Název školy: ZŠ Průhonice, Školní 191, příspěvková organizace Název a číslo materiálu: VY_32_INOVACE_D6_43 Autor: Zdeňka Matoušová Období: březen 2013.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Římské výboje Dějepis VY_32_INOVACE_311, 16. sada, D
Advertisements

( př. Kr.) ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
STAROVĚKÝ ŘÍM.
STAROVĚKÝ ŘÍM.
STAROVĚKÝ ŘÍM.
Starověký Řím.
Co tě napadne při slově království? Pokus se vytvořit definici tohoto slova.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
VY_32_INOVACE_2D.6.16 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Starověký Řím 6. ročník.
Založení Říma Petr Machala.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Starověký Řím.
8. století – 510 př. Kr. ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Jméno autora: Mgr. L.Krivjanský Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor:Dějepis Tematický okruh: Období antiky.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Počátky římského městského státu
Vývoj Říma do ovládnutí Itálie
Registrační číslo projektu:
Hladový jako VLK Canis lupus.
Česká společnost v předhusitské době
Archaické období Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Starověký Řím.
Starověké Athény Petr Machala.
Řím v době královské Petr Machala.
Česká republika: obyvatelstvo a sídla
Vznik a rozvoj starověkého Říma.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
VY_32_INOVACE_2D.6.18 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
STAROVĚKÝ ŘÍM.
Antický Řím – Etruskové
Dějepis Římská republika 1.
STAROVĚKÝ ŘÍM.
Etruskové a založení Říma
Počátky starověkého Říma
POČÁTKY ŘÍMA.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Božena Andrašková Název : VY_32_INOVACE_8C57D6_Starověký Řím.
Římské výboje v západním Středomoří Ovládnutí Makedonie a Řecka.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Hrádková Název : VY_32_INOVACE_18_Starověký.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Ing. Jaromír Šmíd Název : VY_32_INOVACE_01_Počátky.
Téma: STAROVĚKÝ ŘÍM Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: starověká Itálie, přírodní podmínky, osidlování, Etruskové Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora.
Název školy: ZŠ Průhonice, Školní 191, příspěvková organizace
Starověký Řím Jak a kdy to začalo?.
Starověký řím 6. ročník NG.
Vytvořil: Jakub Řezníček
ŘÍMSKÁ REPUBLIKA 510 – 27 př. n. l..
První triumvirát Doba po Sullově smrti. První triumvirát Doba po Sullově smrti.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Téma: STAROVĚKÝ ŘÍM Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Úvod
Starověký řím 6. ročník NG.
Starověký Řím Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martina Komsová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
AUTOR: Marcela Kaderová NÁZEV: VY_32_INOVACE_D_14_STAROVĚK - ŘÍM
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Dějepis - 6. ročník 1.
ŘÍMSKÁ REPUBLIKA 510 – 31 př. n. l..
Název školy: ZŠ Průhonice
Mykénské období ( st .př.n.l.
Název školy: ZŠ Průhonice
Etruskové a římští králové
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Starověký Řím - počátky
ŠKOLA: Základní škola a Mateřská škola Nemilany
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Starověký Řím – Počátky města TÉMATICKÝ.
Starověký Řím - počátky
Anotace: Prezentace pro 6. ročník k výkladu a procvičení učiva.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Starověký Řím – Sjednocení říše TÉMATICKÝ.
POČÁTKY ŘÍMA.
Počátky starověkého Říma
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Průhonice, Školní 191, příspěvková organizace Název a číslo materiálu: VY_32_INOVACE_D6_43 Autor: Zdeňka Matoušová Období: březen 2013 – červen 2013 Stupeň a typ vzdělávání: Dějepis 6. ročník základní školy Téma: Řím v době královské Anotace: Prezentace – výklad nové látky Očekávaný výstup: žák operuje s obecně užívanými termíny, vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení Klíčová slova: Romulus a Remus, řeka Tibera, Latium,, lidový sněm, patricijové a plebejové, Tarquiniovci, Servius Tullius, setniny, Tarquinius Superbus

ŘÍM V DOBĚ KRÁLOVSKÉ

POVĚST O ZALOŽENÍ ŘÍMA 753 př. n. l. Aeneas – bojovník v Trójské válce po pádu Tróje uprchl v Itálii se oženil s dcerou krále Latinů jejich syn zde založil město Alba Longa

PO ČASE… místní král chce vyvraždit rodinu svého soka mezi nimi i nemluvňata, která se narodila královské dceři Rhee Silvii hodil dvojčata – chlapce – v košíku do řeky Tibery řeka je vyplavila na břeh chlapců se ujala vlčice vychovali je pastýři dostali jména Romulus a Remus

JMÉNO MĚSTA Romulus a Remus spolu založili město pohádali se kvůli jeho jménu Romulus bratra zabil pojmenoval město po sobě Roma (Řím)

VYTVÁŘENÍ MĚSTA postupně 7 pahorků 10. – 9. st. př. n.l. na nich vznikají osady Etruskové je v 8. st. př. n. l. spojili v Řím větší opevněná vesnice centrem Latia

OBYVATELÉ MĚSTA Etruskové Latinové Řekové příslušníci dalších italických kmenů

SPOLEČENSKÉ VRSTVY vládnoucí vrstva Etrusků – v čele král lidový sněm – volí nebo potvrzuje krále patriciové – urozená vrstva plebejové – neurození – nemohli zastávat úřady, volit, ženit se s patriciji otroci

POSLEDNÍ ŘÍMŠTÍ KRÁLOVÉ Tarquiniovci – etruská dynastie Servius Tullius 6. st. př. n. l. rozdělení společ- nosti do pěti majet- kových tříd rozdělení do územ- ních jednotek podle místa, kde bydleli

POVINNOSTI TŘÍD postavit do vojska určitý počet setnin počet setnin = počet hlasů v lidovém sněmu nejbohatší třída – nejvíc setnin=více hlasů ve sněmu než ostatní třídy dohromady

TARQUINIUS SUPERBUS – POSLEDNÍ KRÁL zavraždil Servia Tullia zmocnil se trůnu stavební rozvoj Říma krutý – neoblíbený 510 př. n. l. sesazen vyhnán z města Řím republikou, do čela každoročně voleni 2 konzulové

ŘÍM V DOBĚ KRÁLOVSKÉ 753 př. n. l. založení Říma na březích řeky Tiberu z osad na 7 pahorcích první král Romulus obyvatelstvo: patriciové, plebejové, otroci král Servius Tullius – rozdělení společnosti do 5 tříd podle majetku, rozdělení do územních jednotek nejbohatší třída – nejvíc setnin – nejvíc hlasů na sněmu Tarquinius Superbus –vyhnán z Říma Řím republikou ´

pochazi-ze-stredoveku pochazi-ze-stredoveku v-Rime-I-cast.html v-Rime-I-cast.html bus bus V. Válková: Dějepis 6, Pravěk a starověk, SPN Praha 2006