Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Dějepis Vít Řezáč, 6.A. Historie Vynález proudového motoru: Frank Whittle 1934 1. let letadla s proudovým motorem: 1939 1. prototyp vyroben: 1941 1.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Dějepis Vít Řezáč, 6.A. Historie Vynález proudového motoru: Frank Whittle 1934 1. let letadla s proudovým motorem: 1939 1. prototyp vyroben: 1941 1."— Transkript prezentace:

1 Dějepis Vít Řezáč, 6.A

2

3 Historie Vynález proudového motoru: Frank Whittle 1934 1. let letadla s proudovým motorem: 1939 1. prototyp vyroben: 1941 1. let prototypu: 18. 4. 1941 1. let s proudovými motory: 18. 7. 1942 Zařazen do služby: 30. 6. 1943 1. bojový sestřel: 25. 7. 1944

4 Obecné informace Osádka: 1 Rozměry: 12,51 × 10,58 × 3,83 m Startovní hmotnost: 6400 kg Pohon: 2 motory Jumo 004 Max výkon 17,4 kN Max. rychlost: 870 km/h ve výšce 5400 m Stoupavost: 1200m/min Výzbroj (Me 262 A-1a): 4× Mk 108 (30 mm) + bomby (2 ×250) a rakety (24 × 55 mm)

5 Výkony 2. nejrychlejší německý stíhač Při správné pilotáži téměř nezranitelný Létal o 150 km/h rychleji, než jakékoli spojenecké letadlo Průměrná obratnost Asi nejobávanější nepřítel pro spojence

6 Hlavní výzbroj: Mk 108 Nejobávanější letecká zbraň války Ráže: 30 mm Kadence: 650/min – velice vysoká Úsťová rychlost: 540 m/s 1 zásah schopný vyřadit stíhačku 4 zásahy zničí jakékoliv letadlo

7

8 Výhody Revoluční konstrukce Vysoká rychlost Velká palebná síla Modulární stavba Používání,,odpadního´´ paliva

9 Nevýhody,,Rakev pro nezkušené piloty´´ (Joseph Neuhaus – pilot) Zranitelnost při startu a přistání Nespolehlivé a příliš citlivé motory Velká spotřeba paliva Obrovská výrobní náročnost Velká spotřeba náhradních dílů (hlavně pro motory)

10 Varianty A-1a – základní model A-1a/U3 – průzkumná verze A-1b – model s motory BMW 003 A-2a – bombardér s redukovanou výzbrojí B-1a/U1 (B-2) – dvoumístný noční stíhač C-1a – Verze s přídavným motorem Walter + další prototypy

11 Me 262 B-1a/U1

12 Me 262 F - 2HG-III

13 Shrnutí Předběhl dobu o asi 10 let. Příliš málo, příliš pozdě Na konci války byl každý letoun unikátní Enormní nároky na údržbu Nespolehlivý

14 Zdroje http://cs.wikipedia.org/wiki/MK_108 https://www.youtube.com/watch?v=-nckEdIJT8I http://commons.wikimedia.org/wiki/Messerschmitt_Me_262 http://en.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Me_262 http://cs.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Me_262 LÜDEKE, Alexander a [z německého originálu... přeložil Václav BARTOŠ]. Vojenská technika druhé světové války. Vyd. 1. Praha: Slovart, 2009. ISBN 978-807-3912-079. http://worldofwarplanes.eu/dcont/fb/image/wowp_plane_re nder_me262hgiii_1920x1080_en.jpg http://worldofwarplanes.eu/dcont/fb/image/wowp_plane_re nder_me262hgiii_1920x1080_en.jpg


Stáhnout ppt "Dějepis Vít Řezáč, 6.A. Historie Vynález proudového motoru: Frank Whittle 1934 1. let letadla s proudovým motorem: 1939 1. prototyp vyroben: 1941 1."

Podobné prezentace


Reklamy Google