Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj 538 43 Třemošnice, Internátní 217; IČ: 70989176, tel: 469 661 719, emaiI:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
RISKUJ přírodopis 6 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Advertisements

Charakteristika hub  Tvoří samostatnou říši – přechod mezi rostlinnou a živočišnou říší  Mají odlišný způsob života, výživy, rozmnožování  Ve srovnání.
HOUBY Stopkovýtrusné vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Co to je buňka? Může představovat: –samostatný organismus (například u trepky velké) –nebo jen část celku neschopnou samostatného života (nervová buňka).
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Eukaryotická buňka II Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/4 Šablona: III/2 Inovace.
HOUBY Vřeckovýtrusné vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová NÁZEV: VY_52_INOVACE_02_CH+PŘ_10.
Základní škola T ř emošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj T ř emošnice, Internátní 217; I Č : , tel: , emaiI:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
Houby, VY_52_INOVACE_PR VYPRACOVALA: Mgr. Jana Víchová DATUM: září 2011 URČENO PRO: 6. ročník VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda - Přírodopis KLÍČOVÁ.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_01_Bakterie.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Živá příroda – houby Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Výukový materiál VY_52_INOVACE_27_ Hormony
Houby Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou hub stopkovýtrusných.
VY_32_INOVACE_20_PŘV_HOUBY NAŠICH LESŮ
2. Houby vyšší z podhoubí vyrůstá plodnice – klobouk + třeň
Riskuj Přírodopis VI. třída.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Jednobuněční živočichové
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výukový materiál VY_52_INOVACE_28_ ploštěnci, hlísti
Výukový materiál VY_52_INOVACE_31_ opakování: list
Stavba buňky.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: 469 661 719, emaiI:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 114_Bakterie
Houby s plodnicemi. AUTOR: Eliška Jurčicová
Výukový materiál VY_52_INOVACE_22_ Poznavacka_ryby
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
VIRY.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: 469 661 719, emaiI:
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_04_Houby
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Výukový materiál VY_52_INOVACE_20_ Organické kyseliny
Výukový materiál VY_52_INOVACE_04_ Organické látky
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Sada:Přírodopis,2. stupeň
Výukový materiál VY_52_INOVACE_21_ Poznavacka_hlodavci
Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Výukový materiál VY_52_INOVACE_31_pavoukovci
Výukový materiál VY_52_INOVACE_18_VČELA MEDONOSNÁ
VY_52_INOVACE_19_OPAKOVANI_HMYZ-OBRÁZKY
Sada:Přírodopis,2. stupeň
HOUBY (opakování) VY_32_INOVACE_06-47 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
Bakterie VY_32_INOVACE_44_Co jsou bakterie Autor: Mgr. Iva Hirschová
Výukový materiál VY_52_INOVACE_25_ Poznavani_ptaci
Výukový materiál VY_52_INOVACE_26_OLEJNINY
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Nebuněčné organismy Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou nebuněčných organismů - virů. Materiál.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Výukový materiál VY_52_INOVACE_32_OCHRANA PŮDY
Houby Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou hub stopkovýtrusných.
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Poznáváme houby.
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
VYŠŠÍ HOUBY a) Houby lupenaté Liška obecná jedlá.
JEDNOBUNĚČNÍ ŽIVOČICHOVÉ
Základní složení a struktura živých soustav
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
3. Houby Houby – mají buňky bez chlorofylu
1. 1.
MNOHOBUNĚČNÉ ORGANIZMY Řasy, houby, lišejníky.
Transkript prezentace:

Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI: Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Název: Škola pro každého – kvalita a efektivnost ve využití lidských Výukový materiál VY_52_INOVACE_24_Opakovani_viry_houby Název materiálu (téma): Opakování: viry - houby * Sada:Přírodopis,2. stupeň * Autor: Mgr. Jiří Olexa Anotace: Opakování: viry - houby * (práce s interaktivní tabulí, pracovní list) * © Výukový materiál je majetkem ZŠ Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj, 2012

