B UNDESREPUBLIK D EUTSCHLAND PhDr. Taťána Tonová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Die BRD nimmt eine wichtige Stellung unter den hochentwickelten Industrieländern der Welt ein. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Advertisements

Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_NEJ35 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematická.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Streckerová Monika Název: VY_32_INOVACE_8AB_1_Deutschland Téma: 8AB_VNJ.roč.
D EUTSCHSPRACHIGE L ÄNDER PhDr. Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1. Kód DUMu: VY_32_INOVACE_2.NJ.14.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_09 Hamburg TEMA:Reálie německy mluvících.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Schweiz - Bilder Autor: Ing. Vladimíra Brumková.
Jméno autora: Jitka Hegerová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2012 Ročník: sedmý Tematická oblast: Deutsch mit Max – einfach und mit Spa3.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Kde to je? / Wo ist das? Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.7.B.05_odkud_pochazis_kde_to_je.
D EUTSCHE K ÜCHE PhDr. Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_2.NJ.15 Číslo.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_11_Schule_in_Deutschland TEMA:My a svět.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Schulsystem in Deutschland Autor: Mgr. Kostiuková N.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Tschechien – Schulsystem Autor: Mgr. Kostiuková N.
S CHULE PhDr.Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_3.NJ.05 Číslo projektu:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_02 Schulsystem in der BRD TEMA:Reálie.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Pavla Študentová NÁZEV:VY_32_INOVACE_19, Rakousko TÉMATICKÝ CELEK:Receptivní.
T SCHECHIEN - UNSERE H EIMAT PhDr. Taťána Tonová.
B ERLIN -D IE H AUPTSTADT DER BRD PhDr. Taťána Tonová.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Teplice Die Stadt, in der ich wohne. Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III – Pozorka.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Übungen- Nebensätze.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Deutschland - Bilder Autor: Ing. Vladimíra Brumková.
Berlin - Quiz VY_32_INOVACE_02-28 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení na.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_NEJ42 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematická.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Bundesrepublik Deutschland.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_4_INOVACE_NEJ2 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematický.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
B ERUFE PhDr. Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_3.NJ.04 Číslo projektu:
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Ing. Jitka Ryplová AUTOR: Ing. Jitka Ryplová VY_32_INOVACE_NJ,9_06_WIR.
W ETTER UND JAHRESZEITEN PhDr.Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_2.NJ.20.
S CHRITTE 2 L EKTION 11 I N DER S TADT UNTERWEGS Autor: Mgr.Marcela Smutková.
M eine Umgebung: W as kann man hier sehen? Název školy: ZŠ a MŠ Dobrá Voda u Českých Budějovic Autor: Mgr. Petra Miková Název: VY_22_INOVACE_ZNJ.9.29 Téma:
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Österreich - Bilder Autor: Ing. Vladimíra Brumková.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ilona Šolcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_NEMCINA_RECOVE_DOVEDNOSTI_06.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_NEJ53 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematická.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
PhDr.Taťána Tonová Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy.
P RAG - DIE H AUPTSTADT T SCHECHIENS PhDr.Taťána Tonová.
U MWELTSCHUTZ PhDr Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_3.NJ.18 Číslo projektu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_NEJ46 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematická.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Chalupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_09 Österreich TEMA:Reálie německy.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_17 Lokale Präpositionen TEMA:Jazyková.
Název: Tschechische Republik Autor: Mgr. Anna Řeháková Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Reálie České republiky Ročník:3. – 4. ročník.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU Dum 3, Lichtenštejnsko NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Industrie Österreichs Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Německý jazyk - reálie německy mluvících zemí Datum.
T RPNÝ ROD V NĚMČINĚ PhDr. Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_4.NJ.17.
DEUTSCHLAND - OBERFLÄCHE Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastNEJ – reálie německy mluvících zemí Datum vytvoření4.
U NSERE PARTNERSCHULE IN BAD E SSEN PhDr. Taťána Tonová.
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Bevölkerung und politisches System Österreichs Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Německý jazyk - reálie.
F YZIKÁLNÍ VELIČINA - HUSTOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Wasserkraftwerke, Landwirtschaft Österreichs Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Německý jazyk - reálie německy.
BRD – POLITISCHE GESTALTUNG Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastNEJ - reálie německy mluvících zemí Datum.
Republik Österreich - Lage Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Německý jazyk - reálie německy mluvících zemí.
R OVNOMĚRNÉ A NEROVNOMĚRNÉ POHYBY Mgr. Kamil Kučera.
Österreich - Oberfläche Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Německý jazyk - reálie německy mluvících zemí.
Tiere PhDr. Taťána Tonová.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Tschechien – Schulsystem
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Schulsystem in Deutschland
Označování času v němčině
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

B UNDESREPUBLIK D EUTSCHLAND PhDr. Taťána Tonová

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_2.NJ.03 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Vytvořeno: září 2013 Ročník: pro vyšší ročníky víceletého a čtyřletého gymnázia (RVP-G) Anotace: Vzdělávací oblastJazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oborNěmecký jazyk Tematický okruhReálie německy mluvících zemí Materiál slouží k seznámení žáků se základními informacemi o Německu. Text s obrazovým doprovodem napomůže k vytvoření představy o našem největším sousedovi. Materiál se využije v průběhu hodiny. Pomůcky: interaktivní tabule.

