Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/03.0057 Portál eVIM Plastidy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BOTANIKA ORGANELY ROSTLINNÝCH BUNĚK
Advertisements

ORGANICKÉ LÁTKY + KYSLÍK
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Laboratorní a terénní cvičení
Rostlinná buňka Josef Převor (Oktáva).
NIŽŠÍ ROSTLINY (Thallobionta)
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.04 Anotace: Prezentace popisuje základní stavbu rostlinné buňky a její činnost. Vzdělávací oblast: Buňka rostlinná, stavba, způsob.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
BUŇKA 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
EUKARYOTA.
Název Rostlinná buňka Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
Anatomie rostlin s využitím následujících literárních zdrojů:
BUNĚČNÉ SOUSTAVY EUKARYOTNÍHO TYPU
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
EUKARYOTICKÁ BUŇKA Velikost – v mikrometrech (10–100, i větší)
PaedDr.Pavla Kelnarová ZŠ Valašská Bystřice
Biologie E
Buňka.
Základy přírodních věd
Tamara Komárová, Kristýna Hajíčková
FOTOSYNTÉZA – JEDINEČNÝ DĚJ
Soustavy pletiv Pletiva – skupiny buněk stejného tvaru, funkce.
Rostlinná buňka Mgr. Helena Roubalová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Středn í zdravotnick á š kola, N á rodn í svobody P í sek, př í spěvkov á organizace Registračn í č í slo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Č.
Fotosyntésa.
Fotosyntéza a fyziologické děje s ní spojené
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.02 Anotace: Prezentace seznamuje s nejdůležitějším jevem na Zemi. Vzdělávací oblast: Organismy se schopností fotosyntézy Autor:
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů
Rozdělení buněk.
Uspořádání rostlinného těla
POVRCHY ROSTLIN Stavba rostlinné buňky
Aktivita č.4: Biologie pod mikroskopem
JEDNOBUNĚČNÉ ROSTLINY SINICE
BUNĚČNÉ SOUSTAVY EUKARYOTNÍHO TYPU
BUNĚČNÁ STAVBA ŽIVÝCH ORGANISMŮ
Základní struktura živých organismů
Semiautonomní organely a cytoskelet
Fotosyntéza a dýchání Fotosyntéza Dýchání
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ROSTLINNÁ PLETIVA.
Základní škola Oskol, Kroměříž příspěvková organizace Přírodopis 7. ročník Autor: Ing. Eva Blešová Vytvořeno v rámci projektu „Škola hrou - počítače ve.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů.
Vakuola a osmotické jevy
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_09_Rostlinná pletiva – 2. část
BUŇKA – základ všech živých organismů
Buňka JE ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ A FUNKČNÍ JEDNOTKOU
VY_32_INOVACE_07_Rostlinná buňka
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: GENETIKA Téma: BUŇKA
Co všechno už víte o fotosyntéze?
Přírodopis – 6.ročník Rostlinná buňka VY_32_INOVACE_
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Buněčná stěna, buněčné jádro
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Bi1BK_ZNP2 Živá a neživá příroda II Buněčná stavba živých organismů
Rostlinná buňka.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
4. Buňky.
Pletiva a tkáně Petra Jůzlová.
Botanika Rostlinná Buňka.
Eukaryotická buňka Vnitřní ORGANELY.
Výukový materiál VY_52_INOVACE_20_ OPAKOVANI_BUNKA
Botanika.
Transkript prezentace:

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Plastidy

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Plastidy Charakteristické organely rostlinných eukaryotických buněk Místo fotosyntézy Tvořeny dvojitou biomembránou Vznikají dělením již existujících plastidů

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Rostlinná buňka

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Typy plastidů Všechny typy plastidů vznikají z protoplastidu

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Chloroplasty Zelené, fotosynteticky aktivní plastidy V každé buňce několik desítek Povrch kryje dvojitá membrána, její vnitřní část je zřasena do váčků tylakoidů Hlavním fotosyntetickým barvivem je chlorofyl (a, b, c, d )

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Vnitřní stavba chloroplastu

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Chloroplasty – mech měřík

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Chromoplasty Fotosynteticky neaktivní, žluté, oranžové, červené barvy Červená barviva – karoteny Žlutá barviva – xantofyly Výskyt ve zralých plodech, květech, podzimním listí, mrkvi

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Leukoplasty Neobsahují barviva Syntetizují a hromadí látky, zejména škroby, oleje, bílkoviny Nejčastějšími jsou amyloplasty,které obsahují škrob Nachází se v zásobních orgánech rostlin(hlízy brambor)

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Leukoplasty hlízy bramboru

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Leukoplasty hlízy bramboru

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Důkaz škrobu Protože leukoplasty obsahují škrob, jsou barvitelné jodem Tato vlastnost se využívá při důkazu škrobu V praxi např. při určování zralosti jablek, při zrání se přeměňují škroby na jednodušší cukry

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Důkaz škrobu

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Vztahy mezi plastidy V osvětlených částech rostlin se nacházejí chloroplasty V neosvětlených částech rostlin jsou to leukoplasty Působením světla na původně neosvětlené části rostlin přechází leukoplasty na chloroplasty

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Vztahy mezi plastidy Obdobný jev pozorujeme u osvětlené části kořenu mrkve, původně červená barva způsobená karoteny se mění na částečně zelenou

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Zdroje: new.jpghttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Chloroplast- new.jpg new.jpghttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Chloroplast- new.jpg e_cs.svghttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Plant_cell_structur e_cs.svg Mikrofografie – školní biologická laboratoř