Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Návrh a realizace multiuživatelské hry Tomáš Wasserbauer České vysoké učení technické v Praze Fakulta elektrotechnická.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Návrh a realizace multiuživatelské hry Tomáš Wasserbauer České vysoké učení technické v Praze Fakulta elektrotechnická."— Transkript prezentace:

1 Návrh a realizace multiuživatelské hry Tomáš Wasserbauer České vysoké učení technické v Praze Fakulta elektrotechnická

2 Zadání Navrhněte a realizujte Navrhněte a realizujte –víceuživatelskou –RPG hru (Role Playing Game) - simulaci námořní bitvy. –K dispozici budou lodě a ponorky různých typů a velikostí. –Veškeré doplňkové vlastnosti lodí, děl, posádky, atd. si bude hráč moci časem vylepšit, nebo koupit lepší (jako u klasických RPG typu Diablo). –Hráči budou rozděleni do dvou týmů a každý hráč bude ovládat pouze jednu loď. Implementujte pomocí C/C++, WinAPI a OpenGL. Implementujte pomocí C/C++, WinAPI a OpenGL. –Některé 3D objekty vytvořte v MilkShape3D (lodě, letadla, atd.) –a ostatní generujte (ostrůvky, atd). 11.9. 20061/21Tomáš Wasserbauer

3 Číselná data Čas strávený tímto projektem = 500 hodin Čas strávený tímto projektem = 500 hodin Čas potřebný k dokončení = + 1500 hodin Čas potřebný k dokončení = + 1500 hodin Rozsáhlost kódu = přes 100 000 znaků Rozsáhlost kódu = přes 100 000 znaků Počet samostatných částí projektu = 8 Počet samostatných částí projektu = 8 – Klient – Server – 5 editorů – Stránky 11.9. 2006Tomáš Wasserbauer2/21

4 Síťová komunikace Architektura klient - server Architektura klient - server 11.9. 2006Tomáš Wasserbauer3/21

5 Klient – Datová struktura Dat. struktura je realizována spoj. seznamy Dat. struktura je realizována spoj. seznamy 11.9. 2006Tomáš Wasserbauer4/21

6 Klient – Struktura menu Hlavní menu PřístavNastaveníCreditsProfilyKonec GrafikaZvuk Kup posádkuLevel upVýběr bitvyKup zbraňKup loď Připojit se Příprava hry Hra Zhodnocení Hra má poměrně rozsáhlé menu Hra má poměrně rozsáhlé menu 11.9. 2006Tomáš Wasserbauer5/21

7 Klient – Přístav Menu, kde se připravuje loď k bitvě Menu, kde se připravuje loď k bitvě 11.9. 2006Tomáš Wasserbauer6/21

8 Klient – Nákup lodí a zbraní Pro každou novou věc musí hráč splnit požadavky Pro každou novou věc musí hráč splnit požadavky – Level velitele – Dostatek peněz – U zbraní musí posádka splňovat požadavky levelu, aby ji mohla ovládat 11.9. 2006Tomáš Wasserbauer7/21

9 Klient – RPG prvky Poměrně rozsáhlé, ale ne všechny jsou již napojeny na hru Poměrně rozsáhlé, ale ne všechny jsou již napojeny na hru 11.9. 2006Tomáš Wasserbauer8/21

10 Klient – Generované ostrovy Řešeno metodou posunu středního bodu Řešeno metodou posunu středního bodu 11.9. 2006Tomáš Wasserbauer9/21

11 Klient – Částicové efekty Výpočty prováděny na základě fyz. modelu Výpočty prováděny na základě fyz. modelu 11.9. 2006Tomáš Wasserbauer10/21

12 Klient – Částicové efekty Částicové efekty použity i pro střely a torpéda Částicové efekty použity i pro střely a torpéda 11.9. 2006Tomáš Wasserbauer11/21

13 Klient – Detekce kolizí střela loď = bod elipsa (a Výška) střela loď = bod elipsa (a Výška) střela ostrov = bod bod výškové mapy střela ostrov = bod bod výškové mapy střela voda = bod rovina střela voda = bod rovina loď loď zde není z důvodu komplikací při síť. hře loď loď zde není z důvodu komplikací při síť. hře 11.9. 2006Tomáš Wasserbauer12/21

14 Klient – Cvičné lodě Pro větší zábavu v méně lidech Pro větší zábavu v méně lidech 11.9. 2006Tomáš Wasserbauer13/21

15 Server Slouží pro komunikaci mezi klienty Slouží pro komunikaci mezi klienty – Je plně automatický. Tj. po ukončení jedné hry automaticky přejde k vytvoření další Tj. po ukončení jedné hry automaticky přejde k vytvoření další – Slouží k výměně dat při přípravě hry (dává je od klientů dohromady) – Ve hře vypočítává úhly pro střely (jsou z části náhodné) Serverů je možno spustit na jednom PC více, sám si přidělí volný port. Serverů je možno spustit na jednom PC více, sám si přidělí volný port. Server je v co největší možné míře nenáročná aplikace Server je v co největší možné míře nenáročná aplikace 11.9. 2006Tomáš Wasserbauer14/21 Výběr Načít.Hra

16 Editor lodí Slouží k vytvoření dat potřebných pro loď Slouží k vytvoření dat potřebných pro loď Včetně detekce kolizí Včetně detekce kolizí 11.9. 2006Tomáš Wasserbauer15/21

17 Editor zbraní Slouží k vytvoření dat potřebných pro zbraně Slouží k vytvoření dat potřebných pro zbraně 11.9. 2006Tomáš Wasserbauer16/21

18 Editor střel Slouží k vytvoření dat potřebných pro střely Slouží k vytvoření dat potřebných pro střely 11.9. 2006Tomáš Wasserbauer17/21

19 Editor inicializačních dat Slouží především pro nastavení parametrů hry po špatném nastavení a nemožnosti znovu hru spustit Slouží především pro nastavení parametrů hry po špatném nastavení a nemožnosti znovu hru spustit 11.9. 2006Tomáš Wasserbauer18/21

20 Editor profilů Slouží především pro testovací účely (vyvážení hry) Slouží především pro testovací účely (vyvážení hry) 11.9. 2006Tomáš Wasserbauer19/21

21 Stránky 11.9. 2006Tomáš Wasserbauer20/21

22 Konec A jsme na konci, děkuji za pozornost… 11.9. 2006Tomáš Wasserbauer21/21


Stáhnout ppt "Návrh a realizace multiuživatelské hry Tomáš Wasserbauer České vysoké učení technické v Praze Fakulta elektrotechnická."

Podobné prezentace


Reklamy Google