ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_11_Konjunktionen_IA TEMA:Jazyková kompetence.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová
Advertisements

ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_05
Název Vedlejší věty účelové se spojkou „damit“ ; konstrukce „um – zu“
Autor:Mgr. Jakub Lukeš Předmět/vzdělávací oblast: Německý jazyk Tematická oblast:Gramatika Téma:Slovosled Ročník:1. – 4. Datum vytvoření:Únor 2014 Název:VY_32_INOVACE_ NEJ.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Opakování učiva 8. ročníku
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_06 deshalb-Satz TEMA:Jazyková kompetence.
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 8 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_20_Reisen_durch_Bayern TEMA:Reálie německy.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_11_Schule_in_Deutschland TEMA:My a svět.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Possessivpronomen Autor.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_08_Negation TEMA:Jazyková kompetence.
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 3. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_04 Personalpronomen im Dativ TEMA:Jazyková.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Chalupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_15 Reisen TEMA:My a svět kolem nás.
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 6 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_167  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_15_SÄTZE.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: tercie Datum:
Deutsch mit Max II. Lektion 3
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_18 Präteritum (haben, sein) TEMA:Jazyková.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_03 Einkaufen TEMA:My a svět kolem.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_14_Präteritum_Modalverben TEMA:Jazyková.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_20 Konjunktiv II TEMA:Jazyková kompetence.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_08_Charakteristik_Aussehen TEMA:My a.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Chalupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_16 Umwelt TEMA:My a svět kolem nás.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_07 Modalverben TEMA:Jazyková kompetence.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_05 Imperativ TEMA:Jazyková kompetence.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_06 Zu Hause II TEMA:My a svět kolem.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_01 Personalpronomen im Akkusativ.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_04 Gesund bleiben TEMA:My a svět.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_17_Jahreszeiten_Wetter TEMA:My a svět.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_149_Freizeit und Hobbys Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_156 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_09_Perfekt_I. TEMA:Jazyková kompetence.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_17 Lokale Präpositionen TEMA:Jazyková.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_03 Ordinalzahlen TEMA:Jazyková kompetence.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_13_Berufswahl TEMA:My a svět kolem nás.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_19_Reflexive_Verben TEMA:Jazyková kompetence.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_152  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Wiederholung 1.-3.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.8.A.09_otazky_a_odp ovedi Datum : Ročník : osmý.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_01 Haushalt TEMA:Der Mensch in der.
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_459 Nj/9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_09_Gesundes_Leben TEMA:My a svět kolem.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_14_Zu_Hause_III TEMA:My a svět kolem.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_12_Konjunktionen_IB TEMA:Jazyková kompetence.
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
SPOJKY SOUŘADNÉ - spojují jen věty hlavní. Souřadicí spojky neovlivňující slovosled věty UND - a ABER - ale ODER - nebo SONDERN - ale, nýbrž DENN - neboť.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_02 Trennbare Verben TEMA:Jazyková.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy : ZŠ Štětí, Ostrovní 300
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 4
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
SLABÁ SLOVESA II Číslo DUM: VY_32_INOVACE_03
Tvoření otázek v němčině
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_11_Konjunktionen_IA TEMA:Jazyková kompetence v němčině ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ DATUM TVORBY:

Tento materiál byl vytvořen pro žáky prvních dvou ročníků šestiletého gymnázia, studující německý jazyk na úrovni A2 CEFR, a to jako část jedné vyučovací hodiny v rozsahu cca 20 minut. Materiál slouží pro výklad a interaktivní procvičování na téma spojky, a to spojky souřadící. Navazuje na dosavadní znalosti o spojkách, po nichž následuje přímý slovosled (úvodní cvičení před výkladem), v prezentaci je systém těchto spojek rozšířen o další dvě. Cílem je naučit se užívat pravidlo o přímém slovosledu po spojkách denn a sondern, a to i v samostatně tvořených odpovědích. Metodické pokyny: Žáci postupují dle pokynů uvedených v prezentaci. K práci využívají svůj sešit pro poznámky a řešení úloh zapisují na tabuli elektronickým perem, správné řešení je uvedeno v prezentaci hned na následujícím snímku. Materiál je určen k interaktivní výuce. Pozn. Ve výkladu je pro lepší pochopení použit mateřský jazyk, zatímco při procvičování jazyk německý.