Deutschland – unser Nachbar Deutschland ist unser gröβter Nachbar. Deutschland liegt in Mitteleuropa. Deutschland grenzt an 9 Länder.

Deutsche Flagge Deutsche Flagge hat drei waagrechte, gleich breite Streifen (schwarz – rot- gold).

Währung Die deutsche Währung war die Deutsche Mark (DEM), die in 100 Pfennig eingeteilt wurde. Seit dem 1. Januar 2012 ist ein gesetzliches Zahlungsmittel der Euro.

Die wichtigsten Gebirge In Deutschland gibt es viele Gebirge. Am gröβten sind die Alpen. Der höchste Berg heiβt die Zugspitze. Andere Gebirge : An der Grenze zu Tschechien- das Erzgebirge der Böhmerwald Weitere Gebirge – der Schwarzwald der Harz

Die deutschen Flüsse Der deutsche Nationalfluβ heiβt der Rhein, wo viele Burgen und Schlösser liegen. Andere Flüsse : die Elbe die Donau der Main

Deutsche Inseln Zum deutschen Staatsgebiet gehören auch manche Inseln, weil Deutschland an der Nordsee und an der Ostsee liegt. Die gröβte deutsche Insel heiβt Rügen (Rujána). Sehr interessant ist auch Felseninsel Helgoland, die viele Touristen anzieht. Touristisch attraktiv findet man auch so genannte „Blumeninsel“ Mainau im Bodensee.

Bevölkerung Deutschland hat etwa 81 Millionen Einwohner, davon sind die meisten Deutsche. Es gibt auch einige nationale Minderheiten (z. B. Sorben, Dänen, Friesen). Auβerdem leben in Deutschland viele Ausländer – v.a. Türken, Italiener, Leute aus der ehemaligen Sowjetunion.

Wirtschaft Die Bundesrepublik gehört zu den hochentwickelten Industrieländern der ganzen Welt. Die wichtigsten Industriezweige : Maschinenbau Autoproduktion (z.B. Vokswagen, Merzedes-Benz, BMW), jedes Jahr eine Automesse in Frankfurt elektronische und chemische Industrie Nahrungsmittelindustrie

Landwirtschaft Auch die Landwirtschaft wird sehr intensiv betrieben. Deutschland ist unabhängig, d. h. muss nicht importieren. Die wichtigsten Anbaugebiete sind im Süden (das Alpenvorland) und Westen (die Täler der Flüsse)des Landes. Man baut Getreide, Kartoffeln, Zuckerrüben, Hopfen und Wein an. Die Tierzucht konzentriert sich auf Rinder und Schweine.

Schulwesen Das Bildungssystem in der BRD ist nicht einheitlich. Jedes Bundesland hat eigene Schulgesetze und Lehrpläne. Nach der vierjährigen Grundschule besuchen Kinder die Hauptschule oder die Realschule oder das Gymnasium (8 Jahre). Nach dem Abitur kann man an einer Hoch - schule oder Universität studieren. Die älteste Universität befindet sich in Heidelberg.

Was ist typisch deutsch ? Diese Frage kann man schwer beantworten. Vor allem junge Deutsche möchten nicht typisch deutsch sein. Deutsche sind meistens pünktlich, ordentlich, fleiβig und umweltfreundlich. Typische deutsche Phänomene : Volksfeste und Energiesparen, tüchtige Hausfrauen und Kaffeeklatsch, Umweltschutz und die Fussball- Bundesliga

Schlussfragen 1.Wo liegt Deutschland ? 2.Nenne die Nachbarländer von Deutschland. 3.Wie sieht die deutsche Flagge aus ? 4.Wie viele Einwohner hat Deutschland ? 5.Wie heiβt der deutsche Nationalfluss? 6.Welche Gebirge gibt es in Deutschland ? 7.Was exportiert Deutschland am meisten? 8.Welche deutsche Produkte kann man bei uns kaufen?

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízeních. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. 1.JUSTOVÁ, Hana. Deutschsprachige Länder. Praha: Fragment, 2006, ISBN MINARIK, Linda a kol. Němčina otázky a odpovědi. Dubicko: INFOA, 2007, ISBN Veškeré použité obrázky pocházejí z otevřené galerie Microsoft Office (Powerpoint 2010)