Conservation biology, different approaches Metodické pokyny : Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0950 Kódování materiálu vy_32_INOVACE_bio_evo07 Označení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-4.PT-30-Problémy dnešního světa Název školyStřední odborná škola a Střední odborné.
Advertisements

1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-4.PT-27-Životní prostředí Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-12-Zaměstnání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
E COSYSTEMS Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Tvůrce anglické verze: Mgr. Milan Smejkal Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-23-Počasí Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-26-Londýn Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-16-Praha Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-20-Mezilidské vztahy Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-13-Vzdělávání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Conservation biology, vocabulary Metodické pokyny : Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu vy_32_INOVACE_bio_evo06 Označení materiáluevo06_Conservation.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_FIG_18_.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Art Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-29 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky cizích jazyků.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Hana Červená Název:VY_32_INOVACE_80 _angličtina-gramatika Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_REALIE_09_SHOPPING.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_20_First_aid.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_3_FIG_01_HEALTH.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiáluvy_32_INOVACE_bio_evo03 Označení materiáluevo03_The distribution of plants_vocabulary Název školyGymnázium.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace AUTOR: Mgr. Marta Rozsívalová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_Angličtina 9.ročník TEMA: Test revision, London –
{ WELCOME TO PRAGUE Anotace: Materiál je určen žáků 8. ročníku a slouží k výkladu základních informací o pražských památkách a zajímavostech. Název školy:
Scenery of the South Moravia Region Veronika Havlíková Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za obsah publikací (sdělení) odpovídá.
Životní prostředí (Environment) B2 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastAngličtina: Maturitní ústní zkouška.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Společnost (Society) B1 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Angličtina: Maturitní ústní zkouška Datum vytvoření.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Anglický jazyk – slovní zásoba Autor: Mgr. Vlasta Skořepová
Angličtina: Martin Luther King
Zvířata (animals, pets) B2
Angličtina: Thomas Jefferson
Verbs + prepositions, adjectives + prepositions
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací materiál: Matoucí slova.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název vzdělávacího materiálu
Datum: Projekt: Kvalitní výuka
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název vzdělávacího materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Ecosystems Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
LIFE IN THE COUNTRY X LIFE IN THE CITY.
Digitální učební materiál
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Ecosystems, vocabulary
PRESENT SIMPLE TENSE Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
The distribution of plants, where can plants grow
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Jídlo (Food, Meals) B2 Tematická oblast Angličtina: ústní zkouška
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Jakub Horák, horakj(na)fld.czu.cz, L026
The Czech Republic.
Ecosystems, discussion
Transkript prezentace:

Conservation biology, different approaches Metodické pokyny : Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu vy_32_INOVACE_bio_evo07 Označení materiáluevo07_Conservation biology_different approaches Název školyGymnázium Kladno AutorMgr. Veronika Nedvědová Anotace Základní informace o současných i minulých principech ochrany přírody. Podklady umožňují práci na principu CLIL výuky biologie v anglickém jazyce. PředmětBIO- biologie Tematická oblastEnvironmentální výchova TémaOchrana přírody Očekávané výstupy Pochopení základních principů ochrany přírody u nás i ve světě. Důraz je kladen na aktivitu žáků, formulaci názorů a zaujímání postojů. Základním principem je stimulace komunikace v rámci tématu. Klíčová slova Chráněná území, ekosystém, ekotony, nárazníkové zony, fragmentace prostředí. Druh učebního materiáluVýklad s kontrolními otázkami Ročník3. a 4. Cílová skupinavyšší stupeň osmiletého gymnázia, čtyřleté gymnázium Ověřeno Použitá literatura: → J.B.Reece a kol.: Campbell Biology, Pearson, Ninth Edition,2O11. →Hájková J. a kol.: Slovník ekologie a životního prostředí, Fontána a Živá Planeta, →Oxford Advanced Learner’s Dictionary of Current English, Oxford University Press, Fifth Edition, Fotografie se svolením Vít Homér. Ostatní materiály z vlastních zdrojů.

