Závislý infinitiv s zu PhDr. Jarmila Janoušková. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_4.NJ.18.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název Závislý infinitiv s „zu“ Předmět, ročník Německý jazyk, sexta
Advertisements

Význam způsobových sloves, slovosled
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu ICT ve výuce
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - škola Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_06 deshalb-Satz TEMA:Jazyková kompetence.
I NFINITIVNÍ KONSTRUKCE UM ZU, OHNE ZU, STATT ZU PhDr. Jarmila Janoušková.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Předložky se 3. a 4. pádem VY_32_INOVACE_02-16 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh:
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_229.NEJ.34 Infinitiv mit “zu“, Infinitiv ohne „zu“
Konjunktiv II Hilfsverben Pomocná slovesa 1. Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_31_NJ9_Wiederholungstest 5/II TÉMA: Wiederholungstest ČÍSLO PROJEKTU:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_15_SÄTZE.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Übungen- Nebensätze.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: kvarta Datum:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_168_VEDLEJŠÍ VĚTY, SPOJKA WEIL Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_07 Modalverben TEMA:Jazyková kompetence.
B ERUFE PhDr. Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_3.NJ.04 Číslo projektu:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
W ETTER UND JAHRESZEITEN PhDr.Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_2.NJ.20.
Německý jazyk – Gramatické jevy
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tagesprogramm VY_32_INOVACE_02-31 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení na.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ilona Šolcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_NEMCINA_RECOVE_DOVEDNOSTI_14.
Préteritum sloves haben, sein, werden VY_32_INOVACE_02-17 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_171_BUDOUCÍ ČAS Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
Arbeitslosigkeit. Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE.
Č ASOVÁNÍ SLOVES V PŘÍTOMNÉM ČASE PhDr. Taťána Tonová.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ilona Šolcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_NEMCINA_RECOVE_DOVEDNOSTI_06.
Číslo projektu0CZ.1.07/1.5. 0/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Station 4 TémaAn die.
Němčina pro jazykové školy nově 1 Lektion 6: Unsere Freizeit Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné.
PhDr.Taťána Tonová Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
U MWELTSCHUTZ PhDr Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_3.NJ.18 Číslo projektu:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_17 Lokale Präpositionen TEMA:Jazyková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: kvarta Datum:
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV: VY_22_INOVACE_09_NJ9_Préteritum slovesa sein TEMA: Préteritum slovesa sein ČÍSLO.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_105 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaII/2 Sada07 AnotaceUžívání.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
T RPNÝ ROD V NĚMČINĚ PhDr. Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_4.NJ.17.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.13_slovesa_opa kovani Datum: Ročník: devátý.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jičín, 17. listopadu 109 Název materiálu VY_32_INOVACE_VII_Nj3_10 AutorMgr.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_02 Trennbare Verben TEMA:Jazyková.
Anotace: Německý jazyk pro 9. ročník
Určování času VY_22_INOVACE_07_140
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál
Konjugation der Hilfsverben
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Temporalsätze VEDLEJŠÍ VĚTY ČASOVÉ Mgr. Alena Písaříková.
Deutsch mit Max II. Lektion 2
Německý jazyk – Cvičení na podporu konverzace
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Simonová Název materiálu:
IM RESTAURANT ( k o m i k s )
Transkript prezentace:

Závislý infinitiv s zu PhDr. Jarmila Janoušková

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_4.NJ.18 2.Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Vytvořeno: březen Ročník: 3. ročník a 4. ročník – čtyřleté gymnázium (RVP-G) septima a oktáva – osmileté gymnázium (RVP-G) Anotace: Tento materiál byl vytvořen jako příprava k vysvětlení gramatického okruhu „Závislý infinitiv s zu“ na Gymnáziu a JŠ Svitavy; přibližně na dvě, popřípadě více vyučovacích hodin (pro výklad, opako- vání, shrnutí učiva). Tento materiál obsahuje vysvětlení gramatiky, různé druhy cvičení, překlady. Na závěr jsou uvedeny internetové adresy pro kontrolu zvládnutí učiva. Materiál může být použit vcelku nebo jenom jeho jednotlivé části i pro výuku v nižších ročnících osmiletého i čtyřletého studia. Pomůcky: interaktivní tabule Vzdělávací oblastJazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oborNěmecký jazyk Tematický okruhZávislý infinitiv s zu

