Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:"— Transkript prezentace:

1 Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Informační technologie Sada: 2 Číslo materiálu v sadě: 12 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

2 Název: MS Excel – procenta Jméno autora: Jan Kameníček Předmět: Práce s počítačem Jazyk: česky Klíčová slova: MS Excel, formát buňky, formát čísla, procenta Cílová skupina: žáci 2. ročníku střední odborné školy, obor strojírenství Stupeň a typ vzdělání: střední odborné Očekávaný výstup: Žáci se seznámí formátování čísla na procenta.

3 Metodický list/anotace Prezentace seznamuje žáky s možnostmi změny formátu čísla na procenta a způsobem, jakým tento formát ovlivňuje výpočty. Prezentace obsahuje řešený příklad. Datum vytvoření: 6. června 2013

4 MS Excel – procenta

5 Úvod Pokud v Excelu počítáme s procenty, je vhodné, když k tomu využijeme speciální formát čísla „procenta“. Běžně jsme zvyklí počítat procenta podle vzorce: Při počítání v aplikaci MS Excel však musíme výpočet mírně upravit (zjednodušit) – nebudeme násobit 100. Procenta nám tedy vyjdou v desetinném formátu, a my je pak následně převedeme na formát „procenta“, takže např. 0,02 se nám bude zobrazovat jako 2 %.

6 Zápis Příkaz pro naformátování čísla na procenta nalezneme nejsnáze na kartě Domů po rozbalení roletky s formáty čísel ve skupině Číslo, viz obrázek vpravo. Ve shodě s tím, co jsme si již řekli v úvodu, musíme mít na paměti, že procenta musíme před jejich naformátování vkládat v desetinném formátu. Pokud tedy chceme mít v buňce 50 %, vložíme do ní číslo 0,5, a potom ho naformátujeme.

7 Zápis Jak jsme viděli na předchozím snímku, po naformátování čísla na procenta se nám tato automaticky zobrazila se dvěma desetinnými čísly, v našem konkrétním případě to bylo 50,00 %. Pokud tam tato desetinná čísla nechceme (nebo jich chceme jiný počet, můžeme využít jiné možnosti – číslo naformátovat přes dialogové okno „formát buněk“, viz obrázek vpravo.

8 Výhoda – zjednodušení výpočtu Fakt, že procenta zadáváme v desetinném formátu, nám trochu usnadňuje výpočty. Dejme například tomu, že nějaké zboží v ceně 200 Kč bude slevněno o 5 %. Do tabulky tuto slevu uvedeme jako 0,05 (ovšem díky formátu „procenta“ se nám zobrazuje 5 %. Když potom potřebujeme vypočítat výši slevy v korunách, nemusíme při výpočtu procenta dělit 100, jak jsme zvyklí, ale velmi jednoduše pouze vynásobíme slevu původní cenou, viz obrázek níže.

9 Příklad Mějme střižný kolík, průměr d s = 6 mm, délka l k = 60 mm, činná délka l kč = 40 % délky kolíku. Na kolík působí něj střižná síla F s = N. Vypočítejte činnou délku kolíku l kč (mm) a jeho otlačení p (MPa). K výpočtu použijte následující vztah: Výpočty zapište do následující tabulky:

10 Příklad – řešení Příklad úplného řešení úlohy z předchozího snímku naleznete v následujícím odkazu:

11 Použité zdroje: - MIČKAL, Karel. Technická mechanika I: pro střední odborná učiliště a střední odborné školy. Praha: Informatorium, ISBN Podpora Office [online]. Microsoft Corporation, 2013 [cit ]. Dostupné z:


Stáhnout ppt "Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:"

Podobné prezentace


Reklamy Google