Grammatik mit Spaß

ÜBUNG 1 – WIR WIEDERHOLEN: Ergänzen Sie in die folgenden Sätze eine der Konjunktionen aber, oder, und: a) Ich möchte im Juli einen Sprachkurs besuchen ….. meine Schwester möchte mitmachen. b) Sie will mit mir nach England fahren, ….. ich will es nicht. c) Was meinen Sie? Soll ich sie mitnehmen ….. soll ich das nicht machen? a)b)c)

KONTROLLE ÜBUNG 1: a) Ich möchte im Juli einen Sprachkurs besuchen UND meine Schwester möchte mitmachen. b) Sie will mit mir nach England fahren, ABER ich will es nicht. c) Was meinen Sie? Soll ich sie mitnehmen ODER soll ich das nicht machen? a) undb) aberc) oder

IA. Spojky souřadící – přímý pořádek slov aber - denn - oder – sondern – und Ich mag Gemüse, aber ich esse keinen Salat. Ich mag Gemüse, aber den Gemüsesalat esse ich nicht. * Das Thema finde ich super, aber ich kann es nicht vorbereiten. spojkaSPdalší větné členy spojka1 větný člen (VČ)PSVČ

ÜBUNG 2 - VERBINDEN SIE:WAS PASST ZUSAMMEN? 1. Sebastian fährt nach Österreich, 2. Luise lernt Fremdsprachen, 3. Ich möchte Französisch lernen, 4. Im Mai besucht er nicht nur seine Freunde in den USA 5. Ich finde einen Aufenthalt im Ausland wichtig, A. denn sie mag reisen sehr gern. B. sondern er verbringt noch ein paar Tage in der Karibik. C. denn er möchte gerne Wien, Salzburg und Innsbruck besuchen. D. denn die Fremdsprache lernt man so am besten. E. denn ich möchte in Paris im August mit meinen Freunden einen Monat verbringen.

KONTROLLE 2: 1C - 2A – 3E - 4B – 5D 1. Sebastian fährt nach Österreich, 2. Luise lernt Fremdsprachen, 3. Ich möchte Französisch lernen, 4. Im Mai besucht er nicht nur seine Freunde in den USA, 5. Ich finde einen Aufenthalt im Ausland wichtig, A. denn sie mag das Reisen durch Europa sehr gern. B. sondern er verbringt noch ein paar Tage in der Karibik. C. denn er möchte gerne Wien, Salzburg und Innsbruck besuchen. D. denn die Fremdsprache lernt man so am besten. E. denn ich möchte in Paris im August mit meinen Freunden einen Monat verbringen.

ÜBUNG 3 –SCHREIBEN SIE DIE ANTWORT INS HEFT: 1. Warum lernt er Fremdsprachen? (es ist wichtig für seinen Beruf) 2. Warum sprechen wir nicht Englisch? (er versteht nur Deutsch) 3. Warum findest du Deutsch nicht einfach? (die Grammatik ist mir zu kompliziert) 4. Warum lernst du nicht allein, sondern mit deinem Mitschüler? (es ist interessant und nicht langweilig)

KONTROLLE 3 – RICHTIG GEMACHT? 1. Er lernt Fremdsprachen, denn es ist wichtig für seinen Beruf. 2. Wir sprechen nicht Englisch, denn er versteht nur Deutsch. 3. Ich finde Deutsch nicht einfach, denn die Grammatik ist mir zu kompliziert. 4. Ich lerne nicht allein, sondern mit meinem Mitschüler, denn es ist interessant und nicht langweilig. Bilden Sie jetzt bitte solche Fragen mit WARUM und fragen Sie Ihre Mitschüler.

1. Obrázky na snímcích 3, 5, 7 – 10 použity z galerie Klipart [cit ]. Dostupné pod licencí Microsoft Office 2010:. 2. NEUNER Gerhard, CRISTACHE Carmen, PILYPAITYTĖ Lina, SZAKÁLY Erna, VICENTE Sara, deutsch.com 2. - Kursbuch, Německo: Hueber, 2009, ISBN Archiv autorky