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Závislý infinitiv s zu po přídavném jméně Přídavné jméno + zu + infinitiv přít. činný + Es ist gesund, Obst zu essen. Sloveso bez předpony essen + Es ist nötig, jeden Tag aufzuräumen. Sloveso s odlučitelnou předponou aufräumen + Es ist wichtig, viel Geld zu verdienen. Sloveso s neodlučitelnou předponou verdienen + Es ist nötig, Englich sprechen zu können. dva infinitivy

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Bilden Sie Sätze nach dem Muster Bilden Sie Sätze nach dem Muster gut/regelmäßig/essen Es ist gut, regelmäßig zu essen. nötig/jeden Tag/frühstücken wichtig/ungesüßten Tee/trinken gesund/gekochtes Fleisch/essen ungesund/4 Stück/Kuchen/nehmen besser/rohes Gemüse/essen wichtig/Milchprodukte/kaufen schlecht/keine Bewegung/haben

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Lösung Es ist nötig, jeden Tag zu frühstücken. Es ist wichtig, ungesüßten Tee zu trinken. Es ist gesund, gekochtes Fleisch zu essen. Es ist ungesund, 3 Stück Kuchen zu nehmen. Es ist besser, rohes Gemüse zu essen. Es ist wichtig, Milchprodukte zu kaufen. Es ist schlecht, keine Bewegung zu haben.

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Závislý inf. po podstatném jméně Závislý inf. po podstatném jméně Podstatné jméno + zu + infinitiv přít. čin. + Ich habe Zeit, ins Kino zu gehen. Po slovese bez předpony gehen + Ich habe Lust, am Wochenende fernzusehen. Po slovese s předponou odlučitelnou fernsehen + Ich habe die Chance, viel Geld zu verdienen. Po slovese s neodlučitelnou předponou verdienen + Ich habe die Gelegenheit, Deutsch sprechen zu können. dva infinitivy

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Bilden Sie Sätze nach dem Muster Bilden Sie Sätze nach dem Muster Er/Zeit/haben/lernen x Ich/keine/Zeit/5 Stunden/ Er hat Zeit zu lernen. Ich habe keine Zeit, 5 Stunden täglich zu lernen. Er/Angst/nach Hause/gehen Ich/keine Angst Er/Möglichkeit/im Sommer/ins Ausland/fahren Ich/ Er/Lust/jeden Tag/seine Wohnung/aufräumen Ich/ Ihm/Spaß/machen/Test/jede Stunde/schreiben Mir/ Er/Chance/bei einer ausländischen Firma/arbeiten/ Es/sein/sein/Traum/als/Arzt/arbeiten/ Es/sein/mein

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Lösung Er hat Angst, nach Hause zu gehen. Ich habe keine Angst, um 14Uhr nach Hause zu gehen. Er hat die Möglichkeit, im Sommer ins Ausland zu fahren. Ich habe nicht die Möglichkeit, im Sommer ins Ausland zu fahren. Er hat Lust, jeden Tag seine Wohnung aufzuräumen. Ich habe keine Lust, jeden Tag mein Zimmer aufzuräumen. Es macht ihm Spaß, einen Test jede Stunde zu schreiben. Mir macht es keinen Spaß, einen Test jede Stunde zu schreiben. Er hat die Chance, bei einer ausländischen Firma zu arbeiten. Ich habe nicht die Chance, bei einer ausländischen Firma zu arbeiten. Es war sein Traum als Arzt zu arbeiten. Es war nicht mein Traum als Arzt zu arbeiten.

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Übersetzen Sie und ergänzen Sie frei 1.Ich habe Lust,…………………………………………………… 2.Hast du Angst,………………………………………………….? 3.Es war immer sein Traum,……………………………….. 4.Ich habe die Chance,……………………………….……….. 5.Wer hat die Möglichkeit,……………………………………? 6.Es macht mir Spaß,……………………………………………. 7.Ich habe keine Zeit,……………………………………………. 8.Wer hat die Gelegenheit,…………………………………..? 9.Er hat keine Lust,……………………………………………….. 10.Es war immer mein Wunsch,…………………………….. 11.Wer hat keine Angst,………………………………………….? 12.Er hatte keine Chance,………………………………….…….

