Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0052Číslo sady 33 Číslo.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0052Číslo sady 33 Číslo."— Transkript prezentace:

1 Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0052Číslo sady 33 Číslo DUM 15 Předmět Cizojazyčné vzdělávání Tematický okruh Cizojazyčná gramatika Název materiálu Second conditionals Autor Mgr. Simona Pichertová Datum tvorby 11. 10. 2013 Ročník 2. Anotace Prezentace je určená k pochopení tvorby, významu a procvičení podmínkových vět 2. typu. Metodický pokyn V první části se žáci rozhodují, který tvar je při tvoření podmínkových vět 2 správný. V další části studenti doplní správný tvar slovesa a v poslední části žáci opraví chyby ve větách. Časový limit je 20 minut.,,Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Simona Pichertová Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz ; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).“www.rvp.cz

2 Second conditionals Choose the correct words/phrases in these rules. We use the second conditional to talk about real/imaginary situations. The second conditional talks about the present or future/the past. In the if clause/main clause we use the Past Simple. In the if clause/main clause we use would, ´d, wouldn´t + infinitve.

3 If I have enough money, I´ll buy a car. If I had enough money, I´d buy a car. 1. Which sentence is a real situation? (the person might buy a car) 2. Which sentence is an imaginary situation? (the person can´t buy a car) We can say If I/he/she/it was … or If I/he/she/it were … in the second conditional.

4 We can use might + infinitive in the main clause of the second conditional to mean „would perhaps“: If they worked better, they might be more successful. We can use could + infinitive in the main clause of the second conditional to mean „would be able to“: If we weren´t so busy, we could spend more time together.

5 Fill in the gaps with the correct verb forms. 1.If I ….. (have) more money, I ….. (buy) a new tablet. 2.If ….. (not live) where we live, we ….. (not be) ill so often. 3.She ….. (build) more hospitals if she ….. (become) the president. 4.If I ….. (be) you, I ….. (help) him. 5.Who ….. you (be) if you ….. (can be) any famous person? 6.If the internet ….. (not exist), we ….. (not find) information so easily.

6 Correct the verb forms in bold. 1.If I have two computers, my children wouldn´t argue. 2.What will you do if you didn´t have your friends? 3.I would have more time if I can use my computer well. 4.I you study more, your school results would be better. 5.The computer might work properly if we repair it. 6.She can help you if you told her about it.

7 Zdroje Vlastní tvorba CUNNINGHAM. Face2face. 2nd ed. Cambridge: Cambridge Univ Press, 2013. ISBN 978-110-7422-100.


Stáhnout ppt "Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0052Číslo sady 33 Číslo."

Podobné prezentace


Reklamy Google