Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT 11. 4. 2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KONFERENCE ASOCIACE ŘEDITELŮ GYMNÁZIÍ ČR - PŘEROV.
Advertisements

ICOLLE 2013 Systémové prvky celoživotního učení – Kariérní systém pro učitele Petr BANNERT Křtiny 17. září 2013.
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
Projektový den Střední školy elektrotechnické, Ostrava, Na Jízdárně 30, příspěvkové organizace Mária Borovská Ostrava, TIME (tréninkové, inovační,
Asociace ředitelů gymnázií Přerov, 3.dubna 2012
Jednání expertní skupiny dne
Problematika systému přípravy učitelů a stav výuky tělesné výchovy na vysokých školách Materiál pro 21. zasedání předsednictva Rady vysokých škol dne 20.
Kariérní systém učitelů
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
Projektový záměr IPn Kariérní systém učitelů
Kvalifikovanost učitelů z pohledu politických stran a zřizovatelů.
Centrum školského managementu Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze Ředitel v zajetí… PhDr. Václav TROJAN, Ph.D. vedoucí katedry
Aktuální problémy v přípravě učitelů (Komise pro přípravu učitelů Rady VŠ) Materiál pro 17. zasedání předsednictva Rady VŠ dne
Vybrané problémové oblasti problematiky fakult vzdělávajících učitele závěry a doporučení z diskuse na semináři „Kvalita přípravy učitelů – podmínka pro.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Problémy vymezení hledisek kvality v přípravě učitelů pozitivní přínos určení a uplatňování hledisek kvality závisí na splnění podmínek pro jejich užitečné.
Kongresové dny 2010 Praha Národní vzdělávací fond, o.p.s. Středisko podpory poradenských služeb Ing. Zuzana Freibergová
Organizační struktura
Konference projektu UNIV 2 KRAJE ve Zlínském kraji PhDr. Helena Marinková, Ph.D.
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
Aktuální situace v oblasti DV Procesy uznávání a rekvalifikace
Jednání expertní skupiny dne
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Hodnocení kvality VŠ 15. seminář Podpora výuky a učení se na VŠ Jak podpořit kvalitní vysokoškolské.
Personální řízení Podpora řízení a rozvoje lidských zdrojů ve školství.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
Odborná diskuze MŠMT, Projektový záměr Profesní podpora učitele.
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Název projektu: PODPORA – PRAXE – PROFESE CZ.1.07/2.1.00/ Zahájení projektu: Ukončení projektu: PODPORA – PRAXE – PROFESE.
Zákon o uznávání výsledků dalšího vzdělávání (179/2006 Sb.) Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Ředitel - manažer učící se organizace KA3. Účastníci 6 ředitelů ZŠ a SŠ v Kraji Vysočina.
Klíčová aktivita 3 Profesní portfolio Ing. Aleš Jurečka Praha,
1 Výsledky učení a novela zákona o VŠ seminář Impuls , AVU Tomáš Fliegl odbor vysokých škol, MŠMT.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Národní ústav odborného vzdělávání Aktuální úkoly v příštím období Jitka Pohanková Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Špindlerův Mlýn,
II. Metodický výklad výzvy. Cíl oblasti podpory 1.1 Podpora výuky cizích jazyků a v cizích jazycích ve školách a školských zařízeních. Výzva č. 55 je.
MŠMT červen Základní údaje o projektu Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Prioritní osy 4a Systémový rámec celoživotního.
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Šablony OP VVV a podpora nadání
Implementace kariérního systému - IMKA
IMKA Cílem projektu IMKA Je komplexně připravit, ověřit a implementovat metody, opatření a nástroje, které zajistí úspěšné zavedení a přijetí kariérního.
Úvodní konference projektu UNIV 2 KRAJE, PRAHA
Pilot ZUŠ „Podpora činnosti základního uměleckého školství
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
hodnocení a financování výzkumu, vývoje a inovací
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
STANOVISKO SKAV, o. s. K PROFESNÍMU STANDARDU KVALITY UČITELE
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Hlavní manažér SP Kvalita I
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
Organizační struktura
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Podpora začínajících učitelů ze strany ředitele školy Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) reg. číslo projektu: CZ /0.0/0.0/17_052/
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
„Koncept“ – Koncepce dalšího vzdělávání
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT

Na úvod pár vzpomínek…  1995/1996 – projekt Učitel  2000/2001 – pokus o popsání profilu absolventa učitelství  2004 – přijetí zákona č. 563/2004 Sb., § 29 (Kariérní systém pedagogických pracovníků)  2008/2009 – pokus vytvořit standard profese učitele  zadání pro koncepčně pojatý IPn s cílem propojit standard a kariérní řád pro učitele  IPn Kariérní systém (realizace zahájena )

Kariérní systém – hlavní cíle  Připravit kariérní systém učitelů umožňující profesní růst a celoživotní zvyšování kvality jejich práce, propojený s atestacemi navázaný na motivující systém odměňování.  Zvýšit prestiž učitelského povolání ve společnosti.  Zvýšit zájem o učitelské povolání mezi mladými lidmi.  Dát začínajícím i zkušeným učitelům perspektivu odborného růstu během jejich profesního života.

Kariérní systém – principy  provázanost profesního rozvoje s kariérním systémem a odměňováním  právo a povinnost učitele rozvíjet své profesní kompetence (v souladu se zákonem o pedagogických pracovnících)  právo na volbu možné kariérní cesty

Kariérní systém – cílová skupina KS je tvořen pro „typického“ učitele na profesi učitele se připravuje v pregraduálním vzdělávání učí od počátku své profesní kariéry a svou profesi vykonává dlouhodobě zahrnuje učitele MŠ, ZŠ, SŠ, VOŠ splňující odbornou kvalifikaci dle zákona č. 563/2004 Sb. X KS je otevřený odborníkům jiných profesí uplatňují své zkušenosti z pozice učitele v SOŠ a VOŠ

Kariérní cesty  Cesta rozvoje profesních kompetencí (atestace)  Cesta směřující ke specializovaným pozicím ve škole  Cesta směřující k funkčním pozicím

Rámec kariérního systému  čtyřstupňový kariérní systém  návaznost kariérního systému na standard o stejném počtu úrovní (kompetenční model)  povinnost absolvovat adaptační období zakončené hodnocením před vstupem do 2. kariérního stupně, zachování možnosti volby kariérní cesty včetně volby výkonu specializovaných a manažerských činností  dobrovolnost zapojení do kariérního systému od 2. kariérního stupně  provázanost profesního rozvoje s kariérním systémem a odměňováním

dard_ucitele/Karierni_system-schema.pdf dard_ucitele/Karierni_system-schema.pdf dard_ucitele/KS-diagram-NAVAZNOSTI.pdf dard_ucitele/KS-diagram-NAVAZNOSTI.pdf

Klíčové aktivity projektu 2. Systém vzdělávání 3. Profesní portfolio 1. Kariérní systém

Nejdůležitější výstupy KA 1 – Kariérní systém  vytvoření víceúrovňového standardu učitele (popis potřebných kompetencí pro každý z kariérních stupňů)  návrh kritérií pro hodnocení pedagogické práce učitelů pro postup po jednotlivých kariérních stupních  návrh obsahu, rozsahu a způsobu ukončení podpůrného vzdělávání potřebného k dosažení kariérních stupňů  návrh kritérií pro hodnocení výsledků dosavadní pedagogické práce pro zařazení učitele do KS 3 a 4  stanovení požadavků na hodnotitele pro atestace a popis odborných a organizačních požadavků na zajištění atestačního řízení  návrh potřebných legislativních změn a finančních opatření

Nejdůležitější výstupy KA 2 – Systém vzdělávání  vytvoření 5 vzdělávacích programů pro 3 kariérní stupně (programy vedoucí k dosažení úrovně standardu v jednotlivých stupních) a jejich pilotáž  návrh institucionálního zajištění vzdělávání uskutečňovaného v souvislosti s kariérním systémem  kritéria hodnocení DVPP uskutečňovaného v souvislosti s kariérním systémem, inovace systému udělování akreditací vzdělávacím programům  kritéria pro výběr hodnotitelů, popř. návrh na zapojení subjektů, které budou hodnocení provádět

Nejdůležitější výstupy KA 3 – Profesní portfolio  vytvořený formát profesního portfolia  metodika pro učitele k vedení vlastních profesních portfolií  metodika pro ředitele k hodnocení profesních portfolií učitelů  vzdělávací program pro konzultanty profesních portfolií  vyškolený tým konzultantů pro vedení a hodnocení profesních portfolií

KA 1 – Kariérní systém (stav projektu)  je zpracován Standard učitele pro kariérní systém  je zpracována 1. verze koncepce kariérního systému ředitele  je zpracován návrh organizace atestačního řízení

KA 2 – Systém vzdělávání (stav projektu)  je zpracován materiál Hodnocení kvality DVPP  je zpracováno 5 vzdělávacích programů, které budou následně v rámci projektu pilotovány

KA 3 – Profesní portfolio (stav projektu)  je vytvořena podoba profesního portfolia (na základě standardu učitele)  je připraveno následné ověřování na vybraných školách

podrobná informace o projektu na stránkách NIDV na adrese: system/podrobne-o-projektu.ep/ Děkuji za pozornost.