Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Poměr Hudební výchova-5.ročník ZŠ „Otázky ke kritickému myšlení“ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Poměr Hudební výchova-5.ročník ZŠ „Otázky ke kritickému myšlení“ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu."— Transkript prezentace:

1 Poměr Hudební výchova-5.ročník ZŠ „Otázky ke kritickému myšlení“ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST

2 Hudební výchova – 5.ročník ZŠ

3 Kam se zapisují noty? Na linkovaný papír 2.Do notové osnovy

4 Notovou osnovu tvoří: linek a 4 mezery 2.Libovolný počet linek

5 Jsou všechny písně psány ve stupnicích? Ano 2.Ne

6 Co je to stupnice? Řada libovolně seskupených tónů 2.Řada tónů jdoucích za sebou

7 Co je to tónina? Soubor různě přeskupených tónů,tvořících melodii a vy- užívajících tónový materiál určité stupnice 2.Soubor tónů, které jdou v písničce za sebou

8 Co je to akord? Je souzvuk nejméně dvou tónů 2.Je souzvuk nejméně tří tónů

9 Co je to notový klíč? Znak notového písma, který svým tvarem a polohou udává tónovou výšku not v osnově 2.Klíč, sloužící k zamykání souborů not do skříně houslový basový

10 Kde se nachází houslový klíč? Na začátku notové osnovy 2.V zámku dveří

11 Oblouček označuje, že noty máme zpívat: 1.Odděleně 2.Vázaně,bez přestávek 12345

12 Tečka nad nebo pod notou znamená zpívat: Dlouze 2.Krátce

13 Jaké noty znáš? Celá,půlová,čtvrťová, osminová šestnáctinová 2.Celá,rozpůlená,čtvrtinová, osminka

14 Stupnice C dur: 1.c 1 d e f g a h c 2 2.c 1 d e f g h ch i 12345

15 Melodie písně může být: Stoupající melodie a klesající melodie 2.Snižující a stoupací melodie

16 Jak poznáme písničky? Podle různé melodie a různého rytmu 2.Podle houslového klíče

17 Co je to balet? Hudební divadlo,kde se děj vyjadřuje tancem 2.Je to hudební pohádka bez pohybu

18 K čemu jsou dynamická znaménka? Určují sílu zvuku 2.Žádná nejsou

19 Co je rondo? Hudební forma,založená na několikerém opakování hlavního tématu,mezi něž jsou vkládány mezivěty 2.Je to veselá píseň

20 Co je to árie Sólová píseň s doprovodem hudebních nástrojů 2.Národní píseň

21 Děj, vyjádřený hudbou a tancem je: Opera 2.Balet

22 Kdo řídí orchestr? Ředitel 2.Dirigent

23 Co určují dynamická znaménka? Určují, jak silně nebo slabě máme zpívat 2.Určují hudební nástroje

24 Dřevěné dechové nástroje jsou: Flétna,fagot, hoboj, klarinet 2.Harfa, cimbál, klavír

25 Strunné smyčcové nástroje jsou: Housle, viola, kontrabas, violoncello 2.Kytara, harfa

26 Jak se říká houslovému klíči? G klíč 2.B klíč

27 Improvizace je: Hra bez přípravy, bez not, co hudebníka právě napadne 2.Hra podle not

28 Vícehlasý zpěv je : Kánon 2.Opera

29 Co je to repetice? Opakování části skladby 2.Konec skladby

30 Co je to rytmus? 1.Střídání krátkých a dlouhých tónů 2.Střídání hudebních nástrojů 12345

31 Takt je: 1.Píseň 2.Nejmenší hudební úsek 12345

32 Taktovka je: Druh aktovky 2.Hůlka, kterou dirigent řídí orchestr

33 Vlastnosti tónů jsou: Výška, délka, rychlost 2.Barva,síla,délka,výška

34 Johan Sebastian Bach byl: Italský hudební skladatel 2.Německý hudební skladatel

35 Který hudební skladatel složil Českou mši vánoční? Josef Mysliveček 2.Jakub Jan Ryba

36 František Škroup je autorem melodie: Hymny ČR 2.Národních písní

37 Operu Prodaná nevěsta složil: Antonín Dvořák 2.Bedřich Smetana

38 Antonín Dvořák složil operu: Kouzelná flétna 2.Rusalka

39 Který hudební skladatel v 50 letech svého věku ohluchl ? Antonín Dvořák 2.Bedřich Smetana

40 Téma: Hudební výchova - 5. ročník ZŠ Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional Microsoft Office Zoner - České kliparty 1, 2, 3, Internet,Hudební výchova pro 5. roč. ZŠ Autor: Mgr. Jana Brdová ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)


Stáhnout ppt "Poměr Hudební výchova-5.ročník ZŠ „Otázky ke kritickému myšlení“ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu."

Podobné prezentace


Reklamy Google