Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Letecká válka 1939-1945 Vytvořil: Petrásek Jan.  Založeny roku 1910  Otcem leteckých sil 2. světové války byl Hermann Göring  Název: Luftwaffe (z německého.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Letecká válka 1939-1945 Vytvořil: Petrásek Jan.  Založeny roku 1910  Otcem leteckých sil 2. světové války byl Hermann Göring  Název: Luftwaffe (z německého."— Transkript prezentace:

1 Letecká válka Vytvořil: Petrásek Jan

2  Založeny roku 1910  Otcem leteckých sil 2. světové války byl Hermann Göring  Název: Luftwaffe (z německého Luft - vzduch a Waffe - zbraň)  Vpravo odznak příslušníka Luftwaffe

3  Stíhací: denní – Bf109, Me 267, Fw 190 noční – Bf110, Ju 87, Ju 88  Bombardovací: denní – He111, Fw 200, Ju 88 noční –stejné stroje jako denní  Průzkumné: Fw 189, Do 215, He 46  Taranové: komando Elbe na stojích Bf109  Dopravní: Ju 352, Me 321, Si 204  Sebevražedné rakety: Fi 103 (Japonská obdoba byl stroj Okka)

4

5 BF109 (G-6)  Rozpětí : 9,924 m  Délka: 9,02 m  Hmotnost: 3148 kg  Rychlost: 640 km/h  Výkon motoru: 1084,8 kW  Zbraně: 2x kulomet 13mm, 3x kanon 30mm, 200kg bomba, 2x 21 raket, 2x kanon 20mm SUPERMARINE SPITFIRE  Rozpětí : 11,23 m  Délka: 9,54 m  Hmotnost: 3450 kg  Rychlost:646 km/h  Výkon motoru: 1178 kW  Zbraně: 2x kanon 20mm, 4x kulomet 7,7mm  Vyšší obratnost v nižších výškách (do 3000 m) ( červeně zvýrazněné rozdíly proti standartu)

6 MESSERSCHMITT BF 109 F SUPERMARINE SPITFIRE MK2 (nejrozšířenější)

7 HE111  Rozpětí: 22,6 m  Délka: 16,6 m  Hmotnost: kg  Rychlost: 400 km/h  Výkon motoru:2x 986 kW  Zbraně: 7x kulomet 7,92mm, 1x kanon 20mm, 2x kulomet 14mm, 2500 kg pum BOEING B-17 FLYING FORTRESS  Výkon motory: 4x 895 kW  Výzbroj: kg pum (s využitím vnějších závěsníků), kulometů 12,7 mm, 1 kulomet ráže 7,62 mm  Rozpětí křídel: 31,63 m  Délka: 22,78 m  Vzletová hmotnost: kg  Maximální rychlost: 462 km/h

8 HEINKEL HE111 BOEING B-17 FLYING FORTRESS

9 HORTEN HO 229  Rozpětí: 16,8 m  Délka: 7,4 m  Hmotnost: 8100 kg  Rychlost: 977 km/h  Motor: 2× proudový motor 8,7 kN  Zbraně: 2x kanon 30mm, 1000kg pum, 48 neřízených raket B-24 LIBERATOR  Rozpětí: 33,52 m  Délka: 20,47 m  Hmotnost: kg  Rychlost: 467 km/h  Výkon motoru: 895 kW  Zbraně:10x kulomet 12,7mm, 3629 kg pum

10 HORTEN HO 229B-24 LIBERATOR

11  Rozpětí: 16,3 m  Délka: 12,30 m  Hmotnost: 6700 kg  Rychlost: 600 km/h  Výkon motoru: 809 kW  Zbraně: 2x kanon 20mm, 4x kulomet 7,92mm, 1x obratný kulomet 7,92 mm  Výkonný palubní radar Kníže II ve strojích nasazovaných jako noční stíhačky

12  Rozpětí: 12,51 m  Délka: 10,58 m  Hmotnost: 7060 kg  Rychlost: 870 km/h  Výkon motoru: 2x 8,7 kN  Zbraně:4x kanon 50 mm, 2x 250 kg pum, 24x raketa 55mm

