektu 6 měsíců po zahájení Integrovaného dopravního systému v Jihočeském kraji.
ODBAVOVACÍ SYSTÉM V MHD JIHLAVA Martin Zachariáš.
Projekt KORIS Luhačovice Ing. František Brachtl.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Provozní a technické prostředky silniční a.
Změny v tarifu Změny v tarifu od platné pro tarifní zónu 001 Plzeň v rámci IDP 1. Nákup zlevněného předplatného pro děti ve věku.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Integrovaná doprava v Libereckém kraji
IDS Moravskoslezského kraje ODIS
Neveklov v Pražské integrované dopravě
Územně analytické podklady IPR – vývoj obyvatel
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
plk.Ing. Vladimír Vlček, Ph.D.
Ministerstvo financí ČR červen 2011
Bukovany v Pražské integrované dopravě
Integrace Neratovic a Mělníka
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
Integrované dopravní systémy a plány udržitelné mobility
Lodní doprava jako součást MHD v ČR
Prezentace pro OS tramvají
Autobusy na zavolání v Libereckém kraji
Vlakem z Prahy na letiště
Transkript prezentace:

Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Terminál Hranečník Ostrava 2015

Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Cíle dopravního řešení pro Terminál Hranečník  Ukončení autobusových linek v přestupním bodě mimo centrum, odkud dopravu do centra a dalších částí města zajistí ekologická drážní doprava.  Zvýšení komfortu a zlepšení přestupních možností na Hranečníku.  Sjednocení tarifu MHD a PAD a zkvalitnění přestupů, aby cestující raději přestoupili a dovezli se blíže k cíli své cesty (bez pěšího docházení).  Tarifní zvýhodnění cestování pro část cestujících.

Ostrava 2011

Postup realizace: Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Základní princip terminálu = pohodlný přestup Popis organizace přestupu ve směru do centra Ostravy Popis organizace přestupu ve směru do centra Ostravy

Ostrava 2011

Postup realizace: Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Základní princip terminálu = pohodlný přestup Popis organizace přestupu ve směru z centra Ostravy Popis organizace přestupu ve směru z centra Ostravy

Ostrava 2011 SEVERNÍ UZEL = CESTA Z OSTRAVY

Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS  V terminálu budou ukončeny veškeré denní autobusové linky jezdící nyní mezi Hranečníkem a centrem města.  Příměstské autobusové linky na ÚAN, ArcelorMittal a do Poruby budou zachovány, rozšířen provoz na lince 445.  Bude rozšířen počet spojů linek 532 a 552 (Karviná / Orlová – Ostrava, ÚAN).  Bude zavedena nová expresní linka 442 mezi Havířovem a terminálem Hranečník.  Bude zavedena nová linka 440 mezi Havířovem-Šumbarkem a terminálem Hranečník  Veškeré linky budou zařazeny do ODIS. Autobusová doprava

Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS  Průměrný interval linek z Hranečníku v pracovní dny bude 5 min, večer a o víkendech 10 min.  Linka 4 bude provozována v současném rozsahu a zajistí přímé spojení s Mariánskými Horami a terminálem Svinov.  Linka 12 bude prodloužena všemi spoji do terminálu Hranečník a zajistí přímé spojení s Mariánskými Horami, Vítkovicemi a terminálem Dubina.  Linka 14 bude provozována v současném rozsahu. Tramvajová doprava

Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS  Průměrný interval linek z Hranečníku v době špičky bude 3 min, mimo špičku včetně víkendů 10 min.  Linka 101 bude vedena z Hranečníku na Hlavní nádraží, její provoz bude rozšířen na celodenní, zajistí spojení s oblastí Sokolské třídy a Přívozem.  Nová linka 107 v polookružní trase Hranečník – Most M. Sýkory – Sídliště Fifejdy – – Most M. Sýkory – Hranečník zajistí celodenně spojení s Českobratrskou ul. a nákupním centrem Futurum.  Nová linka 110 v době přepravní špičky v trase Hranečník – Nám. J. Gagarina – Nám. Republiky zajistí kapacitní posílení dopravy a spojení na Nám. J. Gagarina. Trolejbusová doprava

Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Příklady návazností - Karviná - pracovní dny - pracovní dny Přijede: Linka 531 s odjezdem z Karviné, aut. nádr. v 6:29 a příjezdem na Hranečník v 7:17. Navazují: 7:18 linka 12 > Vítkovice, Dubina 7:19 linka 101 > Most M. Sýkory, Hl. nádraží 7:21 linka 4 > Svinov, Martinov 7:22 linka 107 > Most M. Sýkory, Fifejdy 7:25 linka 110 > Nám. J. Gagarina, Most Pionýrů... ZPÁTEČNÍ CESTA JE OBDOBNÁ, INTERVALY MHD JSOU KRÁTKÉ.

Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Příklady návazností - Karviná - víkendy - víkendy Přijede: Linka 531 s odjezdem z Karviné, aut. nádr. v 8:48 a příjezdem na Hranečník v 9:35. Navazují: 9:38 linka 4 > Karolina, Svinov, Martinov 9:39 linka 107 > Most M. Sýkory, Fifejdy 9:48 linka 101 > Most M. Sýkory, Hl. nádraží 9:51 linka 12 > Karolina, Vítkovice, Dubina Navazuje: Linka :47 z Hranečníku s příjezdem do Karviné, aut. nádr. v 18:35. Přijedou: Linka 107 – Fifejdy, Most M. Sýkory > 17:32 Linka 12 – Dubina, Vítkovice, Karolina > 17:36 Linka 101 – Hl. nádraží, Most M. Sýkory > 17:40 Linka 4 – Martinov, Svinov, Karolina > 17:44 (přípoj také od Fifejd) ZPĚT:

Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Příklady návazností - Orlová - pracovní dny Přijede: Linka 551 s odjezdem z Orlové, aut. nádr. v 6:37 a příjezdem na Hranečník v 7:09. Navazují: 7:09 linka 101 > Most M. Sýkory, Hl. nádraží 7:11 linka 4 > Svinov, Martinov 7:12 linka 107 > Most M. Sýkory, Fifejdy 7:15 linka 110 > Nám. J. Gagarina, Most Pionýrů 7:18 linka 12 > Vítkovice, Dubina... ZPÁTEČNÍ CESTA JE OBDOBNÁ, INTERVALY MHD JSOU KRÁTKÉ.

Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Navazují: 9:18 linka 4 > Karolina, Svinov, Martinov 9:19 linka 107 > Most M. Sýkory, Fifejdy 9:28 linka 101 > Most M. Sýkory, Hl. nádraží 9:31 linka 12 > Karolina, Vítkovice, Dubina Přijedou: Linka 4 – Martinov, Svinov, Karolina > 17:04 Linka 107 – Fifejdy, Most M. Sýkory > 17:12 Linka 12 – Dubina, Vítkovice, Karolina > 17:16 Linka 101 – Hl. nádraží, Most M. Sýkory > 17:20 (přípoj také od Fifejd) ZPĚT: Příklady návazností - Orlová - víkendy - víkendy Přijede: Linka 551 s odjezdem z Orlové, aut. nádr. v 8:44 a příjezdem na Hranečník v 9:15. Navazuje: Linka :22 z Hranečníku s příjezdem do Orlové, aut. nádr. v 17:53.

Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Příklady návazností - Havířov - pracovní dny Přijede: Linka 442 s odjezdem z Havířova, aut. nádr. v 6:41 a příjezdem na Hranečník v 7:05. Navazují: 7:05 linka 110 > Nám. J. Gagarina, Most Pionýrů 7:08 linka 12 > Vítkovice, Dubina 7:09 linka 101 > Most M. Sýkory, Hl. nádraží 7:11 linka 4 > Svinov, Martinov 7:12 linka 107 > Most M. Sýkory, Fifejdy... ZPÁTEČNÍ CESTA JE OBDOBNÁ, INTERVALY MHD JSOU KRÁTKÉ.

Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Navazují: 9:38 linka 4 > Karolina, Svinov, Martinov 9:39 linka 107 > Most M. Sýkory, Fifejdy 9:48 linka 101 > Most M. Sýkory, Hl. nádraží 9:51 linka 12 > Karolina, Vítkovice, Dubina Přijedou: Linka 12 – Dubina, Vítkovice, Karolina > 17:36 Linka 101 – Hl. nádraží, Most M. Sýkory > 17:40 Linka 4 – Martinov, Svinov, Karolina > 17:44 Linka 107 – Fifejdy, Most M. Sýkory > 17:52 (přípoj také od Fifejd) ZPĚT: Příklady návazností - Havířov - víkendy - víkendy Přijede: Linka 441 s odjezdem z Havířova, aut. nádr. v 9:05 a příjezdem na Hranečník v 9:34. Navazuje: Linka :54 z Hranečníku s příjezdem do Havířova, aut. nádr. v 18:22.

Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Návaznosti na poslední večerní spoje Přijíždějí: Linka Hl. nádr., Most M. Sýkory > 22:39 Linka 4 - Martinov, Svinov, Karolina > 22:41 Linka 12 - Dubina, Vítkovice, Karolina > 22:55 Linka Hl. nádr., Most M. Sýkory > 22:57 Linka 4 - Martinov, Svinov, Karolina > 23:01 Linka 71 - centrum > 23:25 Linka 4 - Martinov, Svinov, Karolina > 23:54 Linka 71 - centrum > 0:25 Navazují: 22:50 linka 23 > Michálkovice, Rychvald 23:05 linka 531 > Karviná 23:08 linka 441 > Havířov 23:25 linka 71 > Radvanice, Bartovice 23:30 linka 551 > Orlová 23:58 linka 30 > Petřvald 23:58 linka 441 > Havířov 0:25 linka 71 > Šenov (přípoj také od Fifejd)

Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Příklady návazností - Havířov - víkendy - víkendy Přijede: Linka 441 s odjezdem z Havířova, aut. nádr. v 9:05 a příjezdem na Hranečník v 9:34. Navazují: 9:38 linka 4 > Karolina, Svinov, Martinov 9:39 linka 107 > Most M. Sýkory, Fifejdy Navazuje: Linka :54 z Hranečníku s příjezdem do Havířova, aut. nádr. v 18:22. Přijedou: Linka 4 – Martinov, Svinov, Karolina > 17:44 Linka 107 – Fifejdy, Most M. Sýkory > 17:52 ZPĚT:

Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Srovnání počtů spojů AUTOBUSOVÁ doprava z okolních obvodů a obcí (nový stav) TRAMVAJOVÁ doprava do centra města (nový stav) TROLEJBUSOVÁ doprava do centra města (nový stav) V době přepravní špičky pracovních dnů cca 28 spojů/h 12 spojů/h (prům. intervaly 5 min) 18 spojů/h (prům. intervaly 3 min) V pracovní dny dopoledne 13 spojů/h 12 spojů/h (prům. intervaly 5 min) 6 spojů/h (prům. intervaly 10 min) Večer a nepracovní dny 11 spojů/h 6 spojů/h (prům. intervaly 10 min) 6 spojů/h (prům. intervaly 10 min)

Srovnání cen jízdného - Karviná Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS  Předplatní jízdné BEZE ZMĚNY.  Jednotlivé jízdné (Karviná, Ráj, nemocnice – Ostrava)... NYNÍ bez přestupu na MHD NYNÍ s přestupem na MHD s dojezdem do 10 min NOVĚ s dojezdem do 10 min (s ODISkou i nad 10 min) Papírové jízdenky 36 Kč52 Kč49 Kč Karta 3ČSAD 33 Kč49 Kč46 Kč ODISka 33 Kč44 Kč41 Kč ++ V případě jednotlivého jízdného může dojít ke zvýšení o min. 8 Kč/jízdu.

Srovnání cen jízdného - Orlová Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS  Předplatní jízdné BEZE ZMĚNY.  Jednotlivé jízdné (Orlová, Lutyně, pošta – Ostrava)... NYNÍ bez přestupu na MHD NYNÍ s přestupem na MHD s dojezdem do 10 min NOVĚ s dojezdem do 10 min (s ODISkou i nad 10 min) Papírové jízdenky 28 Kč44 Kč41 Kč Karta 3ČSAD 25 Kč41 Kč38 Kč ODISka 25 Kč36 Kč33 Kč ++ V případě jednotlivého jízdného může dojít ke zvýšení o min. 8 Kč/jízdu.

Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Zohlednění případné tarifní výjimky - Orlová, Karviná - Orlová, Karviná  Definice: „Cestující, kteří budou mít v příslušném dni prostřednictvím ODISky zakoupenou jízdenku ze spoje linky 531 nebo 551 do zastávky Hranečník, budou moci na tuto jízdenku cestovat v trolejbusových linkách v úseku Hranečník > Most M. Sýkory / Nám. J. Gagarina“.  Bez tarifní výjimky bude navýšení ceny o 8 Kč/směr, tedy 16 Kč/den.  Na základě tarifní výjimky budou cestujícímu „odpuštěny“ náklady na jednu cestu MHD, které budou činit 11 Kč.  Se zmíněnou tarifní výjimkou tedy cestující (při využití jednotlivého jízdného) zaplatí navíc pouze o 5 Kč/den, tedy 2,50 Kč za jednu cestu.

Srovnání cen jízdného - Havířov Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS  Přechod na předplatní jízdné (při 40 jízdách/měsíc )... NYNÍ bez přestupu na MHD NYNÍ s přestupem na MHD s dojezdem do 10 min NOVĚ s předplatním jízdným za celou Ostravu / za jednu zónu Papírové jízdenky 1160 Kč1800 Kč- Karta 3ČSAD 1160 Kč1800 Kč- ODISka Kč/ /855 Kč ++ Úspora cca o 15 až 50 % stávajícího jízdného.

Srovnání cen jízdného - Havířov Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS  Jednotlivé jízdné (Havířov, Město, střed – Ostrava přes Hranečník )... NYNÍ bez přestupu na MHD NYNÍ s přestupem na MHD s dojezdem do 10 min NOVĚ s dojezdem do 10 min (s ODISkou i nad 10 min) Papírové jízdenky 29 Kč45 Kč39 Kč Karta 3ČSAD 29 Kč45 Kč36 Kč ODISka --31 Kč ++ V případě jednotlivého jízdného může dojít ke zvýšení o min. 2 Kč/jízdu.

Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Přínosy terminálu pro cestující  Zkrácení pěší chůze při přestupu než v kterémkoliv dosavadním přestupním bodě (Hranečník, Nám. J. Gagarina, ÚAN).  Přímé tramvajové nebo trolejbusové spojení do všech centrálních částí Ostravy z jednoho přestupního bodu.  Podstatné zlevnění cestování pro občany Havířova umožněním přechodu na dlouhodobé jízdné.  Zlevnění pro cestující z Orlové a Karviné, kteří již dnes přestupují na MHD.  Vybavení informačními panely usnadní vyhledání návazného spoje.  Vyšší komfort pro čekající cestující než na dnešní nástupní zastávce Nám. J. Gagarina (plně krytá čekárna, stacionář MP, dostupnost WC).

Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Přínosy terminálu pro cestující  Zkrácení pěší chůze při přestupu než v kterémkoliv dosavadním přestupním bodě (Hranečník, Nám. J. Gagarina, ÚAN).  Přímé tramvajové nebo trolejbusové spojení do všech centrálních částí Ostravy z jednoho přestupního bodu.  Podstatné zlevnění cestování pro občany Havířova umožněním přechodu na dlouhodobé jízdné.  Vybavení informačními panely usnadní vyhledání návazného spoje.  Vyšší komfort pro čekající cestující než na dnešní nástupní zastávce Nám. J. Gagarina (plně krytá čekárna, možnost zakoupení občerstvení, dostupnost WC). ČEKÁRNA S OBČANSKOU VYBAVENOSTÍ

Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Integrace ČSAD Havířov  Zároveň se zprovozněním terminálu Hranečník dojde k integraci také ostatních vnitrokrajských linek ČSAD Havířov do ODIS.  Přínos i pro další cestující mimo relaci Ostrava – Havířov (možnost využití předplatního jízdného či jednotlivého jízdného s ODISkou => zvýhodněné přestupy).

Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Děkuji Vám za pozornost.