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Mögliche Varianten 1.Ich habe Lust, in die Disco zu gehen. 2.Hast du Angst, in die Schule zu gehen? 3.Es war immer sein Traum,nach Wien zu fahren. 4.Ich habe die Chance, als Manager zu arbeiten. 5.Wer hat die Möglichkeit, in Berlin zu jobben? 6.Es macht mir Spaß, im Bett zu liegen. 7.Ich habe keine Zeit, 2 Stunden fernzusehen. 8.Wer hat die Gelegenheit, in Prag zu studieren? 9.Er hat keine Lust, zu Oma zu gehen. 10.Es war immer mein Wunsch, in Paris zu sein. 11.Wer hat keine Angst, mit dem Lehrer zu spre- chen? 12.Er hatte keine Chance, an der Uni zu bleiben.

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Übersetzen Sie 1.Je lepší jíst 5 malých porcí. 2.Je zdravé jíst libové maso. 2. Je důležité pravidelně snídat. 3. Mám čas ráno poslouchat zprávy v rádiu. 4. Nemám čas chodit každý den na trénink. 5. Mám chutˇjít do divadla. 6. To byl vždycky můj sen jet do Německa. 7. Mám strach bavit se o tom se svou matkou. 8. Kdo nemá strach mluvit se svými učiteli? 9.Baví mě jezdit na kole na cyklistických stezkách. 10.Nebaví mě každý víkend psát referáty do školy. 11.Je zajímavé surfovat na internetu.

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Lösung 1.Es ist besser, 5 kleine Portionen zu essen. 2.Es ist gesund, mageres Fleisch zu essen. 3.Es ist wichtig, regelmäßig zu frühstücken. 4.Morgen habe ich Zeit, Nachrichten im Radio zu hören. 5.Ich habe keine Zeit, jeden Tag zum Training zu gehen. 6.Ich habe Lust, ins Theater zu gehen. 7.Es war immer mein Traum, nach Deutschland zu fahren. 8.Ich habe Angst, mich darüber mit meiner Mutter zu unterhalten. 9.Wer hat keine Angst, mit seinen Lehrern zu sprechen? 10.Es macht mir Spaß, auf den Radwegen Rad zu fahren. 11.Es macht mir keinen Spaß, jedes Wochenende Referate für die Schule zu schreiben. 12.Es ist interessant, im Internet zu surfen.

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Závislý infinitiv po slovese 1. Po slovesech haben, sein Ich habe viel zu tun. Die Mail ist zu schreiben. 2. Po slovesu brauchen Ich brauche Mathe zu lernen. 3. Po slovesech anbieten, anfangen, aufhören,beginnen,be- fehlen, bitten, erlauben, sich entscheiden, gestatten, hoffen, schaffen, überreden, ver- gessen, versprechen, versuchen, vorhaben, vorschlagen, wünschen, zwingen… PASS AUF! Ich fange an zu lernen. Fang an zu lernen! Ich habe angefangen zu lernen.

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Infinitiv po helfen, lernen, lehren 1.V krátkých větách se infinitiv s zu NEDÁVÁ Er hilft mir einkaufen. Er lehrt mich schwimmen. 2. V rozvinutých větách se závislý infinitiv s zu DÁVÁ Er hilft mir, jeden Tag frische Lebensmittel im Supermarkt einzukaufen. Er lehrt mich, am Wochenende mit seinem Trainer im Schwimmbad zu schwimmen.

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Infinitiv bez zu 1. Po modálních slovesech Ich will nach Hause gehen. 2. Po slovesu werden /budoucí čas/ In 5 Jahren werde ich als Model arbeiten. 3. Po slovesech smyslového vnímání sehen, hören, fühlen, spüren Ich sehe ihn lesen. 4. Po slovesech pohybu gehen, kommen, fahren Ich gehe schwimmen. 5. Po slovesech lassen, bleiben Sie lässt sich einen neuen Rock nähen. Er blieb vor dem Haus warten.