13  Rozpětí: 9,33 m  Délka: 5,70 m  Hmotnost: 4310 kg  Rychlost: 960 km/h  Motor: 1× raketový motor Walter HWK A-2 17 kN  Zbraně: 2x kanon 30mm

14  Viz od kusu prkna a plátna k letadlukusu prkna a plátna k letadlu  2 systémy na západní frontě  Počítány i podílné sestřely a těžká poškození za body, za které byla ocenění, ale ne titul stíhacího esa  Stíhacím esům se nepočítalo poškození či podíl na sestřelu na rozdíl od spojenců  Nejvýznamnějším esem byl Erich HartmannErich Hartmann

15 činPočet motorůPočet bodů zničení poškození21 3 nebo 42 Sestřelení poškozeného21/2 Sestřelení poškozeného41

16

17 Třídy železného křížeželezného kříže

18

19

20

21

22  Adolf Galland – generál stíhačů- spolu se Steinhofem vymyslel čtyřprstou formaci  M. Steinhof - velitel západní fronty  Marseille - nejúspěšnější stíhač v africkém tažení, idol žen  Werner Möldres – zakladatel mnoha stíhacích strategií působící na východní frontě (navržen na generála stíhačů), osobní vzor letců  Wolfgang Flack – šťastný sokol – jeden z nejlepších pilotů, zakladatel nočního stíhání

23  Zakladatel Wolfgang Flack (1940)  Pevné základny v Německu a Nizozemsku  Na východní frontě jedna eskadra sídlící ve vlaku  Největší byla Flakem vedená NJG-1  Létalo se na strojích Bf110 a Ju87  Letadla vybavena palubními radary  Operace řízené ze 3 radarových stanovišť  Noční stíhání, k tomu niky nedojde! Göring 1939

24  Považována za lehké bojiště, z počátku se tak z leteckého pohledu i jevila  Piloti dosahují nejvyššího počtu sestřelů  Největším problémem je zima, zamrzávání motorů a paliva  Neznalost zimní nafty  dvouplošné ruské stroje létajících ve výškách korun stromů a také těžce pancéřované Il-2, či MiG 3 (stíhač)  Neustálé žádosti o podporu pozemních jednotek, bránících vyplnění úloh letectva

25  Hlavní problém je nedostateční dolet Bf109  Nejpevnější soupeři byli Čechoslováci a Poláci  Vlastní Angličané nepodávali takové výkony, o čemž svědčí jak malé počty sestřelů i kousek, který popsal A.Galad, jak naprostý nováček při prvním bojovém letu nad kanál sestřelil Britského generála stíhačů jako svůj 1. sestřel

26  Další velký problém byl s vedením války, kdy z velitelství přichází velké množství, jak od Hitlera tak od Göringa, kontrarozkazů  Bitva bila ztracena myšlenkou na,,2. kolo“ bitvy  Nedostatečný počet boje schopných letadel a pilotů (aby mohlo dojít ke střídání a snížila se únava) byl další problém

27  Sestavením byl pověřen A.Galand (1945)  Sestává se z největších es odvolaných ze svých funkcí  Létá na Me 262  Vznikla k obraně Německa  Největší ztrátou byla těžká havárie, kterou na štěstí, ač s pobytem v nemocnici do pololetí roku 1947, přežil M.Steinhof  Letka bojuje naposledy  Její zřízení vyšlo na prázdno, přišla příliš pozdě, a zdržel i boj o letadla s bombardovacím letectvem, než aby něco zmohla

28  Připravil: Petrásek Jan  Datum vytvoření:  Učitel: David Mikoláš  Zdroj: Německá stíhací esa od R.F.Tolivera a T.J.Constabla z nakladatelství Naše vojsko Messerschmitt Bf 109 z edice,,Bojové legendy“, nakladatelství Wasut


Stáhnout ppt "Letecká válka 1939-1945 Vytvořil: Petrásek Jan.  Založeny roku 1910  Otcem leteckých sil 2. světové války byl Hermann Göring  Název: Luftwaffe (z německého."

Podobné prezentace


Reklamy Google