Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Programová rozhraní pro grafické adaptéry Marek Gayer.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Programová rozhraní pro grafické adaptéry Marek Gayer."— Transkript prezentace:

1 Programová rozhraní pro grafické adaptéry Marek Gayer

2 2 Cíle a výsledky diplomové práce Zadání: Vypracovat rešerši moderních grafických adaptérů a jejich programových rozhraní. Výsledek: Zhruba 25 stránková rešerše, která obsahuje zejména: - Vysvětlení používaných grafických pojmů a technik. - Rozdělení grafických adaptérů, jejich architektura, vybavení, charakteristiky a podporované funkce. - Popis programových rozhraní v jednotlivých operačních systémech (Windows, Linux, DOS). - Popis grafického rozhraní OpenGL.

3 3 Cíle a výsledky diplomové práce Zadání: Navrhnout knihovnu 2D grafických funkcí - využitelnou v jednoduchých aplikacích - odladěnou a použitelnou pod DOS i Windows. Výsledek: Grafická knihovna MGL - Založena na grafickém rozhraní OpenGL. - Nabízí zobrazování nejběžnějších prvků 2D grafiky. - Umožňuje velmi snadné programování 2D aplikací. - Rozšiřitelná přímým voláním rozhraní OpenGL. - Přenositelná na řadu platforem. - Testována na několika aplikacích a platformách.

4 4 Požadavky grafické knihovny MGL 32-bitový překladač jazyka ANSI C. Nainstalované ovladače OpenGL. Nainstalované knihovny systému GLUT. Doporučen je grafický akcelerátor s hardwarovou podporou rozhraní OpenGL. Znalosti grafického rozhraní OpenGL nejsou požadovány, postačí základní znalosti problematiky 2D grafiky.

5 5 Možnosti grafické knihovny MGL Zobrazování základních grafických primitiv – body, úsečky, trojúhelníky, čtverce. Vyplňování, barevná interpolace, práce s průhlednými vrstvami, změna velikosti a rotace kreslených objektů. Nastavení uživatelských souřadnic. Podpora grafických formátů (.BMP,.TGA,.SGI,.BW). Práce s obrazovými mapami a rastrovými fonty. Volitelné funkce pro manipulaci s okny (opírá se o systém GLUT). Práce s klávesnicí, myší a časovačem. Celkem implementováno přibližně 80 funkcí knihovny.

6 6 Uživatelé grafické knihovny MGL Programátoři, kteří potřebují rychlou a snadnou prezentaci výsledků svých grafických programů. Programátoři přenositelných 2D aplikací. Programátoři, kteří zajišťují uživatelské rozhraní 3D aplikací a her založených na OpenGL. Programátoři, kteří přecházejí z jednoduchých grafických rozhraní do rozhraní OpenGL. Programátoři, kteří se s OpenGL seznamují. K dispozici je popis programových funkcí knihovny MGL s řadou ilustrujících a ukázkových příkladů.

7 7 Testování navržené knihovny Rozsáhlá demonstrační a testovací aplikace (DEMO) a několik menších aplikací. Celkem testováno na 15 aplikacích se zhruba 5500 řádky kódu. Testována celkem na 14 implementacích OpenGL, na platformách Windows 9x/NT a Linux. Kromě autora testovali knihovnu další dva studenti. Snadnost vytváření uživatelských aplikací testoval student Emil Aubrecht vytvořením jednoduchého grafického editoru (MGLDRAW). Testy prokázaly, že knihovna je odladěná a stabilní na všech testovaných aplikacích a platformách.


Stáhnout ppt "Programová rozhraní pro grafické adaptéry Marek Gayer."

Podobné prezentace


Reklamy Google