Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace."— Transkript prezentace:

1 Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět: Fyzika Ročník: 7.ročník Pohyb těles.Světelné jevy. Téma: Pohyb těles.Světelné jevy. Autor: Viktor Huk VY_32_INOVACE_05_HU Autorem materiálu a všech jeho částí,není-li uvedeno jinak,je Viktor Huk. OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Autorem materiálu a všech jeho částí,není-li uvedeno jinak,je Viktor Huk. OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.

2 Anotace - Sada obsahuje 20 pracovních listů které je možné využit při vysvětlení učiva z fyziky v 6.ročníku zš, a opakování učiva za 6.ročník zš. Cílem učebního materiálu - je pomocí animací a video souborů vysvětlit pojmy pohyb a klid, průměrná a okamžitá rychlost, naučit správně kreslit grafy rychlosti a dráhy pohybu a vypočítat rychlost, dráhu a dobu pohybu.Seznámit se světelnými jevy, zákonem odrazu a lomu světla,vlastnostmi zrcadel a čoček a vysvětlit jak fungují optické přístroje /oko,dalekohled, fotoaparát/. Očekávaný výstup - žáci dokážou popsat rozdíly mezi různými typy pohybů, dokážou řešit úlohy na pohyb grafickým způsobem, budou umět vypočítat rychlost,dráhu a čas pohybu. Budou vědět jak vzniká zatmění Slunce a Měsíce, dokážou určit vlastnosti obrazu na různých zrcadlech a čočkách a dokážou rozlišit vady oka. Druh učebního materiálu - Power Pointová prezentace,aplikace SMART Notebook, pracovní list, kontrolní test.

3 Výpočet dráhy a času pohybu. v s t v = st _ t=t=t=t=sv _ s = v.t

4 Dráhu rovnoměrného pohybu vypočítáme jako součin rychlosti V a času t, po kterou pohyb trval. Dráhu rovnoměrného pohybu s vypočítáme jako součin rychlosti V a času t, po kterou pohyb trval. Jakou dráhu urazí motocyklista jedoucí průměrnou rychlostí 72 km/h po dobu 12 minut? Jak daleko je hrad, když k němu turista stálou rychlostí 100 metrů za minutu došel za dvě hodiny? Příklad 1 Příklad 1 Příklad 2 Příklad 2 s = V.t s = V.t s= ?km V=72km/ht=12min=0,2h s=V.t=72km/h. 0,2h=14,4km s=14,4km s= ?km V=100m /min=6km/h t=2h s=V.t=6km/h. 2h=12km s=12km

5 2,8m/s 42 m Příklad 3: Výtah se pohybuje rychlostí 2,8 m/s. Za jak dlouho vystoupí do posledního patra věžového domu, které je ve výši 42 m? v = 2,8m/s s = 42 m t = ? [s] t = t =sv _ t= t= t= t=sv _ t ==15s

6 Z města A vyjede auto průměrnou rychlosti Z města A vyjede auto průměrnou rychlosti 50 km/h. V město B dorazí za 3hod15min. Vypočítejte vzdálenost mezi městy? t=3h 15min AB s = ? km 3h15min automobil je na cestě 3h15min 50 km/h průměrná rychlost 50 km/h t=3h15min=3,25h v=50km/h V =50km/h s = ? km s=162,5km

7 Zdroje literatury: 1. Učebnice Fyzika pro 6-9.ročník z.š.,nakladatelství SPN(F.Jáchim,J.Tesař). 2. Miroslav Šimon,Slovník pojmů z fyziky pro z.š.,nakladatelství Prometheus, Učebníce Fyzika pro 6-9.ročník z.š.,nakladatelství Fraus(K.Rauner,V.Havel.J.Prokšová.M.Randa). Grafy 1. Obrázky : 1.LANGMaster BRÁNA VĚDĚNÍ Fyzika 1,Fyzika 2. Animace: 1.LANGMaster BRÁNA VĚDĚNÍ Fyzika 1,Fyzika 2.


Stáhnout ppt "Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace."

Podobné prezentace


Reklamy Google