Answer the questions: 1)When and where was the first national park established? 2)Can you name all four national parks in the Czech Republic? 3)Which of them is the oldest and which one has been declared most recently? 4)Give examples of natural reserves in your neighbourhood. Why are they protected? 5)Have you been to any protected areas abroad? Where was it? 6)Do you consider the topic of conservation important or not? Conservation biology, different approaches

1)Yellowstone National Park )KRNAP, České Švýcarsko, Podyjí, Šumava 3)KRNAP – 1963 and České Švýcarsko Answers: Conservation biology, different approaches

´´The protection, improvement, and use of natural resources according to principles that will assure their highest and economic or social benefits for man and his environment now and into future.´´ ´´The care and management of the natural environment.´´ What was and is conservation focused on? saving individual species biodiversity of animals, plants whole ecosystems Hájková J. a kol., Slovník ekologie a životního prostředí; Fontána & živá planeta (1998) Oxford Advanced Learner´s Dictionary of Current English; Oxford University Press, 5 th edition (1995) Conservation biology, different approaches

ESTABLISHING PROTECTED AREAS set aside nature reserves are biodiversity islands in a sea of habitat degraded by human activity based on the premise that ecosystems are balanced, stable and self regulating units ? more numerous and small reserves → easier management ? fewer large reserves → far-ranging animals ≈ fragmented habitat → limited migration, increase of inbreeding, if any disturbance appears- the ecosystem is unbalanced and recovers with difficulties Conservation biology, different approaches

MOVEMENT CORRIDORS a narrow strip or series of small clumps of habitat connecting isolated patches ≈ a net of interconnected areas

EDGES some organisms thrive in edge communities → gain resources from both areas - deer- forest for shelter X meadows for grazing - brown headed cowbird- lays its eggs in the nests of migrating songbirds in the forest X open fields to forage on insects ≈ edge adapted may be important sites of speciation Conservation biology, different approaches

ZONED RESERVE APPROACH extensive region- consists of relatively undisturbed center (zone 1) that is surrounded by areas that have been changed by human activity and are used for economic gain (zones 2,3,4) ≈ buffer zones – prevent harm to protected area → protects relatively large areas → preserves the whole habitat → supports human activities ≈ stable economic base for people living there ≈ stability of the society → represents environmentally sustainable policy Conservation biology, different approaches

HOT SPOTS hot spot is relatively small area with a lot of endemic ( not found anywhere else in the world) and endangered species -terrestrial- cover 1.5 per cent of Earth‘s surface and include about one third of all species -marine – corral reefs, river systems From Conservation biology, different approaches

Worksheet Decide whether the statements are true or false. 1)Zoned reserve approach preserves only animals, not the whole habitat. 2)Fragmented habitat causes limited migration. 3)Edge adapted animals never gain resources from both areas. 4)Hot spots are large areas with a lot of endemic and endangered species. 5)When protected areas are smaller, their management is easier. 6)Movement corridors may be important sites of speciation. 7)There are regulations in buffer zones to prevent harm to protected areas. 8)A net of interconnected areas is called movement reserve. 9)Zoned reserve approach represents environmentally unsustainable policy. 10)Terrestrial hot spots cover about 15% of Earth‘s surface. Conservation biology, different approaches

Worksheet- answers 1)Zoned reserve approach preserves the whole habitat. 2)Fragmented habitat causes limited migration. 3)Edge adapted animals gain resources from both areas. 4)Hot spots are relatively small areas with a lot of endemic and endangered species. 5)When protected areas are smaller, their management is easier. 6)Edges may be important sites of speciation. 7)There are regulations in buffer zones to prevent harm to protected areas. 8)A net of interconnected areas is called movement corridor. 9)Zoned reserve approach represents environmentally sustainable policy. 10)Terrestrial hot spots cover about 1.5% of Earth‘s surface. Conservation biology, different approaches