Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.2.1 impresionismus Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_ČJPS2A0160BED
Advertisements

VY_32_INOVACE_ČJPS20660BED Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
SLOH – popis statický líčení
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
IMPRESIONISMUS Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu:
Impresionismus Impresionismus není ještě moderním uměleckým směrem, za počátek moderního umění považujeme až postimpresionismus. Zato zůstává impresionismus.
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
JMÉNO AUTORA: MGR. HANA BOHÁČOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_12_INOVACE_32_CJL_L ROČNÍK: III. ČESKÝ JAZYK A LITERATURA VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
Impresionismus.
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
IMPRESIONISMUS Mgr. Lucie Rusová český jazyk a literatura 3. ročník/septima Moderní umělecké směry přelomu 19. a 20. ve světové a české literatuře.
Claude Monet Markéta Marešová V6A Claude Monet impresionismus vyhledávání světla snaha zachytit okamžik Paříž, Normandie, Rouen květiny.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
Líčení Zpracovala: Mgr
Člověk a jeho svět 4. ročník
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
IMPRESIONISMUS.
Literární moderna 8. ročník Literární moderna Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české.
Impresionismus Název školy
IMPRESIONISMUS, SYMBOLISMUS, DEKADENCE
Umělecké směry přelomu století Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ Jan Drda Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.2.5 Slovenská republika Téma: Česká republika jako součást Evropy.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.3.3 líčení Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.1.7 K.J.Erben Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ druhy rýmů Název sady: Český jazyk 7.ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.2.7 poetismus Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ Gulliverovy cesty Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ Karel Čapek Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Impresionismus. Co je to imprese? Vjem, pocit, nebo obrázek uchovaný na základě zkušenosti Neurčitá představa, vzpomínka nebo přesvědčení.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.1.6 n onsens Název sady: Český jazyk 7.ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ANTONÍN SOVA - DÍLO. NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_2B_04_Antonín.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.3.6 Karel Poláček Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.2.9 dadaismus Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_17_LITERATURA.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_ Opakování Evropa Téma: Česká republika jako součást Evropy.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Impresionismus Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Malba podle Clauda Moneta Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastESV - Komunikace vizuálního umění se znakovými.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mgr. Jindřiška Řehořková
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
VY_32_Inovace_ Antická literatura Český jazyk 8. ročník
Mgr. Jindřiška Řehořková VY_32_Inovace_7.1.9 Sámova říše
Všestranné jazykové rozbory 4
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
A. Sova – Květy intimních nálad
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
SUBJEKTIVNĚ ZABARVENÝ POPIS
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Česká republika jako součást Evropy
Česká republika jako součást Evropy
Česká republika jako součást Evropy
Křivonosková Kateřina
VY_32_Inovace_6.2.1 impresionismus
Název materiálu: Impresionismus
Transkript prezentace:

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.2.1 impresionismus Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Prezentace slouží k výkladu nového učiva, součástí je i praktické využití poznatků v poezii Antonína Sovy.

Impresionismus vznikl koncem 19. století vznikl koncem 19. století projevil se zejména v malířství projevil se zejména v malířství pojem impresionismus je odvozen od obrazu Clauda Moneta Impression pojem impresionismus je odvozen od obrazu Clauda Moneta Impression v literatuře se uplatnil především v poezii v literatuře se uplatnil především v poezii (barevné odstíny a subjektivní pocity) (barevné odstíny a subjektivní pocity)

Claude Monet: Impression, soleil levant (Imprese, východ slunce)

Znaky impresionismu: z lat. ipressio = dojem z lat. ipressio = dojem snaha zachytit daný okamžik, náladu, pocit snaha zachytit daný okamžik, náladu, pocit posílení lyričnosti poezie x lyrizace prózy posílení lyričnosti poezie x lyrizace prózy smyslově názorné obrazy – hmatové (vlhko), sluchové (šplouchání vody), čichové (rybina) i vizuální (lesk hladiny) smyslově názorné obrazy – hmatové (vlhko), sluchové (šplouchání vody), čichové (rybina) i vizuální (lesk hladiny) užívání bohatých básnických přívlastků (červánky v mze modré hynou) užívání bohatých básnických přívlastků (červánky v mze modré hynou) námětem jsou většinou naprosto všední objekty námětem jsou většinou naprosto všední objekty

Představitelé literárního impresionismu: Antonín Sova Fráňa Šrámek Rudolf Těsnohlídek

Antonín Sova: U řek U řek mám večer vlažný rád, u řek, kde plno mušlí leží, kde zvolna z řeky vstává chlad a bílá pěna z dálky sněží. U řek mám břízy nejraděj a olše, do nichž stín se dere, a cvrčků šum a vážek rej a v dálce města rysy šeré. Rád u řek rybáře já zřím za clonou par s lodičkou línou se ploužit šerem večerním, kdy červánky v mlze modré hynou. Najdi v textu rysy impresionismu. Sova bývá označován za básníka podzimu. Proč? lyrická krajinomalba, barvy, subjektivita, melancholie, stav duše melancholie a tesknota veršů = podzim

Antonín Sova: Rybníky Ty české rybníky jsou stříbro slité, žíhané temnem stínů pod oblaky, vloženy v luhy do zeleně syté jsou jako krajů mírné, tiché zraky. Tu sluka steskne v rákosí blíž kraje a kachna vodní s peřím zelenavým, jak duhovými barvami když hraje, se nese v dálce prachem slunce žhavým; chlad s vůní puškvorců na luka stoupá a s vůní otavy po kraji dýchá, vzduch mírně chlazen vlnami se houpá a něco jako věčný stesk v tom vzdychá. 1. Urči druh rýmu. 2. Podobně jako u líčení vyhledej specifické jazykové prostředky: personifikacemetaforyepiteta

Zdroje: MONET, Claude. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. NEZNÁMÝ. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. SOUKAL, Josef. Literární výchova. Praha: SPN, 1998, ISBN SOVA, A. U řek. In: To nejlepší z poezie 19. století. Praha: Levné knihy KMa, 2005, s.329. ISBN ilustrace klipart