ADVICE OBLIGATION PROHIBITION SPECULATING Modal verbs.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_180 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Advertisements

Reported speech – nepřímá řeč Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_14.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_179 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Modal verbs of probability in present and past Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_10.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 33 Číslo.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
BE HAVE DO WILL SHOULD etc… 44.1 Auxiliary and modal verbs
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
29.1 Must, have to, modal verbs revision (Slovesa must, have to – muset, opakování modálních sloves) Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Must, needn´t, may, mustn´t Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_174.ANJ.12 Reported speech – Nepřímá řeč v AJ.
 ANOTACE  Anotace:  Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá ze cvičení určených k upevnění.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA, HLUŠICE AUTOR: PAEDDR. VAŇKOVÁ MARCELA ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_1A_20_CAN,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace AUTOR: Mgr. Marta Rozsívalová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_Angličtina 9.ročník TEMA: Advice ČÍSLO PROJEKTU:
Název školy: ZŠ štětí, Ostrovní 300 Autor: Lenka Pizúrová Název materiálu: VY_32_INOVACE_Aj.9.ročník.08_first_conditional Název: First conditional Vzdělávací.
Anotace Žáci se seznámí jak správně používat složené tvary some, any, no ( something, anything.. ). K pochopení této problematiky přispěje celá řada příkladů.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník:8. Tematická oblast: Témata do hodin angličtiny na 2. stupeň základních.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Relative clauses Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastSlovní zásoba a gramatika Datum vytvoření25.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
GE - Vyšší kvalita výuky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Question tags advanced structures.
Verbs + prepositions, adjectives + prepositions
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín
GE - Vyšší kvalita výuky
affirmative negative question
GE - Vyšší kvalita výuky
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_15Spojky.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas průběhový Autor:
I haven´t seen your ID card.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Přítomný čas prostý a průběhový.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Výukový materiál VY_22_INOVACE_22_ Phrasal verbs. Part 2
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_09_25_Have to
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Transkript prezentace:

ADVICE OBLIGATION PROHIBITION SPECULATING Modal verbs

NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4B_11_Modal.verbs TÉMA SADY: Gramatická cvičení z angličtiny ROČNÍK: oktáva/4.A DATUM VZNIKU: říjen 2013 AUTOR: Mgr. Lucie Kučerová

Anotace tento učební materiál je určen k prezentaci a procvičení pokročilých struktur anglických modálních sloves na interaktivní tabuli všechny snímky prezentace jsou opatřeny animacemi tak, aby poskytovali studentům dostatečný prostor k interakci a komunikaci v angličtině  nejprve se po kliknutí objeví příklady, až poté teoretický výklad problému, tudíž mohou studenti dedukovat a analyzovat daný problém nejprve sami a následně si vše ověřit teoretickým výkladem snímky číslo čtyři, pět a šest se zabývají používáním standardních struktur modálních sloves v angličtině pro vyjádření rady, povinnosti a nutnosti snímky číslo osm a devět slouží k výkladu pokročilejších struktur modálních sloves sloužících ke spekulaci v přítomném i minulém čase snímky číslo deset a jedenáct jsou určeny k procvičení dané gramatiky  první cvičení je řešeno formou doplňování patřičných tvarů modálních sloves do vět; správná odpověď se objeví po kliknutí na rámeček, jež následkem toho zmizí  druhé cvičení je zaměřeno na komunikaci ve skupinách; studenti mají za úkol vyřešit kriminální případy a při diskuzi použít co nejvíce modálních sloves pro spekulaci; správné řešení se objeví po kliknutí výukový materiál je vytvořen tak, aby podpořil samostatné myšlení a co nejvyšší interakci studentů v hodině angličtiny

Advice: should/ought to should or ought to is used to give advice  the negative forms are shouldn‘t and ought not to  should is used more often  ought to has a bit formal connotation  We should talk in English.  You ought to do more excercise.  We shouldn‘t speak too loudly. We often use I think + should or I don‘t think + should  I think + shouldn‘t is not usually used  I think you should learn more.  I don‘t think we should go to the cinema today.

Advice: must to give strong advice to ourselves supported by some emotions, not rules or obligations  I really must start studying harder.  It‘s getting dark. I must go home. to make strong recommendations to others, based on the speaker‘s own opinion  You must try the appe pie. It‘s delicious!  You must tidy your room. It‘s incredibly messy! In both cases must has similar meaning to should, however expresses stronger emotion as well

Obligation: have to/mustn‘t to talk about duties  I have to wash up every day. (My mum said so.)  We have to study two languages. (It‘s compulsory.) don‘t have to/doesn‘t have to and needn‘t expresses the lack of obligation, not prohibition  You don‘t have to write the test today. We will write it tomorrow  Mark doesn‘t have to tidy his room, his mum does it.  We needn‘t go to school tomorrow. It‘s holiday! mustn‘t is used for prohibition  In a gallery, you usually mustn‘t touch the displays.  We mustn‘t come late to school.

Necessity: need to express necessary behaviour to obtain a certain goal  You need to dial zero if you are calling outside the school. the lack of necessity is expressed by needn‘t or don‘t/doesn‘t need to  We needn‘t bring any food./We don‘t need to bring any food. There will be lots of it at the party.  We tend to use don‘t need to rather than needn‘t when talking about a general fact You don‘t need to pay full taxes if you are a student.

Speculating Modal verbs are often used to express speculation or deduction  MUST  the speaker is sure the thing is possible I haven‘t seen Mary yet. She must be ill then.  CAN‘ T  the speaker is sure the thing is impossible She can‘t be at home. She went to Paris yesterday.  MAY/MIGHT/COULD  the speaker speculates if the thing is possible or not and could refer to future as well Benjamin might/may/could come, but I am not sure.  in negative only may not or might not can be used He has overslept, so he may/might not catch the bus.

Speculating in past we use have + past participle  Somebody was at the door. It must have been James.  Henry can‘t have told you to come. She didn‘t know it. have + past participle is also used for past with should/ought to  You should have told me before. I can‘t help you now. needn‘t have + past participle is used to describe things which happened but weren‘t necessary  The bus was delayed so we needn‘t have hurried so much. didn‘t need to + past participle is used to describe something which didn‘t happen because it wasn‘t necessary  The headache wasn‘t so bad so I didn‘t need to have taken any pills.

practice n°1 complete the sentences with a modal and the correct form of the words in brackets  You should have told you weren‘t coming. I wouldn‘t have been waiting for so long. (tell)  Let‘s go to bed. We must get up early. (get up)  I am not sure where to go tomorrow. We might go to a museum. (go)  If you are a member of the sports club you don‘t need to pay for the entrance. (pay)  You needn‘t have bought me such a big present! (buy)  The phone can‘t have rung. It‘s broken. (ring)  It‘s a well paid job, but she has to work long hours. (work)  People are opening their umbrellas. It must have started to rain. (start)  Your friends are late. The could be lost. (lose)  That was a dangerous thing to do. You might have been killed. (kill)

practice n°2 Three Mystery Cases What might have happened? 1. Susan was found dead lying in the middle of a meadow with a bag on her back. No footprints had been seen there. Susan was a parachutist and her parachute didn‘t open. 2. When Eve heard a well-known melody, she immediately grabbed her gun. Eve could hear the melody of her jewel box so she knew a thief must have opened it.

Zdroje obrázků V prezentaci byly požity obrázky z galerie Microsoft Office, včetně webu Office.com