Mgr. Jiří Olexa, 21.listopadu 2012, 6.ročník, V/2 W24, Přírodopis, Opakování: viry - houby

Sinice dokáží vytvářet ústrojné látky, obsahují totiž zelené barvivo. Většina bakterií není schopna vytvářet ústrojné látky, protože nemají zelené barvivo. Houby mohou u člověka vyvolat onemocnění kůže i vnitřních orgánů. Viry mají buněčnou stavbu, jejich tělo je tvořeno buňkou. ANO NE

Cytoplazma vyplňuje vnitřek buněčného jádra. Bakterie mohou žít uvnitř těla jiných organismů. Buňky hub obsahují chloroplasty, mají tedy zelené barvivo. Viry dokáží žít i mimo hostitelskou buňku, i mimo ni projevují všechny známky života. Plodnice pýchavky obecné jsou jedlé, dokud jsou uvnitř černé. Sinice obsahují zelené barvivo, ale mohou obsahovat i jiná barviva. NE ANO NE ANO

Čím je tělo člověka více oslabené, tím lépe se dokáže bránit nákaze způsobené bakteriemi. Všechny nemoci způsobené viry jsou vyléčitelné. NE

Tělo viru tvoří složitá látka. Letní přemnožení sinic ve vodě se nazývá. Sinice zvaná vytváří řetízková vlákna z buněk kulovitého tvaru. Viry mají na povrchu těla obal. Část houby, která vyrůstá nad zem a kterou sbíráme se označuje jako. Jádro bakterie se označuje jako, protože není odděleno od cytoplazmy jaderným obalem. organická vodní květ jednořadka bílkovinný plodnice jaderná hmota nebo nepravé

je organismus tvořený symbiózou houby s řasou (nebo může být místo řasy sinice). Organela zvaná slouží bakteriím k pohybu. Bakterie, které se využívají k výrobě mléčných produktů, jako např. jogurtů, se nazývají. Viry jsou viditelné pouze pomocí. Houba se používá v domácnosti jako droždí. Bakterie rozkládající těla odumřelých organismů se nazývají. Lišejník bičík laktobacily elektronového mikroskopu kvasinka pivní hniložijné

Za nepříznivých podmínek vytvoří bakterie klidový útvar, takzvanou. Sinice vytvoří za nepříznivých podmínek tzv., což je klidový útvar neprojevující známky života sporu

sinice bakteriejednořadkasinivka bakteriofág drkalka šroubicovitý virkulovitý vir

kulovité samostatné kulovité spojené do dvojic kulovité spojené do řetízku kulovité spojené do shluku, hroznu oválné – samostatné i v řetízku koky diplokoky streptokoky stafylokoky tyčinky

lupenaté rourkaté liška obecnáhřib smrkový klouzek sličný pečárka ovčímuchomůrka zelenákozák březový křemenáč osikovýbedla vysokáryzec smrkový

JEDLÉ NEJEDLÉ JEDOVATÉ klouzek sličnýzávojenka olovováhřib satanliška obecná troudnatec pásovaný kozák březový muchomůrka zelená

BAKTERIESINICE  Slizovitý obal (má – nemá)  Buněčná stěna (má – nemá)  Jádro (pravé – nepravé)  Bičík (má – nemá)  Schopnost fotosyntézy (ano – ne) nepravé má nepravé nemámá neano

VIRUSBUŇKA  velikost(menší – větší)  Metabolismus (má – nemá vlastní)  Obal tvoří (plazmatická membrána – bílkovinný obal)  Tělo tvoří (nukleová kyselina– cytoplazma s organelami)  Vzájemný vztah (parazit– hostitel) plazmatická membrána větší nemá vlastnímá vlastní bílkovinný obal cytoplazma s organelaminukleová kyselina menší parazithostitel

odkazy: použity obrázky z učebnice Přírodopis 6 pro základní školy a víceletá gymnázia, FRAUS 2003