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Mit zu oder ohne zu? Es ist interessant, einen Film … drehen.Ich wünsche mir, nach Prag … fahren.Er kann gut … singen. Wer hat viel … tun? Wo sind die Schuhe … kaufen? Sie sieht das Kind … laufen.Er kann schnell... laufen.Ich höre ihn … singen.Er beginnt … singen. Er hört auf … rauchen. Wer hat begonnen.… lernen? Es ist mein Traum als Arzt … arbeiten. Ich werde als Arzt … arbeiten. Ich möchte als Arzt … arbeiten. Wer hat angefangen Sport … machen?Ich lasse mir ein Kleid … nähen. Sie will sich scheiden … lassen. Er hat vor sich scheiden… lassen.Sie hat keine Lust sich schei- den … lassen. Ich werde mich scheiden … lassen. Ich habe mich entschieden mich scheiden.. lassen.

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Lösung Es ist interessant,einen Film zu drehen.Ich wünsche mir, nach Prag zu fahren. Er kann gut singen. Wer hat viel zu tun? Wo sind die Schuhe zu kaufen? Sie sieht das Kind laufen.Er kann schnell laufen.Ich höre ihn singen. Er beginnt zu singen. Er hört auf zu rauchen. Wer hat begonnen zu lernen? Es ist mein Traum als Arzt zu arbeiten. Ich werde als Arzt arbeiten. Ich möchte als Arzt arbeiten. Wer hat angefangen Sport zu machen? Ich lasse mir ein Kleid nähen. Sie will sich scheiden lassen. Er hat vor sich scheiden zu lassen. Sie hat keine Lust sich scheiden zu lassen. Ich werde mich scheiden lassen. Ich habe mich entschieden mich scheiden zu lassen.

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Übersetzen Sie - ins Theater gehen 1.Můj sen je jít do divadla. 2.Je zajímavé chodit do divadla. 3.Vidím ho jít do divadla. 4.Chci jít do divadla. 5.Mám chutˇjít do divadla. 6.Mám v úmyslu jít do divadla. 7.Maminka říká, že mám jít do divadla. 8.Mám čas jít do divadla. 9.Rozhodl jsem se jít do divadla. 10.Je třeba koupit lístky do divadla. 11.Já mám koupit lístky do divadla. 12.Zapomněl jsem koupit lístky do divadla. 13.Nemohl jsem jít do divadla.

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Lösung 1.Mein Traum ist, ins T. zu gehen. 2.Es ist interessant, ins T. zu gehen. 3.Ich sehe ihn ins T. gehen. 4.Ich will ins Theater gehen. 5.Ich habe Lust, ins T. zu gehen. 6.Ich habe vor, ins Theater zu gehen. 7.Meine Mutter sagt, ich soll ins T. gehen. 8.Ich habe Zeit, ins T. zu gehen. 9.Ich habe mich entschieden, ins T. zu gehen. 10.Die Eintrittskarten ins Theater sind zu kaufen. 11.Ich habe die Eintrittskarten ins T. zu kaufen./ Ich soll die Eintrittskarten ins. T. kaufen. 12. Ich habe vergessen, die Eintrittskarten ins T. zu kaufen. 13. Ich konnte nicht ins Theater gehen.

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Bilden Sie kleine Geschichten 1.Diät machen 2.zum Training gehen 3.sich den neuen Film mit Angelina Jolie ansehen 4.einen guten Sprachkurs besuchen 5.in die Disco gehen 6.interessante Ausflüge unternehmen 7.in Urlaub fahren 8.eine gut bezahlte Stelle bekommen 9.bei einer ausländischen Firma arbeiten

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Im Internet kann man auch üben 1.závislý inf. po př.jm. a pod.jm.závislý inf. po př.jm. a pod.jm. 2.závislý_infinitiv_s_zu_pracovní_listyzávislý_infinitiv_s_zu_pracovní_listy 3.infinitiv_s_zu_2infinitiv_s_zu_2

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízeních. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Quellen und verwendete Literatur 1. JUSTOVÁ, Hana. Wir wiederholen fürs Abitur. Havlíčkův Brod: Fragment, 2006, ISBN KOPP, Gabriele a kol. PingPongNeu 3. Praha: Hueber, 2003, ISBN KOLEKTIV. Německo-český, česko-německý velký slovník. Praha: Lingea, 2006, ISBN Veškeré hypertextové odkazy jsou platné ke dni vytvoření díla.