Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková."— Transkript prezentace:

1 Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.

2 Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci si prověří své již dříve nabyté znalosti doplňováním správných pojmů. K dosažení tohoto cíle je použita doplňovačka LES – ekosystém. Autor: Jitka Dvořáková Datum vytvoření: říjen 2012 Jazyk: čeština Vzdělávací oblast: člověk a příroda Obor: přírodopis Průřezové téma: environmentální výchova Tematický okruh: ekosystémy Učivo: poznávání a zařazování daných zástupců (běžných lesních organismů) Očekávaný výstup: žák rozlišuje základní systematické skupiny a určuje jejich význačné zástupce Speciální vzdělávací potřeby : žádné Klíčová slova: lesní organismy, přírodní soustava, přírodopisné pojmy Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák II.stupně – 6. ročník Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělání – druhý stupeň – první období Typická věková skupina: 12 – 15 let

3 Doplň správné pojmy 1.) Organismy ke svému životu potřebují. s.... o vhodnou t..... u prostředí v... ch v.. u různé l... y z půdy (neživou p..... u)

4 Doplň správné pojmy. 2.) Přírodní společenstvo různých organismů tvoří spolu s neživým prostředím ve kterém žije: p...... í s...... u čili e....... m

5 Doplň správné pojmy. 3.) Na kmenech stromů se vyskytuje zelený povlak jednobuněčného organismu. z..... a Tělo tohoto organismu obsahuje zelené tělísko. ch........ t

6 Doplň správné pojmy. 4.) Základní stavební část všech organismů, ve které probíhají všechny životní děje. b... a

7 Doplň správné pojmy. 5.) Tělo hub není zelené, buňky hub nemají ch......... y, takže v nich neprobíhá f...........a.

8 Doplň správné pojmy. 6.) Houbám, u kterých se výtrusy vytvářejí v roušku, říkáme houby r...... é.Těm, které se živí zbytky organismů v půdě a přispívají tak k rozkladu organických látek a k vytváření humusu se říká houby h........ é.

9 Doplň správné pojmy. 7.) Soužití dvou a nebo více organismů, v tomto případě houby s rostlinou nazýváme s...... a.

10 Doplň správné pojmy. 8.) Některé houby napadají přímo živé organismy. Podhoubí těchto hub prorůstá přímo do těla rostlin nebo živočichů. Těmto houbám říkáme, že jsou. c....... é nebo také p......... é

11 Doplň správné pojmy. 9.) Organismus, který je tvořen různě spletenými houbovými vlákny, mezi kterými jsou zelené jednobuněčné řasy se nazývá. t...... a b....... á, která patří mezi l....... y

12 Doplň správné pojmy. 10.) Lišejník je velice citlivý na nečistoty v ovzduší, a proto některé druhy nerostou tam, kde je znečištěný vzduch.Opačně výskyt lišejníků poukazuje na čistotu ovzduší. Proto se lišejníkům říká, že jsou. i........ y o..... í

13 Kontrola správně vyplněných pojmů 1.světlo, teplotu, vzduch, vodu, látky, přírodu 2.přírodní soustavu, ekosystém 3.zrněnka, chloroplast 4.buňka 5.chloroplasty, fotosyntéza


Stáhnout ppt "Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková."

Podobné prezentace


Reklamy Google