Člověk a jeho svět 4. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny 4. ročník
Advertisements

Urči, o kterou rostlinu se jedná
Rostliny a živočichové
Rostliny 1.třída.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.16 Anotace: Prezentace podle obrázků seznamuje se stavbou květu a květenství, vysvětluje mechanismus opylení, oplození. Vzdělávací.
ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 2. Květy a plody.
Byliny a dřeviny – rozdělení, stavba
Listnaté stromy a keře 4. ročník
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Pří_059_Rozmanitost přírody _Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.15 Anotace: Prezentace popisuje stavbu těla, vývoj kořene a stonku. Vzdělávací oblast: Krytosemenné rostliny, stavba těla, kořen,
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Třídění rostlin - stonek
Opakování 7. ročníku 2 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Stavba rostlinného těla
Rozmnožování rostlin Mgr. Helena Roubalová
Listy, květy a plody rostlin
Rostlinné orgány - stonek
VY_32_INOVACE_170 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
ŽIVÁ PŘÍRODA - ROSTLINY
VY_32_INOVACE_33_ Prvouka 3.ročník Rostliny 2.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Listy Přírodopis VY_32_INOVACE_175, 9. sada, Př3 ANOTACE
Člověk a jeho svět 4. ročník
Rostliny na jaře 4. ročník
ČÁSTI TĚLA KVETOUCÍCH ROSTLIN
Stavba rostlinného těla Stonek
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Krytosemenné rostliny
Pří_059_Rozmanitost přírody – Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
Podzemní a nadzemní části rostlin.
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.3 Houby Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.4 Rostliny - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Části stromů Strom v ročních obdobích Význam zeleně pro člověka
Rostliny.
Nahosemenné rostliny rostliny semenné
Květ Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Rostliny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Stonek Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Blanka Kusá Název:VY_52_INOVACE_PR Téma:Rostliny Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.2 Živá a neživá příroda Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._21.KVĚT TÉMA: KVĚT ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Stavba kvetoucí rostliny Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):04/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Živočichové – stavba těla, potravní vazby a druhy
STONEK ROSTLINY.
BOTANIKA Procvičování pojmů
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Rostliny Prvouka – 3. ročník
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Člověk a jeho svět 4. ročník
Nahosemenné rostliny I
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
BOTANIKA.
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

Člověk a jeho svět 4. ročník Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.5 Rostliny – stavba těla Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3577 Anotace: Materiál je určen žákům 4. tříd jako upevňování znalostí o stavbě těla semenných rostlin a seznámení s novými pojmy. Po výkladu žáci plní zadané úkoly. Materiál se dá využít při práci s interaktivní tabulí, multimice, v počítačové učebně nebo jako pracovní list.

Stavba těla semenných rostlin KOŘEN STONEK LIST KVĚT (kromě jehličnanů) PLOD

Kořen podzemní část rostliny upevňuje rostlinu v půdě přijímá z půdy vodu s rozpuštěnými živinami

stonek nadzemní část rostliny vyrůstají z něj listy, květ a plod vede vodu a rozpuštěné živiny z kořene do listů a dalších částí rostliny umožňuje rostlině růst

Dělení rostlin podle stonku byliny – dužnatý stonek dřeviny – dřevnatý stonek lodyha stvol stéblo stromy keře netvoří kmen s listy holý s přízemní duté s plným kmen a koruna růžicí listů kolénkem BYLINY DŘEVINY lodyha stvol stéblo stromy keře

list nadzemní část rostliny vyrůstá ze stonku probíhá v něm fotosyntéza díky zelenému barvivu má plochou část čepel a úzkou část řapík, která spojuje čepel se stonkem Listy mohou být jednoduché, nebo složené

květ slouží k rozmnožování kvetoucích rostlin uvnitř květu jsou samčí tyčinky s pylovými zrny a samičí pestík v jehož části semeníku jsou ukryta vajíčka květy vyrůstají na stonku jednotlivě nebo v květenstvích

Opylení, oplození a vyklíčení semena Opylení = přenesení pylových zrnek z tyčinek na pestík K opylení dochází nejčastěji větrem či hmyzem. Oplození = pylové zrnko začne klíčit a tvořit tenké vlákno, které proroste až k vajíčku Z oplozeného vajíčka se vyvíjí semeno a ze semeníku vzniká plod. Semeno obsahuje zárodek nové rostliny a živiny potřebné pro její růst a vývoj. Pro vyklíčení semena je třeba voda, teplo a vzduch.

plod vzniká ze semeníku skládá se z oplodí a z jednoho či více semen

1. přiřaď správné názvy stavby těla rostliny květ kořen plod stonek list

2. Doplň Dělení rostlin podle stonku BYLINY DŘEVINY lodyha stvol stéblo stromy keře

3.Roztřiď listy na jednoduché a složené ? 3.Roztřiď listy na jednoduché a složené Jednoduché Složené

4. napiš, jak dělíme plody a uveď ke každému jeden příklad DUŽNATÉ SUCHÉ malvice lusk jablko hrách peckovice oříšek višeň líska bobule obilka borůvka ječmen

Víš, jak se nazývají listy jehličnatých stromů? Listy jehličnatých stromů se nazývají jehlice (jehličí).

Řešení 1. přiřaď správné názvy stavby těla rostliny květ plod list stonek kořen

Řešení 3.Roztřiď listy na jednoduché a složené Jednoduché Složené

Použité zdroje 1. ŠTIKOVÁ, Věra. Člověk a jeho svět : přírodověda pro 4. ročník. Brno : Nová škola, 2011. ISBN 978-80-7289-297-6. 2. ČÍŽKOVÁ, Věra, BRADÁČOVÁ, Lenka, HÍSEK, Květoslav. Přehledy živé přírody pro 3. – 5. ročník. Turnov: ALTER, 1995. ISBN 80-85775-25-7 3. STŘIHAVKOVÁ, Hana, SÍBRT, František. Přírodopis pro 5. ročník ZŠ. Praha: SPN, 1990. ISBN 80-04-24769-5 4. Obrázky z galerie klipart 5. Vlastní fotografie a obrázek