Veřejné zakázky a „PPP“ David Raus Právnická fakulta Masarykovy univerzity II.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZMĚNY ZÁKONA O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH
Advertisements

NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY NOVELA ZÁKONA O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH Navrhované změny stav k Mgr. Mgr. Vlastimil Fidler.
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Možnosti kontroly veřejných zakázek Oživení, o. s.
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
1. Poskytování informací komunikace mezi uchazečem a zadavatelem Dobrá praxe = Otevřenost 2 kvalita & množství forma a způsob uveřejňování a poskytování.
Směrnice Rady Libereckého kraje č. 3/2006 k zadávání veřejných zakázek Libereckým krajem a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi Liberec, 9. dubna.
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
Elektronizace veřejného zadávání Mgr. Veronika Krajíčková Kontakt:
Zadávací dokumentace Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
A UDIT VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY
Seminář pro žadatele k 18. a 19. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 9. –
V EŘEJNÉ ZAKÁZKY DLE P RAVIDEL OP VK Z POHLEDU EXTERNÍHO AUDITORA AUDIT DANĚ CZ.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
Výběr dodavatele, veřejné zakázky. Legislativa, informace Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Důležité.
Seminář pro žadatele k 14. výzvě IROP „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání“ a 15. výzvě „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání pro sociálně vyloučené.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP a OP LZZ zvláštní část Závazná postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Mgr. Jan Sixta Veřejné zakázky od 1.dubna 2012 zásadní změna k lepšímu?
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek z OPVK
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Seminář pro žadatele k 3. výzvě IROP „Regulační plány“ a k 9. výzvě IROP „Územní studie“ Zadávání a kontrola veřejných zakázek , Brno.
Seminář pro žadatele k 13.,14., a 15. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 16. –
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Pokyn NKM k VZMR financovaných z EHP a Norských fondů Česko-norský výzkumný program CZ09 Czech-Norwegian research programme CZ09 Ministerstvo.
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci Podporujeme Vaši budoucnost Seminář pro příjemce ve výzvě č. 89 OP LZZ, Praha – Hotel.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK Seminář pro příjemce 10. ledna 2012.
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
Přednáška č. 9 Hodnocení veřejných zakázek Úvod do veřejných zakázek a věcné hodnocení Ladislav Kavřík
Seminář pro žadatele k 34. a 35. výzvě IROP „Sociální bydlení (pro SVL)" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ (zvláštní část) Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Veřejné zakázky na zpracování územního plánování Porada pro ÚÚP
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Seminář pro žadatele IROP „Administrace projektů ve fázi realizace"
Seminář pro žadatele k 25. výzvě IROP „KNIHOVNY"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zákon 417/2009 Sb. Mgr. Pavel Herman.
Seminář pro žadatele IROP
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
Novelizace Zákon č. 417/2009 Sb. a č. 179/2010 Sb. a další novelizace
Hodnocení ve veřejných zakázkách
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Pochybení při zadávání veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Veřejné zakázky a „PPP“
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Veřejné zakázky Robert Páleník
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Veřejné zakázky a Public-Private Partnership
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů EU, nespadajících pod aplikaci zákona.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Transkript prezentace:

Veřejné zakázky a „PPP“ David Raus Právnická fakulta Masarykovy univerzity II.

David Raus2 … otázky na úvod?

David Raus3 Pravidla postupu zadavatele  § 6, § 44 a násl. ZVZ  § 21 ZVZ  § 120/1 a) ZVZ  Předpokládaná hodnota veřejné zakázky - § 12 + § 13 ZVZ  Zadávací podmínky - § 44 a násl. ZVZ  Zahájení zadávacího řízení - § 26 ZVZ  Otevírání obálek - § 71 ZVZ  Posuzování nabídek - § 76 ZVZ  Hodnocení nabídek - § 78 + § 79 ZVZ  Výběr nejvhodnější nabídky - § 81 ZVZ  Uzavření smlouvy - § 82 ZVZ (+ změny smlouvy!)

David Raus4 Kvalifikace dodavatele  § 50 a násl. ZVZ  K čemu slouží?  Jak se prokazuje?  Kdy se posuzuje?  Omezující pravidla

David Raus55 1.  KS: 62 Ca 3/2009  KS: „Obdobný charakter a rozsah“ může dostačovat (seznam 3 pracovišť-odběratelů, kam uchazeč dodává plnění obdobného charakteru i rozsahu), podle okolností nemusí jít o požadavek nepřesný a neurčitý

David Raus66 2.  KS: 62 Ca 29/2009, NSS: 9 Afs 37/2011  Dvacetiletá praxe v oboru x přiměřenost k celkovému charakteru a složitosti veřejné zakázky

David Raus77 3.  KS: 62 Ca 27/2009  Požadavek na minimální obrat ve vztahu k předpokládané hodnotě veřejné zakázky …cca 11 mil. Kč/rok (x 4 roky) & ročně 300 mil. Kč „Desetinásobek“ není obecně použitelným pravidlem  Pro aplikaci ZVZ po novele z.č. 55/2012: zobecnění pravidel pro posuzování „přiměřenosti“ požadavků zadavatele …na kvalifikaci …na „jiné“ podmínky

David Raus88 4.  KS: 62 Af 14/2010 Restriktivní účinek umístění „dispečerského pracoviště“ do určitého regionu výkonu plnění Nepřiměřenost s ohledem na charakter zakázky a úkoly tohoto pracoviště

David Raus9 5.  KS: 62 Af 74/2010  Omezení dodavatelů požadavkem na doložení dispozice zařízením, kterým disponují jiní dodavatelé, kteří se mohou ucházet o zakázku, není-li třeba obecně takovým zařízením pro plnění zakázky disponovat  Nástroj omezující počet dodavatelů

