Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Publikování scény - rendering VY_32_INOVACE_Mul4a0216Mgr. Jiří Mlnařík.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Publikování scény - rendering VY_32_INOVACE_Mul4a0216Mgr. Jiří Mlnařík."— Transkript prezentace:

1 Publikování scény - rendering VY_32_INOVACE_Mul4a0216Mgr. Jiří Mlnařík

2 Hotovou animaci je potřeba pro další zpracování publikovat – především pro další zpracování spolu se zvukem. Jak postupovat a jaké máme možnosti renderingu? Pokud preferujeme rychlý a bezpracný export pro rychlou montáž zvukového podkladu nebo animaci bez zvuku, použijeme přímý export do filmového formátu (avi) Pokud chceme animaci ve formě dílčích snímků importovat do jiného softwaru specializovaného na finální střih, postprodukci nebo složitější manipulace se zvukem, může pro nás být výhodnější export ve formě sekvence statických obrázků (výchozí volba je png) Preferujeme-li kvalitní a dále opakovaně zpracovatelný formát, je třeba mít na zřeteli, že videoformáty jsou obvykle ztrátově komprimovány a proto bychom i přes obtížnější následné zpracování měli volit export formou statických snímků. Publikování animace

3 Než se pustíme do samotného výstupního formátu, popíšeme si jednotlivé parametry výstupu. Width a Height určují fyzickou (bodovou) šířku exportované animace. Physical rozměry spolu s rozlíšením (X/Y Res) nám udávají velikost na fyzickém médiu při tisku. Je potřeba si uvědomit, že celou dobu pracujeme s malou výchozí velikostí animace a pokud jsme použili bitmapové podklady, zvětšení velikosti obrazu může vést k podstatné degradaci obrazu (pixelizaci). Parametry publikování

4 Pokusme se nicméně exportovat tuto animaci, vytvořenou jen vektorově, s šířkou 480 a 960 pixelů a podívejme se na výsledek u formátu avi a výchozího nastavení kvality. A porovnejte se statickým obrázkem ve formátu PNG... Parametry publikování 480 960 PNG

5 Z výše uvedeného je patrné, že ideální je už na začátku používat takový fyzický rozměr animace, který budeme potřebovat exportovat, kvalitu zachovalo pouze PNG. Proč jsme tedy do této chvíle používali jen výchozí rozměr animace? Důvod je prostý – výpočetní náročnost procesu, která roste s počtem pixelů, při dvojnásobné hraně tedy čtyřikrát... I v další části kurzu proto zůstaneme u malé animační plochy. Samotné zvýšení kvality na 1 nepomůže. Ale zkuste zvolit jiný režim (např. ffmpeg) a zvýšit v parametrech bitrate – výsledek bude zásadně kvalitnější a zatím nám postačí. Publikování avi šířka 480 kvalita 3 kvalita 1, ffmepg, bitrate 600

6 Co se týká publikování sekvence statických snímků, jeho jedinou podstatnou nevýhodou je množství fyzických souborů. V případě minutového klipu s běžnou snímkovou frekvencí 24fps se jedná o 1440 souborů. Na druhou stranu export statických snímků do semi/profesionálního postprodukčního softwaru k finální úpravě zásadně zvýší kvalitu výsledného klipu. Pro export do png postačí nechat png jako příponu do filename. Publikování PNG

7  Ověřte kvalitu renderingu na svém projektu. Zvolte pro tentýž projekt různé kodeky, bitrate a kvalitu. Porovnejte s exportem statických snímků (PNG). Úkol

8 Vlastní snímky, screenshoty Synfig Studio Synfig Studio – freewarový software pro tvorbu animací Zdroje


Stáhnout ppt "Publikování scény - rendering VY_32_INOVACE_Mul4a0216Mgr. Jiří Mlnařík."

Podobné prezentace


Reklamy Google