Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.9.A.14_perfektum Datum : 17. 2. 2012 Ročník : devátý Vzdělávací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
Advertisements

MINULÉ ČASY POMOCNÝCH SLOVES
M I N U L Ý Č A S PERFEKTUM.
Kde to je? / Wo ist das? Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.7.B.05_odkud_pochazis_kde_to_je.
Deutsch mit Max 2 Lektion 5. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_18 Autor: Ing. Milana Zuhlová Anotace: Tento materiál je možné využít ústní i písemnou formou buď při výkladu nového učiva nebo.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Ing. Jitka Ryplová AUTOR: Ing. Jitka Ryplová VY_32_INOVACE_NJ,8_09_WAS.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Ing. Jitka Ryplová AUTOR: Ing. Jitka Ryplová VY_32_INOVACE_NJ,8_04_WIR.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.8.A_11_zpusobove_sloveso_mussen Datum : Ročník.
Číslo projektu0CZ.1.07/1.5. 0/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Aktiv in der Freizet.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_149 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Detusch mit Max Lektion 2. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_18 Präteritum (haben, sein) TEMA:Jazyková.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.8.A.18_slovesa_se_zmenou_kmenove_samohlasky Datum:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_34_Německý jazyk_préteritum, perfektum silných.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.7.B.14_zapor_pods tatnych_jmen_kein Datum: Ročník:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: kvarta Datum:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Německý jazyk – Gramatické jevy
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Préteritum sloves haben, sein, werden VY_32_INOVACE_02-17 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám" Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY_32_INOVACE_NJ_22.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, p ř ísp ě vková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_ N ě mecký jazyk 7.-9.r. TEMA: Zápor kein.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.20_opakujeme_doplnujeme Datum : Ročník :
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.8.A.15_otazky_a_odpovedi Datum : Ročník : osmý.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
PhDr.Taťána Tonová Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_111  Licence: CC BY-NC-SA 3.0 
Název školy : ZŠ Št ě tí, Ostrovní 300 Autor : Vlasta Hackelová Název materiálu : VY_12_INOVACE_NJ.7.B.10_skola_skolni_p otreby Datum : Ro č.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_09_Perfekt_I. TEMA:Jazyková kompetence.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.11_welche_jahreszeiten_sind_das Datum : Ročník.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A15_Perfektum sloves sein a haben Téma: Německá gramatika.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Marie Provazníková Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV: VY_22_INOVACE_09_NJ9_Préteritum slovesa sein TEMA: Préteritum slovesa sein ČÍSLO.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_105 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.15_perfektum_2_cast Datum : Ročník : devátý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.8.A.09_otazky_a_odp ovedi Datum : Ročník : osmý.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Ing. Jitka Ryplová AUTOR: Ing. Jitka Ryplová VY_32_INOVACE_NJ,9_20_WIEDER.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.8.A.19_mnozne_cislo_podstat nych_jmen Datum:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.13_slovesa_opa kovani Datum: Ročník: devátý.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jičín, 17. listopadu 109 Název materiálu VY_32_INOVACE_VII_Nj3_10 AutorMgr.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY
Němčina pro 7. třídu Tvoření otázky.
Anotace: Německý jazyk pro 9. ročník
Němčina pro 9. třídu. Anotace : Německý jazyk pro 9. ročník
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.8.A.07_privlastnovaci_zajmena_jeho_jeji Datum :
Němčina pro 7. třídu. CI.1.07/1.4Mámmm.00/
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.10_co_si_oblekame Datum : Ročník : devátý.
Němčina pro jazykové školy nově 1
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Autor: Alena Červášková Jazyk a jazyková komunikace, Německý jazyk, Perfektum.
Digitální učební materiál
Němčina pro 8. třídu Anotace : Německý jazyk pro 8. ročník
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUMu:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Préteritum pomocných sloves
Němčina pro 7. třídu Časování sloves
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.13_slovesa_opakovani Datum : Ročník : devátý.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.9.A.14_perfektum Datum : Ročník : devátý Vzdělávací oblast : Jazyk a jazyková komunikace Předmět : Německý jazyk Název: Perfektum Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: PRIMA ŠKOLA Anotace: Německý jazyk pro 9. ročník Složený minulý čas – výklad.

 PAMATUJ  PERFEKTUM Perfektum je složený minulý čas. Perfektum se v němčině používá hlavně při běžné komunikaci – při rozhovoru.

 Perfektum pravidelných sloves se skládá : sloveso haben + příčestí v příslušné osobě minulé

 Tvoření příčestí minuléno u pravidelných sloves :  Od infinitivu slovesa odtrhneme koncovku –en a nahradídme ji písmenem –t.  Před infinitiv připojíme částici –ge.

 ich habe  du hast  er, sie, es hat  wir haben  ihr habt  sie haben  Sie haben  gemalt  gelernt  gekocht  gemacht  gearbeitet

1. Bydlel jsem v Praze. 2. Ich habe in Prag gewohnt. 3. Kde jsi bydlel ? 4. Wo hast du gewohnt? 5. Co jsi hrál? 6. Was hast du gespielt? 1. Hrál jsem na kytaru. 2. Ich habe Gitarre gespielt. 3. Petr si hrál s legem. 4. Petr hat mit Lego gespielt. 5. Všichni jsme se smáli. 6. Wir haben alle gelacht.

 PAMATUJ Příčestí minulé je ve větě v ž d y na posledním místě. Např. : Ich habe mit meinem Bruder Tenis gespielt. Mein Bruder hat Karate gemacht.

 Petr erzählt. Gestern war Sonntag. Ich war in Prag. Ich habe dort ein Buch für meine Mutter gekauft. Ich habe auch Hradschien besucht. Ich habe dort viel fotografiert. Ich habe viele Fotos gemacht. Meine Eltern waren zu Hause. Die Mutter hat gekocht. Der Vater war in der Garage. Er hat das Auto repariert. Mein Bruder hatte Fieber und Grippe. Er hat nichts gemacht.

 Petr erzählt. Gestern war Sonntag. Ich war in Prag. Ich habe dort ein Buch für meine Mutter gekauft. Ich habe auch Hradschien besucht. Ich habe dort viel fotografiert. Ich habe viele Fotos gemacht. Meine Eltern waren zu Hause. Die Mutter hat gekocht. Der Vater war in der Garage. Er hat das Auto repariert. Mein Bruder hatte Fieber und Grippe. Er hat nichts gemacht.

 METODIKA DUM je součástí výkladu nové látky – tvoření perfekta. Nejprve vysvětlím tvoření příčestí minulého a potom tvoření a vlastního perfekta. Nejprve tvoříme výrazy, pak zkusíme věty a vysvětlíme si slovosled ve větách s perfektem. Děti si zapisují do sešitů pravidla a slovesné tvary. Nakonec v německém textu vyhledávají tvary préterita a perfekta. Správnost společně ověříme na interaktivní tabuli.

 Zdroje : Kliparty Office