David Raus10 6.  KS: 62 Af 12/2011 Svoz odpadu x provoz sběrného dvora Nemohla-li to být jedna VZ, pak ve vztahu ke svozu odpadů nelze hodnotit požadavky vážící se k provozu sběrného dvora  Přiměřenost požadavků na kvalifikaci musí vycházet z předmětu VZ  Nejprve musí být odstraněny pochybnosti ohledně vymezení předmětu VZ  Požadavek na kvalifikaci se musí týkat plnění, které je součástí VZ a taky jí mělo být

David Raus11 Otevírání obálek  Jak má obálka s nabídkou vypadat? KS: 62 Af 15/2011  Předčasné otevření obálky s nabídkou - co potom dělat? Kdo to zavinil? Zadavatel? Pak „jakkoli“ k jeho tíži!  Otevírání obálek - § 71 ZVZ Nejméně tříčlenná komise s výjimkami podle § 71/1 ZVZ Může to být i hodnotící komise - § 71/3 ZVZ Přesný okamžik otevření obálek – „ihned“ - § 71/4 ZVZ Otevírání probíhá jen tehdy, je-li více než 1 nabídka, vyjma případů podle § 71/6 ZVZ Po otevření se kontroluje jen jazyk a oprávněnost podpisu - § 71/8 ZVZ Po kontrole se zveřejnění cena a další číselně vyjádřitelné údaje k hodnocení (všechny) - § 71/9 ZVZ U částí VZ se otevírací postup uplatní ve vztahu ke každé části - § 71/11 ZVZ

David Raus12 Před hodnocením nabídek  § 76, § 78 ZVZ  Musí být jasné: co a jak se bude hodnotit!  Musí to být zpětně kontrolovatelné  Role ÚOHS?

David Raus13 1.  KS: 62 Ca 11/2009  Součástí pravomocí ÚOHS je i posouzení toho, zda byla řádně zodpovězena otázka mimořádně nízké nabídkové ceny (§ 77 ZVZ) Prejudikatura – NSS: 5 Afs 75/2009

David Raus14 2.  KS: 62 Af 10/2011  Výzva ke zdůvodnění mimořádně nízké nabídkové ceny – obsahové náležitosti  Předpokládaná hodnota + ostatní nabídkové ceny jsou jen indicie, posuzuje se k předmětu veřejné zakázky

David Raus15 3.  KS: 62 Af 53/2011  Podjatost členů hodnotící komise x podjatost přizvaných odborných poradců Podjatost přizvaných odborných poradců je třeba zkoumat podle týchž pravidel, podle jakých se posuzuje podjatost členů hodnotící komise, ale vždy ve vztahu k úkolům, které pro zadavatele vykonávali

David Raus16 4.  KS: 62 Af 50/2010  Odstranění nejasností x změna nabídky Vyjasňování si nabídek - § 76/3 ZVZ  Musí být jasné, jak má být hodnoceno  Nabídky nelze po podání měnit (rozpor s § 82/2 ZVZ)  Někdy je postup podle § 76/3 ZVZ jediným řešením

David Raus17 5.  KS: 62 Af 71/2010  § 76/1 nebo § 76/3 ZVZ?  Je-li jasné, pak nelze postupovat podle § 76/3 ZVZ  Nesplnění požadavků zadavatele = vyřazení  Nejasné, zda jsou požadavky zadavatele splněny = postup podle § 76/3 ZVZ Omezená aplikovatelnost § 76/3 ZVZ, ale je-li aplikovatelným, pak postup podle § 76/3 ZVZ spíše pravidlem?

David Raus18 Hodnocení nabídek  § 79 ZVZ  Hodnotící kritéria - § 78 ZVZ Ekonomická výhodnost  Dílčí hodnotící kritéria Nejnižší nabídková cena  Jednokriteriální hodnocení  Omezení hodnotících kritérií

David Raus19 1.  KS: 62 Af 50/2011, NSS: 1 Afs 40/2012 Obsah plnění, které má být naceňováno v rámci nabídkové ceny Není-li to jasné, vede to k nabídkám, které nelze porovnat (srovnat) a hodnotit  Související otázka: podílel se jeden z uchazečů na přípravě zadávací dokumentace + možné důsledky?

David Raus20 2.  KS: 62 Af 73/2010 Náležitosti zprávy o posouzení a hodnocení nabídek: dílčí hodnotící kritéria + subkritéria

David Raus21 3.  KS: 62 Af 75/2011  Okamžik porovnatelnosti nabídek: okamžik hodnocení  Vliv následných změn, jsou-li předvídány, na porovnatelnost nabídek + na transparentnost zadávání

David Raus22 Změny pravidel hry „za běhu“  Změny „textu smlouvy“ v rámci zadávacího řízení  Změny smlouvy po uzavření smlouvy - § 82/7 ZVZ Změna dodavatele v důsledku soukromoprávního úkonu Změna subdodavatele Změna technologie Změna dodacích podmínek Změna platebních podmínek Změna („vylepšení“) předmětu plnění Dodání menšího počtu „lepšího“ plnění Dodání většího počtu „horšího“ plnění  Míra přísnosti výkladu?

David Raus23 Obrana proti postupu zadavatelů  Námitky k zadavateli - § § 111 ZVZ  Řízení před ÚOHS - § 112 a násl. ZVZ  Správní delikty § 120 ZVZ § 120a ZVZ  Delikventy mohou být zadavatelé i dodavatelé

David Raus24 Otázky??? Vaše postřehy a komentáře: